Recenze (2)
Uma no uta je filmovou poezií. Fascinace běžícím koněm je základem ódy. Na koně se dívá se zalíbením, dusot kopyt se rozléhá do všech stran rozlehlé krajiny. Koňská oslavná píseň se netají svojí otevřenou láskou. Kůň v obrazech dává vyniknout pohybové eleganci. Uma no uta je příjemným zpestřením z Kurosawovy filmografie. Uma no uta je poetickým tancem a odhalenou posvátnou úctou vznešenému zvířeti. ()
Dokumentární oslava krásy koně jako původně divokého zvířete i jako partnera člověka. Plakát by mohl mást, že Kurosawa věnuje pozornost roli koně v životě samurajů, ale realita je taková, že předmětem jsou plnokrevní dostihoví koně, včetně jejich odchovu /silná scéna porodu hříběte/ a stylizovaných záběrů z dostihu Japanese Derby 13. června 1971. Píseň koně je Kurosawovým jediným dokumentárním filmem a zároveň jeho jediným televizním dílem. Muže a chlapce namluvili Noboru Mitani a Hiroyuki Kawase, kteří hráli žebráka a žebráckého syna v režisérově předchozím celovečerním filmu Dodesukaden. Právě díky perspektivě chlapce, který se zvědavě vyptává dospělého, je film ideální i pro sledování s dětmi. Potěší sotva znatelné vizuální i zvukové detaily, kterými Kurosawa narušoval předvídatelný televizní styl. ()