Celý film je založen na myšlence představit člověku-laikovi loutku tak, jak ji nezná. Ukázat, že loutka je velmi zajímavá, přizpůsobivá a multifunkční věc, kterou lze použít v různých uměleckých formách tak, jak by člověk ani nečekal. Ve filmu se vyskytuje pomyslná evoluce loutky od samého začátku. Od jejího prvního použití přes loutkové divadlo, černé divadlo, použití loutky ve filmu až do jejího využití v komerční reklamě. Vidíme osobitý pohled na loutku od loutkáře a divadelníka z povolání Mgr. Jiřího Procházky, který ladně provede diváka těmi nejzákladnějšími typy loutek a jejich využitím v divadle. Také uvede diváka do tajů, triků a hlavně techniky černého divadla. Následuje přímý zásah do soukromé dílny Jana Švankmajera a jeho osobité vyprávění o jednotlivých objektech či vyprávění nejrůznějších zážitků z natáčení, které jinde neuslyšíte. Dále film popisuje využití loutky v komerční reklamě úplně jako první ve Švýcarsku firmou PROCAM Videoproduction. Majitelé a vedoucí firmy David Procházka a Josef Zeis vyprávějí příběh o nelehkých začátcích a doplňují jej různými anekdotami či historkami z natáčení.
(intrboyz)