Reklama

Reklama

Nový klub poslední naděje

(festivalový název)
  • angličtina Buyers Club
všechny plakáty
Krátkometrážní / Dokumentární
Francie / Indie / Velká Británie, 2019, 20 min

Obsahy(1)

Australanu Gregovi se po padesátce prudce zhoršilo zdraví. Diagnostikovali mu hepatitidu C. Na trhu byl už sice účinný lék − jenže za desítky tisíc dolarů. V Indii se přitom prodávají mnohem levnější generika, ta se však nesmějí vyvážet do bohatších zemí, kde si držitel patentu určuje monopolní ceny. Greg se rozhodl vytvořit nelegální distribuční kanál, jímž by lék zpřístupnil nejen sám sobě, ale i dalším, kdo si jej nemohou dovolit. Podobných sítí existuje několik. Dokument dává slovo jejich provozovatelům, ale také pacientům či zástupcům farmaceutického průmyslu, aby formou případové studie prozkoumal jeden z kritických bodů debaty o morální slučitelnosti tržních principů s otázkami zdraví. (Jeden svět)

(více)

Reklama

Reklama