Recenze (143)
Noc na Zemi (1991)
Film ve mě probudil čisté myšlenky....
Interiéry (1978)
Jako vítr, co přichází z otevřeného prostoru...
Pohrdání (1963)
Viděl jsem film, u kterého jsem si uvědomil, jaká je škoda, že už se u filmu neumím rozplakat. Dojmout ano, ale ne rozplakat. Třeba už jenom tím, že jsem viděl takový film. http://www.youtube.com/watch?v=PqXh_QhypX4
Peníze (1983)
Jasudžiro Ozu řekl:"Konec filmu je jeho začátkem." Nějak mám pocit, že ta věta souzní právě s tímto filmem. Souhlasím s Vitexem. Kouzlo.
Umberto D. (1952)
Není to jen čistý neorealismus. Stejně jako Antonioni, například ve Výkřiku, v neorealismu jen krouží, podobně i De Sica jej dokáže postavit jen do okolnosti. V postavě služebné je skoro všechno...
Výkřik (1957)
Michelangelo Antonioni zde své téma kupodivu filtruje přes postavu muže a to ještě v době neorealistické vlny. Film má velmi zajímavý půdoris - způsob jak se představuje hlavní postava, jak je budován děj, i hledání tématu - divákem. To jsou důvody, proč není možno během filmu vystřízlivět. A je to velmi citlivé, ...jak je to celé citlivé!!!
Zatmění (1962)
Viděno v sobotu večer. Ještě teď, v pondělí, mám pocit a dojem z tohoto filmu v hlavě. Stále se pohybuji v jeho stínu a ještě bych chvíli chtěl. Nádhera.
Výlet do přírody (1946)
Velmi teskný film.
Une sale histoire (1977)
Film je o vnímání. Nádherné, jak se Jean Eustache dostal tak blízko k člověku.
Zazie v metru (1960)
Skvělá groteska (i) o lásce k Paříži. Chvíle, kdy se režisér dívá do tváře Zazii, a ona běží, anebo kdy pozoruje ženu postavy Ph. Noireta jedoucí na motorce skrze noční město, jsou nezapomenutelné.