Recenze (416)
Dědictví aneb Kurva se neříká (2014)
Jedna hvězdička snad ze soucitu... snad kvůli sentimentálnímu setkání Polívky s Gottem... snad pro moravské písničky... Pokračování kultovního Dědictví není ani hořká komedie, ani drama... jen prázdná Polívkova exhibice. A "kurva", tož žádné další díly.
Přednosta stanice (1941)
Karel Čáslavský v knize o Burianových filmech píše něco v tom smyslu, že ve filmu Přednosta stanice se často Marvan s Burianem ocitají mimo text a plácají nesmysly... Když to je na tomhle snímku to nejpůvabnější. Možná to není filmařské veledílo. Ale je to bezpochyby jedno z nejlepších Burianových čísel, které se už dávno stala klasikou...
My rádi jíme (1999) (pořad)
Já si to po letech moc rád připomněl, zasmál se u toho a Tondovo kuře zkusím upéct :)
Fany (1995)
Pojďte dál, pane Divoký aneb životní role Jiřiny Bohdalové.
S čerty nejsou žerty (1984)
Překrásná a dnes již legendární pohádka. A také nesmírně vtipná. Preissův výkon excelentní. Není co dodat...
Jumanji (1995)
Velmi rád se k tomuto filmu vracím... Je to zábavné, dobrodružné, napínavé a pro celou rodinu... Doporučuji všem, co neviděli a mají rádi R. Williamse.
Šípková Růženka (2001) (seriál)
Jan Míka, alespoň pro mě, píše nezáživné a poněkud nereálné scénáře. Nejde jen o Šípkovou Růženku, ale třeba i o Cukrárnu a další. Je to zkrátka hrozná nuda a přijde mi, že herci nemají co hrát. Tohle je vlastně opravdu taková pohádka. Kterak chudá žena z antikvariátu ke štěstí přišla, vzala si boháče a začala podnikat v květinách i ve stavebninách.
Druhý dech (1988) (seriál)
Ono to není tak špatné, jak to vypadá... Abrhám hraje senzačně... A Jiřina je jako vždycky vtipná... Pár scén utkví v paměti... Jen kdyby tam nebylo tolik schůzování a politikaření...
Nekonečný příběh 2 (1989)
Úplně jiné než jednička... Ale krásně pohádkové a dobrodružné... Scéna, kdy hovoří Bastian s ptákem a vplouvají do Stříbrného města je parádní... Rád se vracím i ke druhému dílu občas.
Zralé víno (1981)
Příjemná komedie, které tentokrát (alespoň pro mě) nekraluje Menšík, nýbrž Sovák coby plukovník... A Kopecký jako záporák též výborný. Jednou za čas se na to podívat dá a ta hodinka a půl uplyne jako voda... Ale za vrchol Vorlíčkovy kinematografie bych to rozhodně nepovažoval. Ale zaplať pánbůh, že oproti prvnímu dílu (Bouřlivé víno) ustoupila politika trošku do pozadí, je to snesitelné.