Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (64)

plakát

Terminator Genisys (2015) 

Mizerný scénář, ještě horší režie, všechny zajímavější scény jsou v podstatě přesně okopírovány (vykradeny) z předchozích dílů nebo i úplně jiných filmů (až je uvidíte, tak pochopíte). Jinak nic zajímavého ... místy je to zmatené (dvacet alternativních časových a jiných realit), místy je to nudné (většinu času) a zbytek jsou povrchní akční scény stylu Transformers. Ve výsledku ani o chlup lepší než Salvation, spíš naopak.

plakát

Ten, kdo stojí v koutě (2012) 

Úžasný romantický film, který nepůsobí ani trošku vyumělkovaně, nepřirozeně nebo neadekvátně. Je to jako nádherná kapitola jednoho zcela skutečného života. A to, že je z prostředí náctiletých, mu podle mě na kráse jenom přidává.

plakát

S láskou, Rosie (2014) 

Jeden z nejlepších romantických filmů, co jsem kdy viděl. Místo typicky amerického patosu a kýče ukazuje život takový, jaký skutečně je - se spoustou průserů, překážek, nedorozumění, promarněného času, zklamání a věcí, které nejdou podle plánu, přesto neuvěřitelně krásnej. A mimochodem, opravdu nádherná herečka v hlavní roli.

plakát

Hobit: Bitva pěti armád (2014) 

Je až neuvěřitelné, jak špatné to je. Jen známí herci dělí tenhle film od vynikající amatérské produkce. Vše je předramatizováno a přepáleno ne o stupeň ani o dva, ale aspoň o deset stupňů nad správnou míru. Přesto (nebo právě proto) je vše, co uvidíte, úplně sterilní.

plakát

Želvy Ninja (2014) 

Jsou to v podstatě Transformers, akorát místo robotů tam běhají želvy.

plakát

X-men: Začátek (2000) (seriál) 

Není to špatné, ale je to opravdu pro děti.

plakát

Lucy (2014) 

Dost dobrý, ale celkem nedotažený film, který by byl ještě mnohem lepší, kdyby se nesnažil vypadat chytře, přestože rozhodně není.

plakát

Princezna a písař (2014) (TV film) 

Překvapivě dobré. Scénář je hodně rozkolísaný - místy jsou rozhovory, motivace postav a jejich reakce naprosto uvěřitelné, zajímavé a poměrně dost neotřelé, místy se chytáte za hlavu, proč se tohle sakra děje, to přece vůbec nedává žádný smysl. Ta druhá kategorie se objevuje méně často, ale když už, tak už. Nebýt jí, nebojím se dát pět hvězdiček, protože lepší pohádku už jsem slušných pár let neviděl. Bojové scény zajímavé (místy to vypadalo jako parkour), dialogy výborné a vtipné nestupidním způsobem. Největšími zápory tak zůstávají dvě věci: Petr Nárožný, jehož postava, přehrávání a hlas mi samy o sobě dost zkazily dojem z filmu, a Jiří Bartoška, jehož postava byla v lepším případě dementní a způsobila vlastně úplně všechny problémy, které se v průběhu řešily (na druhou stranu, bez dementního krále by se nic z tohoto filmu nestalo, takže by nebyla žádná pohádka). PS: Matouš Ruml byl vynikající.

plakát

Transcendence (2014) 

Jeden z nejlepších filmů, co jsem za poslední dobu viděl. Zajímavé myšlenky a poměrně velká odvaha nedržet se klasických holywoodských schémat. Vytknout bych mu mohl špatně zpracovanou a špatně zakomponovanou romantickou linku ... a pak to taky chtělo ještě o maličko víc odvahy na realističtější konec (ale to by jim nejspíš u sponzorů neprošlo).

plakát

Robocop (2014) 

Těžko hodnotit. Film ukazuje některé opravdu zajímavé myšlenky a určitě je tu vidět snaha o něco hlubšího než tupou akční podívanou. Bohužel obsahuje několik zcela zásadních scénáristických chyb, které velké části celého filmu úplně znehodnocují - chyb na úrovni základní logiky a motivace k některým věcem. Pokud nechcete spoiler, tak tady přestaňte číst. Příkladů je vlastně celkem dost. 1) Nahrávání databáze do mozku Alexe těsně před tiskovou konferencí je blbost na entou, kterou vypotil nějaký dramaturg, aby se "něco dělo". Bez téhle hlouposti se většina filmu nestala. 2) Ve chvíli, kdy OmniCorp zjistí, že Alex není tak výkonný, jako skutečný robot, má přesně to, co chtěl - má překlenovací můstek od lidí k robotům, který funguje jako PR, a zároveň - právě kvůli tomu, že je míň efektivní, než robot - mají jistotu, že se dříve nebo později na ty roboty přejde a Alex tu bude fungovat opravdu jen pro zmírnění toho skoku pro pohled veřejnosti. Nic lepšího si nemohli ani přát, je to prostě zosobnění toho, co chtěli a potřebují. Ale rozhodnou se to z jakéhosi důvodu zabít překrytím Alexova chování strojem v bojových situacích (ok, dejme tomu) a posléze kompletním zabitím jeho emocí. A najednou už nefunguje jako PR (ty davy nadšenců jásajících, kdykoliv okolo Alex projede, jim nikdo nesežere - veřejnost viděla Alexe jednou a choval se jako robot, s tím by žádnej ohlas netrhl) a nefunguje ani jako robot (scéna, kdy vybije celou místnost robotů, jim opět nikdo nežere - není žádnej důvod, proč by měl být efektivnější než roboti, když ho v boji řídí to stejné). Tohle je logická díra jako blázen, bez ní by se neodehrálo skoro nic z celého filmu. Mohl bych jich vyjmenovat ještě víc (drobnějších), ale asi stačí. Oceňuju snahu udělat něco trošku chytřejšího, ale úplně se nevydařilo.