Recenze (811)
Kyvadlo, jáma a naděje (1983)
Nápad s realizací těchto dvou příběhů z pohledu hlavního hrdiny je opravdu povedený - jde sice jen o malou milou záležitost, přesto to potěší, a to nejen milovníky E.A.Poea... 8/10
Lekce Faust (1994)
Výtečný Čepek, ještě lepší Švankmajer... 8/10
Otesánek (2000)
Nechápu tak nízké hodnocení. Otesánka jsem viděl poprvé až na LFŠ 2008, v rámci retrospektivy Jana Švankmajera - a v porovnání s dalšími Švankmajerovými filmy vůbec neztrácí. Velice příjemný a poutavý zážitek, na Švankmajera možná nezvykle civilní a "normální" - no a co? 8,5/10
The Cabinet of Jan Švankmajer (1984)
Jen velice těžko uchopitelné... 5/10
Zkažená mládež (2007)
"Once upon a time on a high school" je film, při kterém se mi otvírá kudla v kapse, "Zlo" je peklo, co je ale potom "Klass"? Fůůůůů.... 9/10 PS: myslím si, že se v Estonsku po uvedení tohoto filmu už šikaně tolik nedaří
Sekretářka (2002)
Obyčejnou (i když trošku zvrhlejší) červenou knihovnu zachraňuje vynikajícím výkonem Maggie Gyllenhaalová, kterážto je nejenom kost, ale hlavně skvělá herečka... 7/10
Kafe a cigára (2003)
... aneb jak se z blbosti o tlachání postupně vyloupává zajímavý počin 7,5/10
Náš vůdce (2008)
Film působící spíše jako epizoda německého seriálu (jakéhokoliv, všechny jsou stejné) s dobrým úmyslem a povedeným koncem - vše ostatní (hlavně motivace postav) jsou ale hodně moc přitažené za vlasy, až se divím, že Die Welle nakonec přece jen tak nějak drží pohromadě... 6,5/10
Rodinné ohniště (1979)
Připomíná to sociální dokumenty Heleny Třeštíkové, jde o velice silnou a autentickou záležitost, která člověka strhne s sebou... Opravdový zážitek - 9/10
Pleasantville: Městečko zázraků (1998)
Překvapivě příjemný zážitek, ke konci už sice trochu kýčovitý, ale stejně... 8/10