Recenze (154)
Temný rytíř (2008)
Větší vzrůšo už by mohla být snad jen jízda batmobilem :)
L. A. - Přísně tajné (1997)
Perfektní - mělo to snad všechno, co by měl film mít - dobrou zápletku, napětí, trochu sentimentu a dostatek postav, které si můžete oblíbit. Ukázalo se, že jsem měla dobrý vkus už v předškolním/raně školním věku, protože Rob McGregor byl tehdy můj favorit :) (TrochuSpoiler)P.S. Podle mě ho mohli nechat umřít.
Prázdniny (2006)
Copak dělá tuhle průměrnou romantickou komedii z mého pohledu naprůměrnou? 1) přítomnost Juda Law :)), 2) kouzelná chaloupka v Surrey, 3) milý humor. Když je před Vánoci a venku je zataženo a vy máte čas a hrnek horké čokolády, tak tohle je přesně to, co vám chybí ke štěstí :))
Malé ženy (2019)
Po druhém shlédnutí to vidím tak na 3,5*. Pokus o modernější adaptaci románové klasiky bohužel dopadl nemastně neslaně. Jediné, co opravdu oceňuji oproti předchozím verzím, je Florence Pugh, která dokázala dodat "nejkrásnější sestře" zajímavý rozměr. Líbí se mi i maminka v podání Laury Dern, výkony Saoirse Ronan a Elizy Scanlen mě neuráží. Koho ale napadlo obsadit Emmu Watson jako Meg? Mám pocit, že se jí nepodařilo zachytit ani jeden povahový rys této postavy. Chemie mezi Jo a profesorem je absolutně na nule. Pokud chtěla Greta Gerwig poukázat na to, že autorka v knize Jo původně nechtěla provdat, mohla tu alternativní linku alespoň ztvárnit přesvědčivě – stejně jako je tomu v původním příběhu.
Vlastníci (2019)
Černočerná komedie, ze které však čiší divadelní předloha. Zatímco řada divadelních her převedená na obrazovky funguje výborně, Vlastníci zavření v jedné místnosti působí svojí vyhroceností nedůvěryhodně. A právě na důvěryhodnosti a poznávání osob z našeho v okolí v jednotlivých postavách film a jeho humor stojí. I přesto se však jedná o nadprůměrnou komedii.
Malé ženy (2017) (seriál)
Příjemné zpracování slavé literární klasiky se zajímavým hereckým obsazením. Řekla bych, že i trochu modernizovanější, oproti slavnému filmu s Winonou Ryder a Christianem Balem a s velmi mírně odlišným výběrem scén (dovolená s Beth, rozhovor Jo s otcem). Hodně pomůže, pokud máte Malé ženy nebo podobná kostýmní dramata rádi. Jediný problém jsem měla s obsazením Kathryn Newtonové jako malé i velké Amy. Chápu, že se tvůrcům zřejmě nechtělo střídat dvě herečky, ale působilo to divně. Na "malou" Amy byla Newtonová prostě stará a nefungoval její přechod k dospívající a dospělé Amy.
REVENANT Zmrtvýchvstání (2015)
Zpočátku má člověk pocit, že viděl opravdu dobrý film. Ale po týdnu dvou v něm zůstane už jen takový mlhavý dojem a jediné, co mu utkví je utrpení, protože o tom je celý film. Leonardo DiCaprio trpí, trpí dlouho a trpí přesvědčivě, proto taky dostal toho Oscara, ale to je tak všechno. Ta čtvrtá hvězdička je za něj.
Po stopách krve (1969)
Perfektní česká detektivka, která obstojí i po téměř padesáti letech. Rudolf Hrušínský je výborný - vrchol jeho herectví přichází ve chvíli, kdy vyslýchá mladého Vavrocha (je fascinující, jak dokáže navodit děsivou a tísnivou atmosféru bez toho, aby si pomáhal bitím a ubližováním, jako současné detektivky).
Semestr (2016) (seriál)
Líbila se mi odvaha experimentovat s formou, přičemž zobrazení děje skrze obrazovku notebooku mi přišlo vydařené. Jak už napsala řada lidí přede mnou, jedná se o překvapivě trefnou výpověď o současné generaci (nebo alespoň o její části). Otázkou zůstává, jak z toho ta generace vlastně vychází, protože všechny postavy jsou vlastně dost nesnesitelné a není to nijak veselé pokoukání.
Vražda - Série 3 (2012) (série)
O kvalitách není pochyb, ale to neznamená, že se jedná o dokonalý seriál. Vadily mi především dvě věci. Zaprvé, jak Sarah pořád někam leze s baterkou sama (to je v Dánsku pořád tma? A nemají víc policistů, kteří by jí kryli záda?). Zadruhé, závěr. Trochu moc té bezvýchodnosti a nepoučitelných bídáků, nemyslíte?