Recenze (907)
Riddick (2013)
Stejný nářez jako první díl, jen bez mnou milovaného Riddickova "Beautifull".
Hobit: Šmakova dračí poušť (2013)
Ještě o fous lepší než první díl. Je mi jedno, že je to zbytečně natahované na 3 filmy, tohle je prostě vlhký sen každého, kdo v mládí četl Tolkienovy knihy. Nebýt násilně naroubovaného lehce otylého Legolase, vypálím plné hodnocení.
Hunger Games: Vražedná pomsta (2013)
Oproti prvnímu dílu neskutečně vyzrálé. Obával jsem se další rozbředlé twilightovské ságy zabalené do utrápených pohledů hlavní představitelky a řešení naprosto nezajímavých milostných bulshitů, ale naštěstí mě tvůrci dokonale uzemnili. Věta "Vrchní Kapitolané se proměnili ze srandovních barevných paňáců na bezskrupulózní totalitářské svině, jež budí respekt", kterou tu použil uživatel JASM dokonale vystihuje, proč je druhý díl Hunger games o tolik lepší než první. PS: Nutno zmínit i skvělý soundtrack.
Stážisti (2013)
Oba hlavní představitele mám rád, ale tohle je bez debat nejhorší film, ve kterém se oba kdy objevili. Připitomnělé, těžce nevtipné, příběhově moc nedávající smysl a celkově i otravné - především skrze milión motivačních proslovů, kterými je film napěchován.
Pacific Rim - Útok na Zemi (2013)
Tranďáci bez tranďácké "mytologie" jsou kupodivu celkem stravitelní. Ale jednou mi to stačilo.
Poslední dny na Marsu (2013)
Jen o fous menší nuda než nesnesitelný Europa report. Pokus natočit vážný horor na základě béčkového scénáře snad ani jinak dopadnout nemohl. Postavy se sice opět chovají jako banda retardovaných opic, nicméně narozdíl od Europy se tu aspoň občas něco děje - autoři se však žel ve snaze o artíkovsky laděné momenty rozhodli, že bude fajn survival scény natočit ve stylu stroboskopicky problikávající žárovky nebo všepohlcující písečné bouře - v obou případech je pak na plátně vidět velký prd, takže efekt by byl nejspíš stejný i kdyby filmaři místo pobíhajících zombáků vrazili do země pár slaměných panáků z pole.
Thor: Temný svět (2013)
První Thor mě ze všech původních marvelovek bavil nejméně, proto jsem rád, že v druhém dílu znatelně přibylo humoru a sebeparodie - tím pádem mi bylo úplně jedno, že celý děj (resp. scénář) je v podstatě dost pitomý, za skvělého Hiddlestona a především za čím dál krásnější Portmanku si tenhle film čtyři hvězďáky zaslouží, byť s odřenýma ušima.
American Horror Story - Murder House (2011) (série)
Murder House byl celý takový twinpeaksovsky divný, neděsivý a moc mě nebavil. Zato The Asylum je jiná káva - atmoška, scénář a obligátní lekačky super, škoda jen, že kolem osmého dílu série trochu ztrácí dech - i díky tomu to u mě žel AHS na čtyři hvězďáky nedotáhne.
Moneyball (2011)
How can you not be romantic about baseball? Absolutně brilantní ve všech myslitelných ohledech.
Zkus mě rozesmát (2011)
Přijde mi, že každý rok se v kině objeví nějaká ta "Sandlerovka", která jede v klasickém duchu fajn oddychové romantické komedie a já se u ní každý rok téměř bezvýhradně bavím aniž bych řešil, že scénář napsal šimpanz. V tomhle kousku navíc Sandlerovi vydatně sekunduje Jennifer Aniston, kterou mám od konce Přátel čím dál radši.