Recenze (154)
Nymfomanka, část II. (2013)
Nastavovaná kaše...A ten konec je snad zlý vtip. Trier měl zůstat jen u jednoho dílu.
Pod kůží (2013)
Jednu hvězdičku za to, že Scarlett konečně někdo svlíknul. Ale jinak je to teda fakt divnej film.
Útok na Bílý dům (2013)
Kravina na n-tou, ale Emmerich v tomhle umí chodit. Na nic si nehraje, trousí jednu hlášku za druhou, demoluje všechno, co se zdemolovat dá (někdy i víc), a hlavně se nebere vážně. Na dvě hodiny vypnout mozek, a pobavit se touhle nenáročnou blbinou, proč ne :)
Vlk z Wall Street (2013)
Tříhodinová, hezky natočená, povrchní zábava bez jakéhokoli morálního rozměru. Chápu, že se to většině líbí, ale já s tím mám trochu problém. Řečem o "nesmírně komplexní fresce" se nahlas směju, a jdu si pustit Shutter Island, který je mi z posledních Martyho filmů mnohem bližší. Co se týče Leova výkonu - super, ale stejně si myslím, že je u Matthewa Oscar ve správných rukou :)
Zmizení (2013)
Atmosféra by se dala krájet, Jackman i Gyllenhaal hrají jako o život...Říkáte si, kde je problém? V tom, že při psaní scénáře byla logika kdesi na procházce. Policie pátrá po zmizelých dětech, a pro jistotu nepoužije ani jednoho psa...Hlavní podezřelý, místní retardovaný chlapec s inteligencí na úrovní desetiletého dítěte po pár dnech vyšetřování zmizí, a policisté jsou bezradní, copak se s ním asi stalo...Tyhle momenty bohužel sráží jinak více než solidní, a v rámci žánru určitě nadprůměrnou podívanou. Villeneuva a jeho tvorbu ale do budoucna určitě má smysl sledovat.
Až vyjde měsíc (2012)
Hodně velká podivnost, kterou i přes vynikající herecké obsazení prostě asi neumím ocenit. U několika scén jsem se lehce pousmál, ale tím pozitiva končí. Prakticky všechny postavy jsou mi nesympatické, příběh je nudné klišé, a ten závěr to vyloženě zabíjí. Moonrise Kingdom byla moje první zkušenost s filmy Wese Andersona, na kterého si budu odteď dávat pozor.
Diktátor (2012)
Je to mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami. Některé vtipy jsou geniální (projev o rozdílu mezi demokracií a diktaturou, Porsche 911 2012), na druhou stranu spousta jich je až moc prvoplánových. Ke čtyřem hvězdičkám mně nakonec táhnou výborná camea Megan Fox a Edwarda Nortona.
Divoši (2012)
Problém nastává hned na začátku, kdy je vykreslen značně podivný milostný trojúhelník, který prostě tvůrcům nežeru. Charismatickou postavu aby člověk pohledal, a film z průměru nevytáhne ani famózní Benicio Del Toro (jenž je jedním z mála pozitiv snímku). Všechno je to takové rádoby sexy a cool, ale ve skutečnosti je jednání a motivace postav přinejmenším dost podivná, a dějové zvraty laciné. Abych jen nehanil, tak natočené je to zručně (o čemž snad u Stonea není pochyb), děj celkem odsýpá, a Del Toro je jako vždy výborný.
Hobit: Neočekávaná cesta (2012)
Po letech jsem si pustil všechny díly Hobita (karanténa holt dělá svoje...), tentokrát v prodloužených verzích, a musím říct, že jsem si ten návrat celkem užil. Pořád si sice myslím, že rozdělení na tři filmy byl krok vedle, ale co už. Jackson dostal svoji hračku, a tak se rozhodl vyřádit. Tentokrát si děj neupravoval podle sebe, knížku adaptoval víceméně doslova, problém je, že spoustu věcí přidal, aby Hobita víc propojil s Pánem Prstenů. Ve výsledku tak sledujeme dost roztahanou podívanou, ve které je chvílemi na můj vkus trochu moc CGI. Nicméně nostalgie funguje, a pokud máte Jacksona (potažmo Tolkiena) rádi, tak věřím, že si tenhle výlet do Středozemě užijete.
Méďa (2012)
Prostě to tam není. Medvěd byl docela sympaťák, u několika popkulturních narážek jsem se pousmál...a proboha, to je asi tak všechno. I stupidní humor se musí umět podat. MacFarlane to bohužel v celovečerním snímku zjevně neumí.