Recenze (31)
S čerty nejsou žerty (1984)
V žánru pohádek absolutních 5 hvězdiček! Neskutečně vtipná pohádka, která má švih, výborné herecké obsazení a na Vánoce to je prostě povinnost. Nezapomenutelné hlášky a skvělý Karel Heřmánek jako Lucifer..."jsi drzý čert" :-D
Kulový blesk (1978)
To prostě nemá chybu....viděl jsem tento film znovu v televizi a s každým shlédnutím je lepší a lepší. Fantastické herecké výkony hlavně pánů Hrušínského a Abrháma.
Tajemství hradu v Karpatech (1981)
Geniální komedie s vynikajícími hereckými výkony. Jeden z mých nejmilejších filmů, který si pouštím pravidelně každý podzim, protože právě na podzim se tento film odehrává a i tím je kouzelný.
Obecná škola (1991)
Krásný film s úžasnou atmosférou a perfektními hereckými výkony. Skvělý debut pro Jana Svěráka, který tím společně se svým otcem ukázal svou extratřídu.
Show Jana Krause (2010) (pořad)
Geniální Kraus, jenž svým stylem humoru přesně sedí do takovéto late-night show. Kam se občas hrabou americké verze. Oproti Uvolněte se to neztratilo prakticky nic ze své přitažlivosti, přestože přibyly reklamní bloky - ty mi ovšem nevadí, protože to sleduji na internetu, kde ony reklamy nejsou. Jediným záporem je tradičně pofidérní kapela Krausova syna, ale to není takový problém.
Rowan Atkinson živě (1992) (TV film)
Ty scénky můžu vidět stokrát a pořád se směju. Bravo Rowan! Naprosto úžasný ostrý britský humor, který se nebojí zabrousit i do ožehavých témat. Scénky v ředitelně nebo farář vyprávějící o felaci jsou prostě neskutečné :-)
Vládneme, nerušit (2007) (TV film)
Z prasáckých praktik našich politiků se mi udělalo fyzicky nevolno. Výborně zpracovaný dokument.
Pelíšky (1999)
Spolu s Musíme si pomáhat vrchol Hřebejkovy tvroby. Komedie plná legendárních hlášek, vypointovaného humoru a dobře provedených dobových reálií, včetně zachycení lidské povahy. Je tu ovšem jedna věc, která tento film posouvá ještě výš a to je fakt, že ačkoliv se jedná o komedii, není to jen samoúčelná řachanda, ale má i určitý dramatický přesah, který nás donutí k zamyšlení o nás, o naší povaze a historii stále ne tak dávné. Například scéna, kdy pan Kodet hraje na klavír českou hymnu a venku řádí začínající sovětská okupace, to člověka nemůže nedojmout... určitě si to zasloužilo více lvů, než jen jednoho pro pana Kodeta, na druhou stranu nemohu srovnávat s Návratem idiota, jelikož jsem ho celý neviděl.
Kolja (1996)
Jeden z mála filmů, který mě skutečně dojal a to doslova. I po revoluci se tu vyskytlo několik výjimečných filmů a Kolja patří mezi ně. Není to film s přesahem jako od Kubricka, nebo velkofilm s milionem efektů jako od Spielberga, ale nic takového ani od tohoto filmu nečekám. Pro mě naprosto skvěle splnil účel dojemné komedie se scénářem plným laskavého Svěrákova humoru, který se dnes již jen tak nevidí. O zaslouženosti oscara samozřejmě můžeme hodiny diskutovat a upřímně řečeno, možná že Obecná škola si ho zasloužila více, ale buďme rádi, že jsme ho vůbec jako Česká republika získali. Ono tu moc jiných věcí, na které bychom mohli být hrdí, není.
Musíme si pomáhat (2000)
Skvostné dílo a zasloužená nominace na Oscara. Vážnost tématu se zde nenápadně a nevtíravě mísí s určitou komikou, až lehkou groteskností, která tak tomuto filmu dáva nadhled a švih. Nechápu, proč pro Jaroslava Duška za jeho výborné ztvárnění kolaboranta Prohasky nekápl lev. Macháčkův zhulenec ze Samotářů je sice také dobrý, ale dle mého názoru to zas není tak těžké zahrát. Kdežto Duškova role, kde s naprostou suverenitou a přesností ukazuje (ne)charakter kolaboranta, o kterém vlastně chvílemi nevíte, jestli je opravdu taková svině či ne, je daleko těžší a nevděčnější. Na každý pád, takovýto český film bychom v současnosti v kinech potřebovali jako sůl. Hřebejk může být kritizován ze všech stran (a například od takové "legendy" jako Zdeněk Troška to tedy opravdu sedí), ale nedá se mu upřít, že má velký talent a cit. Prokázal to již několikrát, v tomto filmu speciálně.