Recenze (42)
České století (2013) (seriál)
Dávám pět hvězdiček ne proto, že by seriál byl stoprocentně povedený, ale za snahu přiblížit historii běžnému divákovi ČT.
Třicet dva krátkých filmů o Glennu Gouldovi (1993)
Geniální, sérií krátkých filmů se člověk dozví a pochopí víc než prostřednictvím biografického filmu.
Blue Valentine: Milostný příběh (2010)
Po čtrnácti dnech přemýšlení o filmu jsem přidala ještě hvězdičku. Ne kvůli tomu, že by byl dokonalý, ale hlavně proto, že hned nevyvane a nutí uvažovat nejen nad postavami a dějem, ale obecně nad tím, co je v životě dost a co moc málo, i když si to stejně každý přeje. Vynikající Ryan Gosling, jakoby to byly dvě různé osoby, tak dokázal vystihnout proměnu. A chvála scénáristovi i režisérovi, že neměli nutkání všechno dopovědět a nechali prostor právě pro uvažování, co to všechno pro mně znamená.
Šílenci z Manhattanu (2007) (seriál)
Jediný seriál, u kterého mě bavila nejen druhá, ale i všechny následující řady...stylové a přitom silné.
Kravaťáci (2011) (seriál)
Inteligentní zábava, kdy divák spolu s Mikem Rossem postupně přistoupí i na to, že někdy není nejlepším řešení s lidmi jenom jednoduše soucítit, ale pochopit problém a najít férové řešení.
Sherlock - Unaired Pilot (2010) (TV film)
Jde o syrovější, méně technicky dokonalou, ale nějak uvěřitelnější verzi později natočené oficiální Study in Pink. Sherlock je tu lidštější a ve vyvrcholení příběhu se scénáristi nepředvádějí, co dokážou vymyslet - a vy to přitom vezmete s povděkem...Oficiální verze je výborná, ale tahle je komornější a má něco do sebe.
Sledování (1998)
Nolan je mistr atmosféry. Ještě teď mi v hlavě běží, jestli se ten pravý trik dal v té záplavě lží nějak předvídat. Silný film.
Umělec (2011)
Body dávám hlavně za odvahu zkusit něco jiného...samozřejmě, pokusů o to vzdát hold starým filmům tady už pár bylo, ale jít do toho s tím rizikem, že hlas se ozve až na posledních pěti vteřinách filmu, to už chce hodně sebevědomí. Dějová linka trochu slabší, podobně jako u originálních němých filmů, a prostřední pasáž by se dala krátit, ale celý film utáhnou šarmem oba hlavní protagonisti - jsem zvědavá na jejich "mluvící" filmy a doufám, že jejich kouzlo nečerpalo jen z mimiky a širokých úsměvů.
The Key to Reserva (2007)
Dokonalé rozvedení Hitchcockova stylu. A dokonalá mystifikace... Viděla jsem ve stejný den jako Huga a oceňuju tu Scorseseho úžasnou schopnost vzdát poctu lidem, kteří ho inspirovali.
Muži, kteří nenávidí ženy (2011)
Ve srovnání se skandinávským originálem jde o filmovější přepis, režisér víc využil obrazové možnosti filmu. Je víc okrájený prostor pro vedlejší postavy a trochu upravil některé skutečnosti, což prospělo hlavnímu příběhu, i když může vadit fanouškům knihy. Tempo vyprávění je rychlé a napínavé a co mě nejvíc potěšilo, Daniel Craig má prostor hrát Michaela Bloomkvista tak, jak byl popsán v knize - chytrého, sexy a přitom trochu bezohledného chlapa. V americké verzi byla motivace postav k jejich chování daleko zřejmější než z původního originálu i knihy, což beru jako velké plus. Jedinou výtku mám k titulkům - nejdřív jsem jimi byla nadšená, jsou vizuálně krásné. Ale pak mi došlo, že titulky ve stylu Jamese Bonda mi k tomuhle filmu moc nesedí. Ale jinak velmi dobře natočená detektivka, rozhodně půjdu na další dva díly, pokud je bude točit Fincher.