Deníček (9)
The Art Of Getting By (2011)
Príbeh, ktorý podáva divákovi prázdnotu života mladého školáka so svojským postojom k životu,škole,práci. Chlapec sa zamiluje, ale nevie sa rozhýbať, nakoniec si jeho láska nájde iného a on sa rozhodne prehodnotiť svoj postoj a zmení sa. Nakoniec sa film končí klasickým americkým "happyendom". Keď neberiem do úvahy klyšé a miestami fádnosť tak je to príjemný film, ktorý hodnotím veľmi kladne ako takú oddychovku s výbornou réžiou a atmosférou.
4*-78%
Hesher (2010)
Tento film je presne taký, ktorý ma ani nenudil,ani nevytrhol niečím výnimocnčým, ani ma neotravoval. Hlavný hrdina je skôr v roli vedlajšieho hrdinu-nedotiahnuté. Niektoré scény sú veľmi dobré, niektoré sú nemastné neslané, proste nedotiahnuté. Scénka s pohrebom bola veľmi dehonestujúca pre mŕtvu babičku, to by som ako režisér alebo scenárista nikdy nedal do filmu, potom sa taký film ani nedá brať vážne. Za výkon T.J-a(Devin Brochu) a Heshera(Gordon-Levitt) dám 3 hviezdičky-50%.
Kill The Irishman (2011)
Pohodový film z gangsterského prostredia. Postavený na skutočnosti, niektoré herecké výkony veľmi podpriemerné, niektoré naopak prekvapili. Pekný dobový snímok z Clevelandu 70-e roky, gangsterské praktiky, všetko to čo si taký film pýta to aj má. Prižmúrim oči a dávam 4*- 76% .
Villmark/Temné lesy (2003)
Tento nórsky horor má neskutočnú atmosféru. Takú atmosféru dokážu spraviť asi fakt len nóri v pravom odľahlom nórskom lese. Celý film v podstate neviete, čo sa deje, o čo ide a dokopy s tou atmosférou a udalosťami tento film nenecháva diváka chladného a aj bez krvi a zombie a podobných klyšé hororových vecí v divákovi vyvolá strach, zdesenie. Film graduje a divák stále nevie či je to len veľmi rafinovaná hra alebo hrôzostrašné peklo. Kristoffer Joner je v tomto filme úžasný. Dávam 5* , pre horor je to 87%.
Transformers 3 (2011)
Nulová výpovedná, nulová umelecká hodnota filmu. Tak klyšovité a miestami až otravné pre diváka to skľzne až do nudy keď sa človek pozerá na čas s tým, že: "kedy to už konečne skončí?" Toto je fakt len magnet na malé deti, ktoré milujú hračky, transformerov a zaručene pôjdu do kina na každú takúto hlúposť. Celý tento film je tak neskutočne ale až moc prehnane nereálny, že to z neho vytvára až silné ortodoxné sci-fi (scéna s padajúcim mrakodrapom a všetci sa zachránia ako keby chodili po pieskovisku...). Hrozný gýč. Dávam jednu * len pre peknú herečku a docela zvládnuté efekty. Veľká škoda Johna Malkovicha v takomto filme.
15%
Grave Encounters (2011)
Pre mňa neznáme režisérske duo, neznámi herci, nevedel som čo očakávať. Myslel som, že pôjde o ďalší nudný smiešny "horor" na štýl "found footage ala blair witch behanie po budove v tme a kričanie". Myslím, že tvorcovia sa poučili z chýb predchádzajúcich hororov, z ktorých čerpali(REC,Paranormal activity,Blair witch, The tunnel) a spravili taký výcuc, pri ktorom sa dívak vážne bojí a miestami má fakt hnusný pocit zdesenia. Nechýbali reálne "strašidlá" (nie ako v Blair witch), nechýbali klaustrofobické tmavé malé miestnosti (The Tunnel) a nechýbali tomu "gule", ktoré bohužial väčšine hororov chýbajú. 5* - 90% fakt som sa bál. Atmosféra 100%.
127 hodín
Danny Boyle, skutočný príbeh Aarona Ralstona, smutné, šťastný koniec na záver. Priznám sa čakal som od Boyla viac, samozrejme film nesklamal, no vadili mi prechody medzi realitou a Aaronovými preludmi a myšlienkami,ťažko sa dali hneď rozpoznať a diváka to nútilo zostať na pochybách či vlastne sa to skutočne deje,alebo či to je len Aaronova myseľ.Mohli byť krásne 4*, takto dávam 3* moja hranica - 75%.
Midnight in Paris (2011)
Zaujímavý nápad, ktorý hodnotím veľmi kladne. Woody Allen vie ako zapôsobiť na diváka, síce nepoznám všetky jeho filmy, tento sa podaril, dal som 3* - 70%. Niektoré veci mi vo filme vadili - intro príliž zdľhavé veľa Paríža na začiatok, rovnaká muzika počas celého filmu, na začiatku titulky na čiernom pozadí a do toho rozprávanie hl. hrdinu.... to sú veci, ktoré ubrali jednu * z celkového dojmu. Owen Wilson aj keď zahral veľmi obstojne, do tohto filmu mi nejak nesedí.
Ako som sa tu vzal
Ako milovník predovšetkým českých filmov, filmov so zaujímavou myšlienkou, z mafiánskeho prostredia a podľa skutočných udalostí sa hodnotím ako nenáročný priemerný kinomol a filmomol.
Na tieto stránky, ktoré navštevujem už roky som sa registroval dnes v noci. Práve som dopozeral film [REC] a bol som dočela rozčarovaný z hodnotení a z komentárov pri filme,pretože na základe toho som ten film zháňal a po prezretí som to docela oľutoval. Povedal som si, že by som mal vyjadriť svoj názor k tomu filmu aj ja.
A tak som sa zaregistroval. Mám v pláne objektívne hodnotenie všetkých filmov ktoré uvidím , ktoré som videl.
Dúfam, že nebude vadiť, že som sa pomýlil v teste a systém mi nedovolí komentovanie.
Na to by som asi aj mal využiť tento Deníček a písať si zápisky, mini review-y a komentáre k filmom,seriálom...
Práve sa mi dostal do ruky film Polnoc v Paríži s Owenom Wilsonom v hlavnej úlohe(, ktorého mám rád) a s Rachel McAdams(,ktorú rád nemám). Režisér Woody Allen, multičlovek, ktorý by sa nestratil v umeleckej brandži. Trailer k tomuto filmu som nevidel, nechám sa prekvapiť, čo priniesol Woody a ako sa s tým Owen Wilson popasuje.
Idem pozerať