Recenze (794)
Jan Žižka (2022)
Mne sa zdalo,že vidím stredoveký akčný film s dostatočnou dávkou brutality a finálnym rozhodujúcim súbojom.Politická realita tej doby je popísaná dosť chaoticky a nezáživne.Mal som hlavne problém poznať,kto je kto a aký má vôbec význam.Pre neznalého českej histórie celkom tvrdý oriešok.A to,že ide o životopisný film som zistil až úplne na záver filmu.Ku kladom však doplním,že remeselné spracovanie je slušné.
Jan Koller: Příběh obyčejného kluka (2022)
Dokument,ktorý z ľudskej strany predstavuje neoobyčajného človeka Jana Kollera.Tento život máme len jeden a ak sa pevne držíme svojho sna,tak úspech sa skôr či neskôr dostaví.Ale je za tým aj tvrdá drina a odriekanie a na druhej strane hlavne dobrý pocit z naplnenia životného sna.Dôležité je však,že napriek tej sláve a úspechom ostal úplne normálnym človekom vo svojej rodnej obci a ešte ho stále baví hrať fotbal.Klobúk dole pred takouto charizmatickou a charakternou osobnosťou.
Pán prstenů: Prsteny moci (2022) (seriál)
V seriáli vidieť obrovské peniaze,ale chýba tomu tá duša,ktorá sa podarila Peterovi Jacksonovi presadiť vo filmoch.Plus táto ich nová "agenda"tomu ešte pomohla s hviezdami smerom nadol.
Athena (2022)
Film je o rasovej nenávisti a jej tvrdých následkoch.Vo Francúzsku sa už desiatky rokov sústredujú migranti v okrajových štvrtiach veľkomiest a ich život ostáva na okraji záujmu väčšiny domáceho obyvateľstva.Sú to väčšinou chudáci bez znalosti jazyka a bez možnosti získať prácu,ich jediným príjmom je sociálna dávka.Ten rozdiel medzi domácimi a stále pribúdajúcimi migrantami rastie.A to je bohužiaľ realita nielen Francúzska,ale aj celej západnej Európy.Je celkom reálne,že sa situácia časom vyhrotí a skončí občianskou vojnou.Zaujala zaujímavá a nezvyklá kamera.
Vesper Chronicles (2022)
Napriek nízkemu rozpočtu a jednoduchému scenáru to malo pozoruhodné fantasy grády a vychytávky,čo plne oceňujem.
Zátopek (2021)
Veľmi slušný počin a ojedinelý v českých kinách.A film pritom len sleduje výbornou kamerou až dokumentálne sled udalostí a nekritizuje.Nenápadným protikladom doby je len jeho priateľ Ron.
The Sailor (2021)
Páčil sa mi celkový prístup režisérky k príbehu tohto človeka.Celým filmom vládne skoro statická kamera so zaujímavými náhľadmi.Cítiť ten smútok a samotu zo záveru života človeka plaviaceho sa celý život moriami ako slobodná duša a teraz prikovaná k lodi na jednom mieste a umocňovaná alkoholom ako každodenným únikom z reality.Pritom veľa ľudí,hlavne v podobnom veku ako on,by s ním rado menilo ten kľud tropickej oázy,občas narušovaný hurikánmi.Celé spoločenstvo ostrova v jeho okolí,je tiež pomaly ako veľká rodina,takže tá samota je skôr ľútosť za svojou stratenou minulosťou.Hudba je tiež zvláštna,doplňovaná rôznymi exotickými zvukmi a miestami pripomína Philipa Glassa.Pre mňa to bol slušný a zvláštny dokument o živote.A záverom už i tam sa valí globalizácia v podobe betónového supermarketu,ako nového boha konzumu.
Ďáblovi v patách: Divoký svět Johna McAfee (2022)
Dokument bez výpravnej hodnoty.Poriadny zmätok.
Manyeo Part2. The Other One (2022)
Násilne robené celé na efekt a skutek utek.Veľká škoda toho potenciálu.Prvý diel navnadil,druhý odradil.
Injil (2021)
Kvalitná únosovka zo zvláštnym ázijským výberom postáv a slušne vybudovaným napätím .