Recenze (6)
Najatý vrah (1960)
Bez ohledu na sociální postavení lidské modely chování jsou stejné v každé vrstvě. Reálné důsledky svých činů však nejvíce pocítí nejnižší třída. Citlivě natočená žánrovka se skvělou atmosférou.
Ordinace v růžové zahradě (2005) (seriál)
Normálně nehodnotím seriály, protože jediný seriál, který jsem viděl celý je House of Cards. ALE... ...radši snad Kameňák 4 než tohle. Epická prezentace nejhlubšího scénáristickýho bahna, skládajícího se z karikovaných postav, které pořad dokola omílají fráze o tom kdo koho podvádí - peklo. Seriál nenastavuje zrcadlo české společnosti, ale záměrně vybírá to nejhorší co v ní je a "sofistikovaně" tento obsah schovává pod křídla fráze "takový je život". Naštěstí tak činí absolutně nekoukatelnou formou, že dřív nebo později průměrný český divák prostě musí začít zvracet a přepnout na Ligu Mistrů nebo na Hyde Park.
Prozření Charlieho Swana III (2012)
Skvělej scénář. Stejně jako u CQ držely film nad vodou scény z Dragonfly, i tady jsou zábavnější a kinematograficky vděčnější surrealistický sekvence odehrávající se v hlavě hlavního hrdiny. Celkově film docela dobře šlape, jenom se občas nelze ubránit dojmu (stejně jako u CQ), že přehnaná stylizace zabíjí lehkost a poetiku, který chtěl Coppola dosáhnout, což v konečnym důsledku může vést k absolutnímu mišmaši.))
U konce s dechem (1960)
Samotná více než dvacetiminutová scéna povalující se Jean Seberg a Belmonda by zasluhovala pět hvězd.
Život pod vodou (2004)
Po Andersonově masterclass na letošním famufestu jsem musel dokoukat i dva filmy, které jsem od něj neviděl. Life Aquatic byl jedním z nich a pro mě se hned stal nejoblíbenějším Wesovým filmem. Uvedení všech hrdinů jako absurdních karikatur na začátku může evokovat dojem, že se jedná o další připitomělou americkou komedii, nicméně tyto karikatury se v průběhu příběhy změní v tak důvěryhodné postavy, že při proplutí Jaguar Sharka kolem ponorky je jedna z rukou na Billových ramenou ta vaše.
Mulholland Drive (2001)
Dokonale ztvárněná snová rekonstrukce na základě nahodilých reálných vjemů. Lynch pracuje s tak niternými pocity, že i přes ztrátu orientaci v ději, se člověk s pocity hlavní hrdinky dokáže naprosto identifikovat - touha, zklamání, láska. Film který nikdy dokonale nepochopíte, ale přesto budete mít pocit - sakra dyť to je i o mně.