Recenze (184)
Hannah Gadsby: Nanette (2018) (pořad)
Trafila ma priamo do srdca. Jednoducho výborná stand up anti-comedy, do ktorej Hannah Gadsby vložila kus svojej duše, svojho životného príbehu a ja jej za to tlieskam a ďakujem.
Rita (2012) (seriál)
Do Rity ako seriálu, ale aj do hlavnej postavy, som sa zamilovala a stáva sa mi to málokedy, ale po dopozeraní poslednej série mi Rita vyslovene chýbala. Ide o vysokú dávku ľudskosti, ktorý tento seriál ponúka. A človek dôjde k poznaniu, že v Škandinávii sa netočia iba dobré kriminálky.
Panenka Jane (2014) (seriál)
Páči sa mi tá nadsádzka, kombinácia absurdna a príbehu, do ktorého sa zamotávate, aj keď presne viete, že si z vás celú dobu autori tohto sitcomu uťahujú. Pozitívne hodnotím aj zápletky s lesbickým pozadím a všeobecne ženy s komplikovaným viacrozmerným charakterom, ako napríklad Petra/Natalia v podaní Yael Grobglas.
Atomic Blonde: Bez lítosti (2017)
Super, sexi, cool. A skvelá hudba. Niet viac čo dodať.
Moonlight (2016)
Bože, tento film je nádherný. Pomalá kamera a plynutie deju vytvára priestor pre precítenie príbehu. Skvelé herecké obsadenie a nádherné zobrazenie intímnych momentov. Nebudem preháňať, keď poviem, že toto je najkrajší film s gejskou tematikou, aký som doteraz videla. A jednoznačne si zaslúži filmové ocenenia - aj Oscara.
Sámská krev (2016)
O rasizme, aj o tom internalizovanom a o návrate k sebe, ktorý niekedy môže trvať aj 100 rokov. Skvelý debutantský počin švédskej režisérky Amandy Kernell a výborné herecké výkony Leny Cecilie Sparrok a Maj-Doris Rimpi.
Přes kosti mrtvých (2017)
V rámci kinematografie veľmi zaujímavo spracovaná a opomínaná téma beztrestného vraždenia a týrania zvierat ľuďmi. A ak ste niekedy čítali niečo od Oľgy Tokarczuk a páčilo sa vám to, tak sa určite potešíte tomu rozprávkovému/mystickému nádychu. Film s mnohými presahmi, cez eko (až eko-terorizmus), feminizmus, kritiku cirkvi a ľudskej sebeckosti. A k tomu tá nádherná poľština. Agnieszka Holland, ďakujem.
Io e lei (2015)
Film, ktorý som videla už niekoľkokrát a vždy s láskou v srdci. Na rozdiel od mnohých iných lesbických filmoch sa tu nestretávame so začínajúcou láskou, ale s dvojicou, ktorá už spolu funguje a ktorá žije v láskyplnom harmonickom vzťahu, až kým nedôjde k zápletke v podobe nevery, ktorá odhalí základný problém, ktorý má jedna zo žien v sebe nevyriešený. Výborné, príťažlivé herečky, ktorým verím úplne všetko a pokojne by som si pozrela aj pokračovanie ich príbehu, hoci by bol len o tom, že každý deň pozerajú telku, varia si večeru a škrabkajú kocúra Bengala, ktorý s nimi žije.
Broadchurch (2013) (seriál)
Pre mňa má Broadchurch také zaujímavé presahy. Napr. poukázanie na eventuálne pozitívnu úlohu cirkvi v časoch, kedy jej ľudia neveria, resp. jej neprikladajú dôležitosť, ale pritom potrebujú podporu zvonka a slová, ktoré im dajú nádej a morálnu podporu. Alebo láska muža k chlapcovi, ktorá môže ale nemusí prejsť do sexuálnej roviny. Alebo ako nás môže naše odsúdenie druhých (ako si nemohla vedieť, čo robí tvoj manžel?) veľmi rýchlo dobehnúť a aké to musí byť hrozné, keď sme odrazu my tými, ktorým tí druhí neveria. A k tomu tá malomeštiacka zmeska rôznych charakterov a príbehov. Vydarené.
Volejte Saulovi (2015) (seriál)
Seriál presiaknutý ľudskosťou, v ktorom medzi postavami vládne priateľstvo, dôvera a láska. Veľmi osviežujúca skúsenosť v aktuálnom svete amerických seriálov. A Rhea Seehorn je mimoriadnym potešením pre oko i ucho.