Recenze (730)
Falcon Lake (2022)
Už dlouho jsem nějaký film neprocítil tak intenzivně jako tento. Nádherná atmosféra, záběry zachycující krajinu s hlavními postavami i bez nich, výborná práce s tichem a zvukem/hudbou. Váhal jsem, zda dát plný počet, ale konec byl strhující, zdrcující..*****
Ukradená vzducholoď (1966)
Zpracování úžasné (to ani není potřeba komentovat). A tento film je navíc mimořádně vtipný: obzvláště scéna na lodi, v níž Kateřina hraje a procítěně zpívá náboženské písně, zatímco ve vedlejší kajutě probíhá drsný karban je natočena bravurně - ta mě rozesměje vždycky..
Modrooký samuraj - Podivnosti (2023) (epizoda)
Velmi erotický díl - pokud existovaly pochybnosti, zda se nejedná o seriál "spíše pro děti", tady byly rozprášeny. A jakkoliv jsou poučení majitelky nevěstince často spíše banality, některé scény/úvahy zde jsou výborné. Vynikající souboj dvou neznámých samurajů v městečku ("malířův podpis"). Setkání Mizu a Akemi u saké je bravurní. "Záchrana" unese dívenky nečekaně děsivá (aspoň pro mě) a její následný komentář v rozhovoru s majitelkou nevěstince nesmírně dojemný. Nejmrazivější pro mě ale byla scéna s Fowlerem v kapli - nutí k zamyšlení..
Karaoke blues (2023)
Ani nevím, co napsat - jedním slovem nádhera..
Blade Runner (1982)
Neznám jiný film, ve kterém by vše tak skvěle fungovalo: příběh, hudba, vizuální stránka, herecké výkony - všechno jak z učebnice! A za poznámku stojí i to, jak se scénáristé postavili k původní Dickově knize - tady nejde jen o nějaké drobné změny v příběhu, ale spíše o dialog s ní, přičemž výsledek (pohled na replikanty) je oproti předloze naprosto rozdílný. A kterou scénu vybrat, jako tu nejsilnější? Pronásledování (následné zastřelení) Zhory v dešti a průsvitné pláštěnce? Setkání Deckarda s Tyrellem a Rachael? Nebo závěrečný souboj? Či se jen kochat při přelétání nad městem? Při tomto filmu člověk opravdu oněmí úžasem..
Naštvaná opička (1959)
Bugsík si záměnu užívá s dokonalou škodolibostí. A jako bonbónek postava věčně opilého čápa. Český dabing výborný!
Zahalte jí tvář (1985) (seriál)
Tady není co vytknout - vynikající zápletka, skvělé dialogy, výborné herecké výkony. A hlavně: jak osvěžující je sledovat skutečnou detektivku, v níž (na rozdíl od současných krimi-seriálů, ve kterých zabírají většinu času "osobní problémy" policistů a podobné nesmysly) hraje hlavní roli vyšetřování. A ještě jeden postřeh: některé scény mi připomněly Městečko Twin Peaks - jen nějak jinak, zvláštní..
Neuvěřitelné, ale pravdivé (2022)
Neuvěřitelně zábavné. Dupieux má opravdu výborné (šílené) nápady a zvládá je skvěle zpracovat. Kromě hlavního příběhu zde máme ještě vedlejší motiv šéfa (v podání Benoîta Magimela), který vás zaručeně rozesměje! A v době, kdy každý sebeblbější film musí mít aspoň dvě a půl hodiny, aby se neřeklo, je 74 minut příjemným osvěžením.
M3GAN (2022)
Skvělé! Nenechal jsem se odradit slabým hodnocením, a o to větší je mé nadšení! Jen opatrně se žánry: nejedná se o horor (odtud možná zklamání mnoha uživatelů), ale subverzní komedii (sci-fi a velmi černou). Film mi často připomněl Verhoevenova RoboCopa (kterého ostatně evokovala už úvodní "reklama"). A ačkoliv rozhodně obsahuje i hlubší motivy a myšlenky, je především nesmírně zábavný - těch 5 ***** je naprosto zasloužených! (P.S. Chvíli mi trvalo, než jsem si uvědomil, jakou melodii improvizuje M3gan na dětský klavírek před závěrečnou konfrontací s Gemmou - bylo to Toy soldiers)
Černý kůň (2011)
I když to možná nebylo tak intenzivní jako Storytelling, za mě naprostá spokojenost! Americké nezávislé filmy mám rád, a snad proto, že jsem jich poslední dobou moc neviděl, tento jsem si opravdu užil. Herecké výkony výborné - a pokud má Doomer Girl ze známých memů živou variantu, rozhodně je to Miranda v podání Selmy Blair!