Kdo četl knihu a pak viděl film, nemůže být zklamán. Scénář je zdařilý, což potvrdil i autor knihy. Kamera Ondříčka brilantní. Herecké obsazení bez velké hvězdy, ale solidní výkony vč. debutanta M. Sakcse. Dost dobrej film.
Deprese od první minuty , takhle noir film natočit chce charakter. ten R.Petrova má. Katarze se nekoná. Je to řetěz a tam neplatí , já už nehraju. Jede v tom i policie, není úniku. Svědkové jsou nežádoucí. Éra bílých koní nebyla v Bulharsku žádná selanka, těžko se hledá kladná postava... Naprosto citově zmrzačená Gana se stává apatickou.Poslední scéna z filmu je parafrází božích mlýnů ?! Kontrast je úmyslný - barevná scéna ze sjezdovky za plného slunce, když zbytek filmu je ponořen do podzimního světla... co dodat... Postradatelný film.
Polodokument o hledání tajemné herečce němé éry hollywoodu. Do toho se prolíná lesbická love story black and white.
Příliš velká plocha pro dokumentární video. V dějinách filmu byl snímek zapsán pro první explicitní lesbickou scénu. Jinak průměr po všech stránkách.
Poněkud vyšinutá love story, Pesimistický příběh o cynickém vztahu z Rumunska těchto dnů. prázdnotu citů Luky dokresluje zdevastovanost krajiny. Bezvýchodnost závěru jen dokonává dílo zkázy charakterů, není kladných hrdinů.
Jen postava Veli Ada Condeescu prochází vývojem. Noir cinema po rumunsku. Čekal jsme víc po Když chci tak písknu
Vizuálně je film nápaditý, scénář ze svatby je a la Kusturica, ale scénář je nudný, chybí dějová zápletka, postavy jsou nevýrazné, stereotypní... Ada Condeescu rozhodně potěší divákovo oko. Trochu málo, čekal jsem po Loverboy od C. Mitulesca víc.
Filmová lahůdka. Stopáž akorát, scénář perfektní, herecké výkony na to, že Silviu je neherec a další jsou skuteční vězňové a Ada Condeescu jako příští kultovní herečka C. Mitulesca. Vypointovaný závěr jako symbolický obraz. The show ends. Paralela s Frajerem Lukem o pár let mladším se nabízí automaticky.
Rumunská nová vlna má co nabídnout.
Tohle je master piece Hynka Bočana. Silný příběh, uvěřitelný scénář, I. Vyskočil zvládl roli učitele - vychpvatele dokonale. Syrový film o syrovém prostředí a otupělosti doby a povah. Tohle se komoušům do krámu nehodilo proto čekal na dokončení do převratu. 4*
Dech beroucí minimalistické drama z války. Bez násilných krvavých scén. Marta Kozlová v titulní roli, to je na Oscara.
6-ti letá neherečka byla celých 75 min. v záběru. Hraje samozřejmě , instinktivně a uvěřitelně. 4* a potlesk ve stoje pro M. Kozlovou
četl jsem knihu a tak jsem se na ten film těšil, jako malý kluk na Vánoce.
Pár filmů od P. Bebjaka jsem viděl a dal se vysledovat jistý talent tvůrce...
Ale napsat scénář tak, aby utáhl pozornost, nebyl hloupý a předvídatelný bylo tentokrát nad síly scénáristy.
Nic nepomohl ani otevřený konec a větší prostor pro spisovatele. Na hororu je podstatné to tajemno,
občas lekačky ,ale žádné zombie, jen ten pocit ve vzduchu, že něco není zcela v normě. Tentokrát se děj vlekl a trochu nudil.
Herci odvedli slušný výkon. I kamera, hudba, ale není to prostě Psycho. 3*
Ani slavný Almodovar nezvládl úskalí autorského filmu. Udržet tempo scénáře celých 100 min. to už potřebuje mistra. Film se mu rozpadá, chvílemi nudí. Flash backy jsou chaotické - zažil jsem ho v lepší formě. Snad příště. Nebo si mám myslet, že je za zenitem ?! 3* za jméno
" Chlap , co hodí 10 000 dolarů do plivátka mě zneklidňuje" Denny Deveraux . Nestřelíš vlka, neprodáš půdu naftařům.
Na co soudy, šerify. Kradeš dobytek ! Laso a nejblizší strom, nebo kulku. S. Tracy hraje Zatraceně dobře. Katy Jurado příkladná indiánská manželka. Jinak průměr 3*
Četl jsem knihu a musím prohlásit, že tak slabý film realizovaný dle literární předlohy jsem už dlouho neviděl.
Herci bez charismatu postav v knize. Typově nevhodní … zejména Kata
Scénář s nepochopením základních dějových linií.
Nudná , doslova uspávací kamera. Pane Ševčíku , při vší úctě k Vám, nejste von Trier, pouze jeho neuspěšný plagiátor. 1* za snahu
Jak natočit psedoartový film a ukrutně diváky nudit celých 150 min.? Návod zná Sorrentino. Silvio - novodobý Nero,
oběť intrik, věcný hledač štěstí, nebo manipulátor ? Od každého něco. Velmi nebezpečně připomíná osobu českého premiéra ( Já chci řídit stát jako svoje podniky ….). Zná Sorrentino českého premiéra? Snaha o velký film. Jen snaha.
3* ( za kompars)
Ve všech směrem dokonalý film. Převtělení Rami Maleka do Fredieho je dechberoucí. Životopisný film , co nemá konkurenci. Jasný kandidát na Oscary č. 1. *****
Příběh je banální - nevěra manželky z kolegou ze stejné stáje. Příčinou je posedlost závodní profesí. Film stojí a padá s výkonem P. Newmana. Měl už lepší role, ale tuhle si užívá. S kolegou - sokem to vyřídí ránou pěstí a manželce najde sílu odpustit. - vlastně i sám sobě. Scénář je velmi jednoduchý a předvídatelný, konec snad happy ending. Akční kamera opulentní záběry ze závodu. 80%
Pokus o Tenkrát na Západě ? Scénář je nudný, vleče se a spěje k předem danému závěru. Proč musel řežisér povraždit všechny postavy až na Adorfa ? Film mě nudil a proto 10% Za snahu
Pokud má být tento film poslední pana Švankmajera, tak je to smutné loučení. Scénář nedrží pohromadě, chaotické vstupy režiséra jsou úplně mimo mísu. Neznám hru bří Čapkových, ale jistě by měli problémy poznat je v tomto opusu. Smutné je se dívat na umělecký úpadek osobnosti českého filmu. 20%
Precizně napsaný scénář thrileru ze současnosti. Děj nabírá na tempu. Česko - slovenské dialogy už se staly běžnou praxí. Pár slabších míst bych viděl na konci příběhu- scény v nemocnici, zběsilá jízda Bratislavou … Ale celkově- dobrý biják. 80%
V podtitulku je romantický film. To je značný eufemismus a nepochopení. Ten film je hlavně silný příběh. Silný scénář! Projev T. Kota je civilní . J. Kulig je neuchopitelná femme fatale . Příběh jednoho vztahu má daleko do romantiky a otřepaného milostného scénáře. Končí jediným možným způsobem a to je nejsilnější scéna celého filmu. Na lavičce u cesty s hezkým výhledem. 80%. Pawlikowski je největší talent evropského filmu posledních let. Viděl jsem Idu a jeho filmy zrají jako víno. L. Visconti 21. století.
Po shlédnutí jsem se ptal sám sebe. Kdo a proč točí tyto filmy? Mají snad varovat nad rozkladem osobnosti? To dost dobře nejde. Nebo jsou zrcadlem režisérovi vize světa? Možná. Nebo Makrisise ovlivnil někdo, kdo se choval podobně !? Proboha. Nikdy více. Není zbytečnější film!
Velký omyl, kdo si myslel, že jde na komedii. Jen ta absurdita doby budila zdání komedie. Herci se neodchylují od
svých reálných postav. V dialozích zaznívá místy WoodyAllenovský sarkasmus - v tom vyniká Palin a Buscemi.
Isaacs jako Žukov válcuje jediným pohledem všechno kolem jako T 34. Úvodní scéna z koncertu je herecký koncert.
Film geniálně vystihoval atmosféru doby. Poprava Beriji je trochu moc parodie , ale jinak je film zážitek pro filmové gurmány. 4*
Mistrovské dílo, V. Cassel v titulní roli - mistrovský výkon, kamera i scénář na úrovni. Hudba dokresluje filmový příběh. Snad jen by scénáři prospěla zařazení nějakých dramatických momentů. Dobře udělaný film.4*
Film pro diváky, co se umí dívat a vcítit se. Všichni hráči jsou psychicky vykolejení... kouzelné jsou dialogy. Kdyby divák poslouchal jen dialogy , měl by dojem absurdní komedie. Oslava narozenin zpěvačky je nonkonformní a spontánní, oslava narozeni Funese je scéna vystřižená z Tarkovského... Herci jsou skvěle obsazeni vč. vedlejších rolí Schmitzera, Šimčíka a J. Štěpánkové. To byl film - srdcovka M. Krobota. Jeho absurdní drama se může nenávidět, nebo obdivovat. Já jsem se nechal unášel lehce plynoucím dějem a vybroušenými dialogy. Další z obecně nepochopených filmů ale nedával bych ho na roveň Křižáčka, protože tam nebylo , co chápat. Je mi líto ČFA a mrzí mě, že si neklade vyšší cíle.
Silný příběh, silný film. Potlesk ve stoje, že očišťuje MM od fantasmagorii D. Browna a čestně se vyrovnává s reáliemi doby, komentáře na konci filmu jsou na dokreslení a uvádí motiv prvních otců církve jak se zoufale bránili přijetí pravdy o apoštolce. Dnešní vnímání její role je dosti strastiplné. Rooney Mara i J. Phoenix nemají chybu, černošský představitel Šimona Petra trochu zarazí. Role Jidáše je naprosto přesná. Film skvělý po všech stránkách. 4*
Název western evokuje příběh osamělého jezdce, který si poradí s místními padouchy- klišé. Děj se rozpadal do epizod, čekání na dramatický moment. Smrt koně to není. Střílí se málo - rána milosti pro koně. Místní mafiáni jsou krotcí... Závěr je nemastný, neslaný... Meinhard dostane pecku a ponaučení, ať si to nemaluje moc na růžovo. Čekal jsem víc. Scéna kamera na oscara. Jen ten scénář trochu slabší, ale s ním stojí a padá celý film. 3*
Deprese od první minuty filmu. Jít na film trochu víc rozhozený, tak vede cesta z kina rovnou k psychiatrovi. Film vyznívá pesimisticky a krutě. Zvjagincev je výborný režisér, zvládá řemeslo, ale tenhle příděl beznaděje, co hrne od první minuty moc diváků nebude dávat. Ale 4* za mistrovské provedení i když bezbřehé beznaděje.
Kvalitní scénář a dobré dialogy. Začátek trochu těžkopádný. Výkon obou herců v hlavních rolích je mimořádný. Film jim dává obrovský prostor a oni ho dokáží zaplnit. Explicitní scény plné krve nejsou samoúčelné a film nemá mnoho hluchých míst. Pomalejší děj je na místě. 80%
Mohl jsem říci. Viděl jsem oskarový film. Scénář nenudí. Nemá slabé místo. Oldman hraje životní roli , z 125 min. filmu hraje 120 min. Kamera je bezchybná. Srdceryvný příběh písařky je vítaným odlehčením . Dokreslení postav vikomta Halifaxe a expremiéra Chamberlaina ukazuje, že "staré psy novým kouskům nenaučíš" a že ani jeden Mnichov je nedokáže poučit a nebýt WCH by UK upadla do pasti gentlemanských dohod s Hitlerem znova a tentokrát fatálně. 5*
Už od Schindlerova seznamu mám slabost pro Liama Neesona ale tenhle film mu nedal vyniknout. Scénář dost předvidatelný, některé postavy jako arogantní makléř jedoucí poprvé vlakem mimo mísu... Konspirační zápletka je z velké míry klišé. Závěr z filmu - 2.setkání s tajemnou ženou už v roli agenta FBI je naprostý kýč. Slušný průměr. 3*
Nápad natočit film o malíři tak, že jeho obrazy oživnou na filmovém plátně je unikátní. Co na tom, že scénář je vyumělkovaný a klouže po povrchu. Vincent byl složitější postavou, něž film naznačuje. V filmu vystupují oživlé obrazy postav - Gaucheta, listonoše, Moulina. Pátrání po okolnostech smrti malíře budí zájem o jeho dílo a život. Vincentův vztah k bratrovi by vydal na další film. Snad se najdou filmaři, co to pochopí. 4*
Moje komentáře
Jatka č. 5 (1972)
Kdo četl knihu a pak viděl film, nemůže být zklamán. Scénář je zdařilý, což potvrdil i autor knihy. Kamera Ondříčka brilantní. Herecké obsazení bez velké hvězdy, ale solidní výkony vč. debutanta M. Sakcse. Dost dobrej film.
Bez Boha (2016)
Deprese od první minuty , takhle noir film natočit chce charakter. ten R.Petrova má. Katarze se nekoná. Je to řetěz a tam neplatí , já už nehraju. Jede v tom i policie, není úniku. Svědkové jsou nežádoucí. Éra bílých koní nebyla v Bulharsku žádná selanka, těžko se hledá kladná postava... Naprosto citově zmrzačená Gana se stává apatickou.Poslední scéna z filmu je parafrází božích mlýnů ?! Kontrast je úmyslný - barevná scéna ze sjezdovky za plného slunce, když zbytek filmu je ponořen do podzimního světla... co dodat... Postradatelný film.
Melounová žena (1996)
Polodokument o hledání tajemné herečce němé éry hollywoodu. Do toho se prolíná lesbická love story black and white. Příliš velká plocha pro dokumentární video. V dějinách filmu byl snímek zapsán pro první explicitní lesbickou scénu. Jinak průměr po všech stránkách.
Loverboy (2011)
Poněkud vyšinutá love story, Pesimistický příběh o cynickém vztahu z Rumunska těchto dnů. prázdnotu citů Luky dokresluje zdevastovanost krajiny. Bezvýchodnost závěru jen dokonává dílo zkázy charakterů, není kladných hrdinů. Jen postava Veli Ada Condeescu prochází vývojem. Noir cinema po rumunsku. Čekal jsme víc po Když chci tak písknu
U trati (2016)
Vizuálně je film nápaditý, scénář ze svatby je a la Kusturica, ale scénář je nudný, chybí dějová zápletka, postavy jsou nevýrazné, stereotypní... Ada Condeescu rozhodně potěší divákovo oko. Trochu málo, čekal jsem po Loverboy od C. Mitulesca víc.
Když chci, tak písknu (2010)
Filmová lahůdka. Stopáž akorát, scénář perfektní, herecké výkony na to, že Silviu je neherec a další jsou skuteční vězňové a Ada Condeescu jako příští kultovní herečka C. Mitulesca. Vypointovaný závěr jako symbolický obraz. The show ends. Paralela s Frajerem Lukem o pár let mladším se nabízí automaticky. Rumunská nová vlna má co nabídnout.
Pasťák (1968)
Tohle je master piece Hynka Bočana. Silný příběh, uvěřitelný scénář, I. Vyskočil zvládl roli učitele - vychpvatele dokonale. Syrový film o syrovém prostředí a otupělosti doby a povah. Tohle se komoušům do krámu nehodilo proto čekal na dokončení do převratu. 4*
Annina válka (2018)
Dech beroucí minimalistické drama z války. Bez násilných krvavých scén. Marta Kozlová v titulní roli, to je na Oscara. 6-ti letá neherečka byla celých 75 min. v záběru. Hraje samozřejmě , instinktivně a uvěřitelně. 4* a potlesk ve stoje pro M. Kozlovou
Trhlina (2019)
četl jsem knihu a tak jsem se na ten film těšil, jako malý kluk na Vánoce. Pár filmů od P. Bebjaka jsem viděl a dal se vysledovat jistý talent tvůrce... Ale napsat scénář tak, aby utáhl pozornost, nebyl hloupý a předvídatelný bylo tentokrát nad síly scénáristy. Nic nepomohl ani otevřený konec a větší prostor pro spisovatele. Na hororu je podstatné to tajemno, občas lekačky ,ale žádné zombie, jen ten pocit ve vzduchu, že něco není zcela v normě. Tentokrát se děj vlekl a trochu nudil. Herci odvedli slušný výkon. I kamera, hudba, ale není to prostě Psycho. 3*
Bolest a sláva (2019)
Ani slavný Almodovar nezvládl úskalí autorského filmu. Udržet tempo scénáře celých 100 min. to už potřebuje mistra. Film se mu rozpadá, chvílemi nudí. Flash backy jsou chaotické - zažil jsem ho v lepší formě. Snad příště. Nebo si mám myslet, že je za zenitem ?! 3* za jméno
Zlomené kopí (1954)
" Chlap , co hodí 10 000 dolarů do plivátka mě zneklidňuje" Denny Deveraux . Nestřelíš vlka, neprodáš půdu naftařům. Na co soudy, šerify. Kradeš dobytek ! Laso a nejblizší strom, nebo kulku. S. Tracy hraje Zatraceně dobře. Katy Jurado příkladná indiánská manželka. Jinak průměr 3*
Skleněný pokoj (2019)
Četl jsem knihu a musím prohlásit, že tak slabý film realizovaný dle literární předlohy jsem už dlouho neviděl. Herci bez charismatu postav v knize. Typově nevhodní … zejména Kata Scénář s nepochopením základních dějových linií. Nudná , doslova uspávací kamera. Pane Ševčíku , při vší úctě k Vám, nejste von Trier, pouze jeho neuspěšný plagiátor. 1* za snahu
Oni a Silvio (2018)
Jak natočit psedoartový film a ukrutně diváky nudit celých 150 min.? Návod zná Sorrentino. Silvio - novodobý Nero, oběť intrik, věcný hledač štěstí, nebo manipulátor ? Od každého něco. Velmi nebezpečně připomíná osobu českého premiéra ( Já chci řídit stát jako svoje podniky ….). Zná Sorrentino českého premiéra? Snaha o velký film. Jen snaha. 3* ( za kompars)
Bohemian Rhapsody (2018)
Ve všech směrem dokonalý film. Převtělení Rami Maleka do Fredieho je dechberoucí. Životopisný film , co nemá konkurenci. Jasný kandidát na Oscary č. 1. *****
Vítězství (1969)
Příběh je banální - nevěra manželky z kolegou ze stejné stáje. Příčinou je posedlost závodní profesí. Film stojí a padá s výkonem P. Newmana. Měl už lepší role, ale tuhle si užívá. S kolegou - sokem to vyřídí ránou pěstí a manželce najde sílu odpustit. - vlastně i sám sobě. Scénář je velmi jednoduchý a předvídatelný, konec snad happy ending. Akční kamera opulentní záběry ze závodu. 80%
Mrtvý bod (1970)
Pokus o Tenkrát na Západě ? Scénář je nudný, vleče se a spěje k předem danému závěru. Proč musel řežisér povraždit všechny postavy až na Adorfa ? Film mě nudil a proto 10% Za snahu
Hmyz (2018)
Pokud má být tento film poslední pana Švankmajera, tak je to smutné loučení. Scénář nedrží pohromadě, chaotické vstupy režiséra jsou úplně mimo mísu. Neznám hru bří Čapkových, ale jistě by měli problémy poznat je v tomto opusu. Smutné je se dívat na umělecký úpadek osobnosti českého filmu. 20%
Důvěrný nepřítel (2018)
Precizně napsaný scénář thrileru ze současnosti. Děj nabírá na tempu. Česko - slovenské dialogy už se staly běžnou praxí. Pár slabších míst bych viděl na konci příběhu- scény v nemocnici, zběsilá jízda Bratislavou … Ale celkově- dobrý biják. 80%
Studená válka (2018)
V podtitulku je romantický film. To je značný eufemismus a nepochopení. Ten film je hlavně silný příběh. Silný scénář! Projev T. Kota je civilní . J. Kulig je neuchopitelná femme fatale . Příběh jednoho vztahu má daleko do romantiky a otřepaného milostného scénáře. Končí jediným možným způsobem a to je nejsilnější scéna celého filmu. Na lavičce u cesty s hezkým výhledem. 80%. Pawlikowski je největší talent evropského filmu posledních let. Viděl jsem Idu a jeho filmy zrají jako víno. L. Visconti 21. století.
Lítost (2018)
Po shlédnutí jsem se ptal sám sebe. Kdo a proč točí tyto filmy? Mají snad varovat nad rozkladem osobnosti? To dost dobře nejde. Nebo jsou zrcadlem režisérovi vize světa? Možná. Nebo Makrisise ovlivnil někdo, kdo se choval podobně !? Proboha. Nikdy více. Není zbytečnější film!
Ztratili jsme Stalina (2017)
Velký omyl, kdo si myslel, že jde na komedii. Jen ta absurdita doby budila zdání komedie. Herci se neodchylují od svých reálných postav. V dialozích zaznívá místy WoodyAllenovský sarkasmus - v tom vyniká Palin a Buscemi. Isaacs jako Žukov válcuje jediným pohledem všechno kolem jako T 34. Úvodní scéna z koncertu je herecký koncert. Film geniálně vystihoval atmosféru doby. Poprava Beriji je trochu moc parodie , ale jinak je film zážitek pro filmové gurmány. 4*
Gauguin (2017)
Mistrovské dílo, V. Cassel v titulní roli - mistrovský výkon, kamera i scénář na úrovni. Hudba dokresluje filmový příběh. Snad jen by scénáři prospěla zařazení nějakých dramatických momentů. Dobře udělaný film.4*
Kvarteto (2017)
Film pro diváky, co se umí dívat a vcítit se. Všichni hráči jsou psychicky vykolejení... kouzelné jsou dialogy. Kdyby divák poslouchal jen dialogy , měl by dojem absurdní komedie. Oslava narozenin zpěvačky je nonkonformní a spontánní, oslava narozeni Funese je scéna vystřižená z Tarkovského... Herci jsou skvěle obsazeni vč. vedlejších rolí Schmitzera, Šimčíka a J. Štěpánkové. To byl film - srdcovka M. Krobota. Jeho absurdní drama se může nenávidět, nebo obdivovat. Já jsem se nechal unášel lehce plynoucím dějem a vybroušenými dialogy. Další z obecně nepochopených filmů ale nedával bych ho na roveň Křižáčka, protože tam nebylo , co chápat. Je mi líto ČFA a mrzí mě, že si neklade vyšší cíle.
Máří Magdaléna (2018)
Silný příběh, silný film. Potlesk ve stoje, že očišťuje MM od fantasmagorii D. Browna a čestně se vyrovnává s reáliemi doby, komentáře na konci filmu jsou na dokreslení a uvádí motiv prvních otců církve jak se zoufale bránili přijetí pravdy o apoštolce. Dnešní vnímání její role je dosti strastiplné. Rooney Mara i J. Phoenix nemají chybu, černošský představitel Šimona Petra trochu zarazí. Role Jidáše je naprosto přesná. Film skvělý po všech stránkách. 4*
Western (2017)
Název western evokuje příběh osamělého jezdce, který si poradí s místními padouchy- klišé. Děj se rozpadal do epizod, čekání na dramatický moment. Smrt koně to není. Střílí se málo - rána milosti pro koně. Místní mafiáni jsou krotcí... Závěr je nemastný, neslaný... Meinhard dostane pecku a ponaučení, ať si to nemaluje moc na růžovo. Čekal jsem víc. Scéna kamera na oscara. Jen ten scénář trochu slabší, ale s ním stojí a padá celý film. 3*
Nemilovaní (2017)
Deprese od první minuty filmu. Jít na film trochu víc rozhozený, tak vede cesta z kina rovnou k psychiatrovi. Film vyznívá pesimisticky a krutě. Zvjagincev je výborný režisér, zvládá řemeslo, ale tenhle příděl beznaděje, co hrne od první minuty moc diváků nebude dávat. Ale 4* za mistrovské provedení i když bezbřehé beznaděje.
O těle a duši (2017)
Kvalitní scénář a dobré dialogy. Začátek trochu těžkopádný. Výkon obou herců v hlavních rolích je mimořádný. Film jim dává obrovský prostor a oni ho dokáží zaplnit. Explicitní scény plné krve nejsou samoúčelné a film nemá mnoho hluchých míst. Pomalejší děj je na místě. 80%
Nejtemnější hodina (2017)
Mohl jsem říci. Viděl jsem oskarový film. Scénář nenudí. Nemá slabé místo. Oldman hraje životní roli , z 125 min. filmu hraje 120 min. Kamera je bezchybná. Srdceryvný příběh písařky je vítaným odlehčením . Dokreslení postav vikomta Halifaxe a expremiéra Chamberlaina ukazuje, že "staré psy novým kouskům nenaučíš" a že ani jeden Mnichov je nedokáže poučit a nebýt WCH by UK upadla do pasti gentlemanských dohod s Hitlerem znova a tentokrát fatálně. 5*
Cizinec ve vlaku (2018)
Už od Schindlerova seznamu mám slabost pro Liama Neesona ale tenhle film mu nedal vyniknout. Scénář dost předvidatelný, některé postavy jako arogantní makléř jedoucí poprvé vlakem mimo mísu... Konspirační zápletka je z velké míry klišé. Závěr z filmu - 2.setkání s tajemnou ženou už v roli agenta FBI je naprostý kýč. Slušný průměr. 3*
S láskou Vincent (2017)
Nápad natočit film o malíři tak, že jeho obrazy oživnou na filmovém plátně je unikátní. Co na tom, že scénář je vyumělkovaný a klouže po povrchu. Vincent byl složitější postavou, něž film naznačuje. V filmu vystupují oživlé obrazy postav - Gaucheta, listonoše, Moulina. Pátrání po okolnostech smrti malíře budí zájem o jeho dílo a život. Vincentův vztah k bratrovi by vydal na další film. Snad se najdou filmaři, co to pochopí. 4*