Recenze (176)
Mít a nemít (1944)
Kdo četl knihu nestačí se divit. Film se jí velmi vzdáleně podobá. Kniha taky není vrcholné dílo E.H. , ale film je trochu jako Casablanca 2 . H. Bogart zvládá tyhle role dokonale. Ostatní mu zdatně sekundují. L. Bacallová je femme fatale , ale trochu moc umělá, prkená... 3*
Jen jednou se miluje (1981)
Balkánské filmy mají vždycky koule. Žádná konverzačka. City naplno. Ve válce hrdinové, ale po válce se trochu lámou charaktery a do vedení se dostávají jiné typy. Chlap , co míříl přesně a věděl na koho a proč se najednou stává potížístou . Dostal co chtěl, velký byt, krásnou baletku, ale s ní i rodiče, co jsou nóbl a vadí jim chlap , co spí s pistolí pod polštářem a rakijí u postele. Nakonec pozná, jak to chodí , ale to už je pozdě, karty jsou rozdané a na něj žádné nezbyly. Povedený film 4*
Četař York (1941)
Gary Cooper v roli, co mu sedí, obyčejný chlap, co ani nechtěl do války, ale když už tam je, tak se předvede. A má co ukazovat. Je to předobraz šerifa z V pravé poledne o 16 let později. I ostatní herci mu slušně sekundují. Jen ta přeměna z chuligána na zbožného křesťana je jako biblická Šavla v Pavla. 4*
Filip (2022)
Slušně zpracované téma, jen některé scény postrádají uvěřitelnost - závěr se střelbou z balkonu, jeho návštěvy ve vile,... Herecké výkony jsou plusem filmu. Nebylo by na škodu ještě zapracovat na scénáři. 3*
Služka (2023)
Zajímavé téma, dobré zpracování, kvalitní výkony. Režisérka zná řemeslo a ví, jak udělat dobrý film. Postyv nejsou schématické, vyvíjejí se v čase na pozadí dobových událostí. Odvážná volba Dany Droppové pro hlavní hrdinku, ale zvládla ji bez zakolísání. 4*
Jedno malé noční tajemství (2023)
Po Annině válce jsem čekal víc. Ten scénář my připadal nedotažený, závěr je vyloženě nezvládnutý. Herecký výkon Kalininy je výborný, ostatní obstojné, ale celkově to je nuda. Zklamání 3*
O malých věcech (2023)
Gejzír nápadů . Nápadité tvůrčí provedení. Je to lehčí žánr , ale proč ne. Příjemné osvěžení od 180 min. filmů s předlouhými statickými záběhy na západ slunce nad mořem. Takový film bych čekal jako absolventský na FAMU. Nápad dostal Denis Šafařík, příslib do budoucna 4*
Hadí plyn (2023)
Film podle literární předlohy je výzva a už jsem viděl hodně mizerných adaptací. Neznám předlohu k tomuto filmu, ale myslím, že ani na druhý pokus bych nenašel záměr autora. Podobenství jsou srozumitelná asi jenom jemu. Herci mohli dělat zázraky, ale vyznívá to naprázdno. Je to art pour art. Film pro kritiky , ne pro diváky. 2*
Poslední závod (2022)
Remake už točil Čeněk Duba s Josefem Bekem. Jak inovovat scénář - reinkarnovaným Rathem do totality. Ne úplně špatný film. Nacionalistický patos. Akcent na kamarádství. Mimořádně dobře napsaná muzika - Jakub Kudláč. Už Ve stínu mě oslovil. Rušivě působily necitlivě vložené flešbeky. Kaiser pořád pan Herec. 3*
Il Boemo (2022)
To není pokus o Amadeus II. I Když setkání s mladým géniem se koná. Je to o tom, že přes nesporné nadání je člověk jen člověk se všemi slabostmi a ty jsou příčinou následků, které ho převálcují, zlomí a zničí . Profesně i lidsky. Troufnout si na takový film to chce pořádnou odvahu. Smekám pane Václave. Výběr do titulní role je trefa do černého. Dyk to zvládl na Oscara. A nedostal ani Lva! Tak už to chodí. Seš zpěvák, tak nechoď pro ceny k Akademii. To už mystický Arvéd Kern, ten se ani nemusel tolik snažit. Tom Hulce Amadeus to nebyl. Film nemá chybu a je nespornou kometou českého filmového nebe 2022! A že tam těch hvězdiček bylo... 4*