Martinius

Martinius

Móric Beňovský

Slovensko
kverulant z presvedcenia

9 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 21.3.2007  14:55

    v nemecku popularny komediant bully herbig sa po uspesnych televiznych sketchoch podujal na natocenie vesmirnej parodie, obzvlast potom, ked uz mal za sebou jeden komercne vydareny filmovy projekt. traumschiff suprise, snaziaci sa parodovat star trek a star wars, mu vsak akosi nevysiel. herbigov humor je totiz cely postaveny vylucne na parodovanie pomocou homosexuality, robi zo vsetkych svojich hlavnych protagonistov zzenstelych pupusov. for s teplym hysterickym kapitanom kirkom ci mr. spockom je zo zaciatku mozno celkom fajn, po x-ty krat ale unavny a dookola sa opakujuci. okrem toho chyba zaujimavejsi suvisly dej a film sa opiera vylucne o absurdnosti jednotlivych scen. so zanrom absurdneho filmu, kde kedysi velmi bodovali bratia zuckerovci, bully herbig stroskotava na neoriginalite a stupidite pribehu, ktory vo svojej podstate nie je smiesny, ale trapny. dve hviezdicky za pekne triky, niekolko malo zaujimavych scenok a dizajn vesmirnej lode surprise. pre kazdeho, kto chce vidiet ozaj kvalitnu vesmirnu komediu inteligentne parodujucu star trek, vrelo odporucam galaxy quest.

    • 28.5.2016  02:38

    neskutocne pohyblivy film plny dynamiky uplne cohokolvek okrem uponahlanej kamery. a tiez presvedcivo autenticky. bay sokoval. po vsetkych tych gycoch a patosoch odrazu vytvoril velmi profesionalny a "coolovy" film. samozrejme aj vdaka vybornej nametovej predlohe a scenaristickej praci.

    • 20.2.2020  00:07
    1917 (2019)
    *****

    film ide pod kozu. kazdy, kto sa venoval prvej svetovej vojne, prehrabaval v obrazovych archivoch, venoval technike, bitkam, atmosfere, politickemu pozadiu si tento snimok vychutna do poslednej bodky. ano, presne takto to vyzeralo. mendes si dal mravenciu namahu a vsetko dopodrobna odresersoval a nasledne detailne stvarnil. pribeh je to sice jednoduchy, avsak o to posobivejsi. najma kamera, ktora nepretrzite sleduje dej i hlavnych hrdinov, dava divakovi silny pocit autentickosti i dojem, ze sleduju kazdy ich krok ci pohyb a vrstvu po vrstve odkryva bezprostrednost hroz najkrvavejsej priemyselnej vojny v dejinach ludstva.

    • 8.3.2018  03:50
    1941: Stalin, Muž z oceli (TV film) (2011)
    *****

    sice kratka (spracovanie tohto masoveho arcivraha si ziada serialovy velkoepos), ale inak velmi kvalitna sonda do duse stalina.

    • 26.9.2013  02:20
    2016 (2011)
    odpad!

    zmenme vsetci hodnotenie na 5* a urobme z toho na csfd najlepsi film vsetkych cias. co vy na to?

    • 13.12.2009  12:50
    30 případů majora Zemana (TV seriál) (1974)
    odpad!

    suhlasim s mnohymi pritomnymi. major zeman moze byt miestami kvalitne natocena detektivka (ano, videl som vsetky diely niekolkokrat), je vsak moralnym dnom. za diel studna mu mozno patria aj 4 hviezdicky, za propagaciu STB, alibizaciu komunistickeho teroru a silno manipulativne ideologicke az stalinisticke ladenie (neustaly hon na nenavideneho triedneho nepriatela, prekrucanie dejin i faktov) vsak serial patri do studne najhlbsieho odpadu - na same dno kinematografickych dejin, za zneuzitie filmu organizovanymi vrahmi. lenni riefenstahl lässt grüssen!

    • 2.4.2007  23:42

    priznavam, ze ide o vyrazne predramatizovany teatralny patos navodzujuci comicsovu atmosferu podla svojej predlohy okrem ineho hnedastym filtrom a prestylizovanymi spomalenymi bojovymi efektmi a la matrix. to vsetko je vsak len forma filmu, ktora nijako negativne neovplyvnuje jeho obsah ci posolstvo: svojske zobrazenie bitky o termopyly, pricom samotna bitka nebola ziadnou prechadzkou ruzovym sadom, ale krvavy masaker. podla mnohych historikov jedna z osudovych bitiek europy a takmer bezkonkurencny priklad hrdinstva, odvahy a taktickeho dovtipu. napriek comicsovej predlohe nesuhlasim s namietkami, ze by film nejako zavazne skresloval historicke udalosti (az na to, ze platajam predchadzala rozhodujuca namorna bitka pri salamis). faktom nadalej zostalo, ze v termopylskom priesmyku stalo proti 170.000-ovej multinarodnej perzskej armade 300 spartanov + 1000 thespaincov zovretych do nepriepustnej falangy, na ktorej si perzania kontinualne vylamovali zuby. bitku napokon vyhral xerxes len vdaka obkluceniu priesmyku a za cenu priblizne 20.000 mrtvych. termopyly mali svoj realny i symbolicky vyznam. greci (hlavne atencania) ziskali cenny cas na ustup a reorganizaciu sil a na evakuaciu aten. tazke straty na perzskej strane vyrazne demoralizovali xerxesovu armadu. tu vznikol akysi grecky syndrom, kedy si perzania zacali byt vedomi toho, ze priama konfrontacia ich lahkej pechoty so silne pancierovanymi, vyborne trenovanymi a disciplinovanymi hoplitami s dlhymi kopiami je sebevrazdou (comu nasvedcuju aj vsetky dalsie grecko-perzske bitky az po alexandra velkeho). bitka o termopyly si preto vsetok patos, dramatizaciu i divadelnost bojov pravom zasluzi. je poctou hrdinom. aj termopylam vdacime za to, ze sme si ako europania mohli vychutnat epochu vyspeleho helenizmu i vsetkeho, comu bol (i stale je) zakladom a nestali sme sa len dalsou sucastou bezutesneho orientalneho despotizmu. len skoda, ze za nas taketo filmy musia tocit americania. aj ked, na druhej strane, keby tento film v sucasnosti tocili sucasni europania, bol by urcite tradicne plny apologetizmu, pokrytectva, politickej korektnosti a sypania si popolu na hlavu pred vsetkymi svetovymi diktatormi. povodne som filmu chcel dat 4 hviezdicky, ale akonahle som sa dozvedel, ze poburil nabozenskych pedofilov s handrami na hlave v teherane, davam mu aj desat hviezdiciek. z principu... p.s.: marius, tie tvoje ideologicky domyslene picoviny sa ozaj nedaju citat, bratmm.

    • 28.5.2014  15:25

    eva green. eva green naha, eva green oblecena, eva green sukajuca ci masakrujuca. trufam si tvrdit, ze bez nej by tento film osciloval v hlbokom podpriemere, niekde medzi jednou a dvoma hviezdickami.

    • 20.4.2013  02:58

    na jednej strane plne chapem tych, co pindaju, ze film nie je ultra mega brutalne objektivny, na druhej strane ruski bratia ani k nam v 68-om nezavitali s kytickou a bonbonierou, ze? myslim, ze na ich invaziu mame este stale az prilis zive spomienky a traumu, ktoru si pripominame kazdy rok v auguste, uhm?

    • 3.10.2014  04:38
    96 hodin (2008)
    *****

    genialne priamočiare a nekorektne. tento film je jedna akcna britva a mal by sa dostat do reziserskych ucebnic.

    • 9.8.2012  19:06

    no co timur, co natocis ako dalsie? matku terezu s motorovou pilou?

    • 1.12.2018  23:04
    Aféra - Série 1 (série) (2014)
    ***

    neviem tomuto serialu prist na chut. po stvrtom dieli je to stale roztahana nuda, ktora je v podstate uplne nezaujimava. nesympaticky hlavny hrdina, tuctova hlavna hrdinka - mozno aj vdaka vlaznym hereckym vykonom. pohlady z oboch stran su skor kontraproduktivne a idu na ukor dramaturgie. zvlast, ked je dej nudny a vy si to musite pozriet druhykrat. mimochodom odchylky vo vnimani istych situacii su natolko zasadne, ze divak nadobudne predstavu, ze jedna z hlavnych postav je fantazmagoricky paranoik. a este to neskonale klise - spisovatel, ktory hlada inspiraciu a jeho namety su tak mizerne banalne a nezaujimave, ze by s nimi nemal sancu prerazit...

    • 21.3.2007  14:34

    werner herzog sa podujal na odvazny projekt narocneho dobrodruzneho filmu, do ktoreho zatiahol kvalitneho herca, vo forme klausa kinskeho, velku vypravu a tocil na tazko pristupnych miestach v amazonskom pralese. nevysli mu vsak peniaze (polovicu rozpoctu pohltil kinski), takze bol odsudeny na stalu improvizaciu, co aj vo filme silno citit - zavana amaterizmom. nakrucanie bolo poznacene neustalymi prekazkami a problemami (podnebie, nahly priliv znicil cast vybavy a rekvizit, scenar na kolene), medzi hercami (vlastne nehercami, nakolko herzog angazoval len malo ozajstnych hercov, co je na filme tiez vidno) sa sirila nervozita a "blba nalada". herzog si tak z filmovacky urobil svoju vlastnu expediciu a namiesto dobrodruzneho filmu tak vznikol skor akysi dokument vo volnom style po stopach znameho spanielskeho conquistadora aguirreho. navyse sa najvacsim problemom stal kinski sam - bol so vsetkym nespokojny, beznaladovy, odmietal spolupracovat a vyvolaval neustale hadky a sarvatky. dokonca sa chcel zbalit a odist, naco mu herzog pohrozil zastrelenim. kinskeho herecky vykon je v tomto filme patricne katastrofalny. pozostava z nepricetneho pohladu a neustaleho kymacania sa z boka na bok. kinski zdaleka nehra agresovneho hyperaktivneho aguirreho, ale iba klausa kinskeho, rozmarneho manicko-depresivneho sialenca. cely film zachranuje hudobny podmaz, bezvychodiskova atmosfera do zahuby sa rutiacej expedicie a originalita celeho deja, ktora vzisla z nedobrovolneho dobrodruzstva filmoveho stabu a ktoru herzog nezamerne vyuzil v svoj prospech. aguirre je vzacny skor ako prirodopisny dobovy dokument, simulujuci niekdajsie historicke udalosti - nieco na sposob expedicii thora heyerdahla, len napriec juznou amerikou.

    • 5.9.2010  14:07

    nechapem slabomyselne somranie podaktorych komentatorov na adresu disneyho, ze si dovolil siahnut po tejto predlohe a angazovat burtona jej natocenim. ved produkcia v ramci walt disney company nema na rukopis tohto svojskeho a excentrickeho reziserskeho genia ziaden vplyv a ak vobec, tak len podporuje jeho farebnost a vystrednu pitoresknost technologickymi kapacitami a stedrym rozpoctom. nebyt nezelaneho slovicka "disney", predpokladam, ze by sa film po rebricku hodnotenia vysplhal citelne vyssie. alica mozno nepatri k absolutnej spicke od tima burtona, v kazdom pripade je to vysoko nadpriemerny, skvely a putavy film so svojskym duchom, originalnou atmosferou a neopakovatelnymi postavickami. dominuju mu jednoznacne vystredne charaktery v podani johnnyho deppa a heleny bonham carter. tim burton sa dokladne postaral o to, aby sa blaznivy klobucnik a komicky despoticka srdcova kralovna vryli divakovi hlboko do pamate a "strasili" v nej ako z retaze utrhniti homunculovia. film je opijasom fantazie, povabne predavkovanie sa farbami, tvarmi a dojmami a v tomto ohlade vo svojej extravagantnosti pripomina imaginarium doktora parnassa od terryho gilliama. necudo, ved je zname, ze alicu v risi divov pisal lewis carrol pod vplyvom LSD. kto iny by takuto "haluz" sfilmoval lepsie ako burton?

    • 7.4.2007  16:46

    alexander velky je jednym z najvacsich sklamani v dejinach kinematografie. to, co sa podarilo petrovi jacksonovi s velkoeposom pan prstenov, to sa nepodarilo oliverovi stoneovi s jednou s najvacsich postav ludskych dejin. stone sa pri jeho nakrucani dopustil niekolkych zasadnych chyb: mizerny vyber hercov, necelistvost filmoveho deja a neujasnenost pribehu. po (i pocas) vzhliadnuti filmu som sa chytal za hlavu a sklamane sa pytal: "toto je alexander velky? nervozny, precitlively a zzenstely adolescent s nutkanim vlacit armadu napriec preriou a riesit si svoje homosexualne sklony?" kde zostal neporazitelny alexander - jeden z najsofistikovanejsich, najgenialnejsich vojvodcov vsetkych cias? realny alexander - neuveritelne silna, vznesena a charizmaticka i zavse neuprosne tvrda osobnost? kde zostal povestny gordicky uzol? kde stretnutie s drzym diogenom a jeho "odid mi zo slnka?" kde legendarne a mysticke dobyvanie tyru, kde oslobodenie egypta a putovanie za jeho duchovnymi zdrojmi? kde je bitka pri isse? na to, ze film trva takmer tri hodiny, ukazuje o alexandrovi az prilis malo a do nezazivna roztahuje mnoho zbytocnych scen (obzvlast bojove - napr. bitka pri gaugamele). vykony hlavnych akterov su dost ubohe: angelina jolie, ktorej sedia nenarocne ulohy dobre vyzerajucich akcnych hrdiniek, posobi ako prilis mlada unudena nevyrovnana slobodna mamicka na materskej, nie vsak ako prespekulovana kralovna. rovnako sa anthony hopkins ocividne neciti dobre v ulohe starnuceho ptolemaia, nevyrazny je aj jared leto ako hephaistion. jedine presvedcivy val kilmer ako filip II. zachranuje cest hollywoodskych hviezd. vsetky uvedene kritiky by sa vsak dali pri prizmureni aj kuracich oci prepacit. nasledovna vsak nikdy: ritualna samovrazda filmu v podobe jedneho z najhorsich hercov pod slnkom - magora colina farrela v ulohe samotneho alexandra. som presvedceny o tom, ze keby mala byt na cele vypravy postava psychickeho skrachovanca stvarnena tymto "hercom", macedonske vojsko by sa v reale nedostalo ani po hellenspont.

    • 21.3.2007  17:22
    Alphaville (1965)
    odpad!

    alphaville sa da s kludom oznacit za priekopnicke dielo postmoderneho umenia (zazivajuceho svoj rozmach v kinematografii v sesdesiatych rokoch vo forme zanru, ktory nazyvame alternativny film). a to aj napriek skutocnosti, ze v nom mozeme objavit naznaky dejovej linie a dokonca aj happy end. americky veteran z guadalcanalu navstivi futuristicke mesto alphaville (aky pekny anachronizmus), kde zije ludstvo bez citov, lasky ci kultury, ovladane akymsi vsemocnym a vseveducim pocitacom. pocitac alpha 60 neustale krmi svojich poddanych nejakou abstraktnou zivotnou filozofiou a oddovodnuje svoj absolutizmus vysoko intelektualnymi argumentami, ktorym nerozumie ani on sam. vo francuzskom originale dokonca hlasom pripominajucim nejakeho potravinoveho hygienika kratko pred infarktom, ktoremu prave zabehol vyvar zo slimakov. alphaville si vdaka zlemu osvetleniu nepravom robi narok na film noir, nenavodzuje ziadnu atmosferu, interiery parizskych predmesti posobia lacno, klubovo a uz vobec nie futuristicky. film je popretkavany spletou uplne nezmyselnych iracionalnych scen nijako nesuvisiacich s pribehom a divak sa nimi doslova pretrpi az ku koncu. ked chcete zabit jeden a pol hodiny vasho zivota, upierajte radsej zrak na presypacie hodiny, co je z hladiska kulturneho zazitku podstatne obohacujucejsie ako dojem z alphaville. tym, ze je nieco stare, rebelantsky nemainstreamove a z dovodu plesnivenia obsahu 8mm kotuca vnimane ako klasika, automaticky neznamena, ze je to aj dobre. sugescia kvality okolo tohto filmu je podstatne sofistikovanejsia ako film samotny...

    • 22.2.2007  01:40

    skvely matthew marsden zachranuje tento film od uplneho dna.

    • 5.7.2018  00:08
    Annihilation (2018)
    ****

    prekvapivo dobre. aj navzdory (alebo vdaka...) mnohym negativnym hodnoteniam, ktorym vobec neviem prist na chut. premisa filmu je dokonala. navodena atmosfera autenticka, podmaniva - akoby v nej ozil svet hieronyma boscha. rovnako aj dej samotny; v hororovych momentoch sa vyskytuje dokonca scena s kultovym nadychom - ano, zmutovany medved s vlastnostami papagaja. roztahane vztahove flashbacky sice viac iritovali a posobili zbytocne, celkovy dojem to vsak nepokazilo.

    • 22.11.2010  22:48
    Antikrist (2009)
    *

    povrchne, plytke, stupidne a miestami nudne, s nezmyselnou symbolikou, s z kontextu vytrhnutym gulasom okultizmu bez realneho suvisu s dejom, s odpudzujucou hereckou a s plytvanim potecialu inokedy skveleho willema dafoa: aj takto sa da charakterizovat posledne von trierovo dielo. cela duchaplna zapletka sa moze zhrnut do jednej vety: zena-matka uprednostnila orgazmus pred zachranou vlastneho dietata. cize ako v spravnej hardcore "alternative" tu mame vulgarnu pornografiu, smrt (hned 2x), sebaposkodzovanie i dilemu umelsiu ako socialisticka limonada. a samozrejme zanechava von trier za hrst abstraktnych, nic neznamenajucich znameni, aby mohli podaktori divaci dodatocne po veceroch hladat hlbsi zmysel a skryte posolstva a nadchynat sa ako z reziserovej tak aj zo svojej vlastnej chytrosti. jedna hviezdicka za pekne (pre triera netypicke) vizualne spracovanie. avsak ruku na srdce - nie v kazdom filme vidite, ako chlap dostane kladou po guliach a zena si odstrihne klitoris :)

    • 19.3.2007  21:18
    Apocalypto (2006)
    ****

    apocalypto mohol byt vynikajucim filmom. to by vsak musel niekto vytrhnut melovi gibsonovi taktovku z ruk, co sa zial nestalo. mohol to byt original zobrazujuci predkolumbovsku maysku kulturu (co sa mu zcasti aj podarilo), keby gibson nesklzol do nezmyselnych akcnych scen a nevyplytval minuty filmu na jednoduchom lopatistickom deji (ak sa to teda da nazyvat dejom). apocalypto je prilis odvazny nazov, pretoze evokuje (nie, narokuje si na) vysvetlenie zaniku slavnej mayskej civilizacie. ak divak ocakava zobrazenie jednej z hypotez upadku, bude hlboko sklamany. aj pokus o zobrazenie dekadencie mayskych velkomest vo forme kontrastov prepychu a biedy, ci ludskych obeti vyznieva naprazdno, pretoze mayovia boli aj napriek mimoriadnemu stupnu vzdelanosti odjakziva pomerne agresivnym a krvilacnym narodom a zilo sa im v tomto style skvele vyse tisic rokov. okrem toho situuje gibson svoj pribeh do konca predkolumbovskej doby, kedy mala mayska civilizacia po zaverecnej a ohromne skvostne velkomesta ako tical, palenque, calacmul ci caracol boli davno opustene. tu stroskotava gibson aj na architekture. sice zostalo niekolko mensich mesteciek na pobrezi yucatanu, ich stavebny styl vsak davno nebol povodny maysky, ale pestrou zmesou stylov s azteckym a hlavne velmi silnym tolteckym vplyvom. mesto v gibsonovom filme patri niekam do neskorej klasiky v rokoch 600 - 900 A.D. takze o realnej (a ani o teoretickej) apokalypse mayov sa hovorit neda. aj napriek tomu bolo mozne z pribehu vykresat hlbsiu pointu. pretoze ich civilizacia ponukala s najvyspelejsimi astronomickymi znalostami, mimoriadnou stavebnou zrucnostou, socharskym ci maliarskym umenim, neuveritelne pestrou mytologiou ci komplexnou spolocenskou strukturou omnoho viac ako len zbesily bezduchy beh pralesom. ledva tri hviezdicky za napad, hudobny doprovod, vyber postav, impozantny zaver a moju slabost pre tuto temu.

    • 24.2.2013  01:58
    Apokalypsa (1979)
    **

    v poslednej dobe mam stastie na kvalitne predlohy a mizerne sfilmovania. coppolova apokalypsa sa tvari ako vysokohodnotny a originalny film, pritom nim vsak ani zdaleka nie je. predpokladam, ze kazdy sudny clovek, ktory cital conradovo temne srdce, len vyvrati oci a zaskuci "co bola toto za kravina?". posolstvo a temny pribeh conradovho romanu, ktory skvele vystihuje svoju dobu, je v apocalypse o sto rokov neskor usmevnym anachronizmom. uz len samotna plavba lodkou po rieke je v dobe parhodinoveho letu a zoskoku parasutistov dost velky fail, ktory ujo coppola asi prilis nedomyslel, kedze fical na LSD a pocital zlatych chrobakov na plafone. rovnako conradove drsne pomery v belgickom kongu a brutalne zotrocovanie domorodcov padli za obet akejsi slabomyselnej pobreznej estrade v case vietnamskej vojny. uzivatelia, co tu (podobne ako coppola zlatych chrobakov) vidia "zlo, ktore stelesnuje vojna", by sa mali prebrat z prefetovanej noci a pozastavit nad tym, ze conradov pribeh nema s vojnou nic do cinenia a ze tato je aj v apocalypse cisto ramcova. na zaklade coho je tu tzv. protivojnove posolstvo silne deformovane a diskutabilne. conradovo zlo sa prejavilo v psychopatii jedneho cloveka, o co sa dost nepresvedcivo snazil aj coppola. ale tym sa pointa totalne minula ucelu a divak vlastne ani nevedel, co pozera, pretoze reziser ani nevedel, co chcel natocit. okrem toho posobila vyse trojhodinova verzia ucinnejsie ako dvojita davka rohypnolu. chcem naspat zabity cas zivota!

    • 6.3.2014  02:15

    moje hodnotenie mohlo dopadnut lepsie nebyt celej plejady nesympatickych alebo nezaujimavych hercov a back street boys v nebi. film bodoval jedine na niekolkych dobrych gagoch, zvysok osciloval medzi instantnostou, krcovitou snahou o originalnost, potrebou sokovat a trapnostou. nebyt vulgarizmov a fekalno-ejakulacneho humoru, bola by z toho klasicka rodinna komedia na nedelne popoludnie.

    • 6.1.2019  00:58
    Aquaman (2018)
    ****

    rozpravka s nadhernym vizualom, sympatickym momoom a prudko jebavou amber heard. pobavila latentna nekorektnost - vo filme hraju dvaja cernosi a obaja su zaporaci.

    • 18.7.2018  21:55

    ono je to naozaj coraz lepsie a lepsie...

    • 22.12.2012  17:50
    Atlas mraků (2012)
    ***

    dlho som zapasil s dilemou, ake hodnotenie udelit. pretoze tiez patrim k skupinke divakov, ktorym sa jednotne dejove linie zdali prilis abstraktne, skakanie medzi nimi nedavalo prilis zmysel a pointa ku koncu chybala uplne. prva myslienka po skonceni filmu bola, ze keby som to mal citat ako knihu, asi by som sa unudil k smrti. ale... tykwerovska rezia, obrazy, masky a herecke vykony naozaj lahodili oku. dobre sa na to divalo a tri hodiny presli prekvapivo plynulo. davam za tri, sice s odretymi usami, ale respekt pred filmarskou odvahou a originalitou. keby to tocil niekto iny trochu inak, bola by z toho pravdepodobne katastrofa.

    • 28.1.2020  23:18

    skvela hudba z 80. rokov, posobive zabery doboveho berlina a dokonala akcna scena na schodoch. inak mimoriadne stupidny a nepresvedcivy plot s absurdnymi samoucelnymi zvratmi. presne takto sa nikdy ziadne spionazne akcie neodohravali. tie byvali poznacene dramou, silnym napatim a takmer nulovou akciou. tato komiksova adaptacia sa zameriava vylucne na efektnu akciu, pricom napatie a drama sa ocitli kdesi v zapornych hodnotach. rovnako samoucelnym elementom boli vo filme zobrazovane inak velmi silne dobove udalosti tykajuce sa padu berlinskeho muru. s dejom i pribehom nemali nic do cinenia (pravym opakom je ikonicky goodbye lenin), boli skor zneuzite ako kulisa pre filmarske pozerstvo. a navyse inokedy skvely james mcavoy sa ocitol asi v najhorsej roli svojho zivota.

    • 17.12.2010  10:31

    amaterske, studiove, tak trochu na kolene, ale celkom mile. velmi zle obsadenie hlavneho hrdinu. bez jeffreyho combsa a teda raimiho by film vyrazne stratil na hodnote. blysol sa aj seth green. celkovo chyba myslienke viac sofistikovanosti, deju viac plynulosti a postavam viac hlbky. treba vsak uznat, ze aj napriek tomu ma film svoj osobitny sarm s lahkou lovecraftovskou prichutou.

    • 20.12.2009  00:11
    Avatar (2009)
    *****

    avatar je strhujucou pastvou pre oci, je to opus magnum digitalnej fantazie. dych vyrazajuce stvarnenie pandory vas doslova unesie prec zo zeme, do vzdialenych koncin vesmiru, do sveta neuveritelne komplexneho a ovplyvajuceho zivotom. mate pocit, ze citite jeho pach v nose i na jazyku a vystretim ruky sa dotknete jeho tvarov rovnako, ako hlavny hrdina formou avatara. myslienka technicky vyspeleho ludstva prekonavajuceho hviezdne vzdialenosti a nachadzajuceho inteligentny zivot na nizsom stupni vyvoja je fascinujuca, osviezujuco vitana, aj ked nie uplne ojedinela. doteraz sa vacsinou tematizoval inteligentny "zasah zhora" u nas na zemi, tentokrat to boli vyspelejsi ludia, ktori objavili novy svet. avsak z cloveka sa stane agresor a od tohto bodu sleduje film velmi priamociaru a jednoduchu dejovu liniu. v momente konfrontacie ludi s modrymi macacimi elfami som si zelal za kamerou stevena spielberga a jeho zmysel pre hlbku. kvalitny namet, skvela myslienka a fantasticka pandora doslova zobronili o viac, ako poskytlo az prilis cierno-biele rozuzlenie. z ludi sa vykluli bezcitne monstra a z domorodcov maskoti pre greenpeace. pribeh prisiel o moznost vyvoja. cameron velmi rychlo zlomil nad ludstvom palicu a zahodil prilezitost dramy, povedzme ze istej "vesmirnej spiritualnosti" ci utopickeho altruizmu, ktory bol danou i predpokladom (duchovneho i technickeho) pokroku ludstva v tradicnej vedeckej fantastike. na tomto mieste by autori ako lem ci clark, reziseri ako kubrick ci spielberg dokazali preniknut do hlbky duse a pochybujem, ze by "priselci z nebies" nezostali poznaceni prostredim pandory a necitili bázeň ci aspon dilemu pri niceni jej bohatstiev. v tomto smere mohol cameron viac pozerat napriklad solaris alebo krasny nemecko-rusky fim "je tazke byt bohom" a menej star wars, pretoze zaverecny masaker az prilis okato kopiruje bitku o endor. dalsim mankom bolo az trivialne absurdne akcne ukoncenie onoho jednoducheho deja. jediny usklabok som si dovolil pri sledovani likvidacie tazkej techniky ostepmi. samozrejme, ze domorodci nemali ani najmensiu sancu a napriek tomu az prilis zazracne zvitazili. asi ako v hrach serie civilizacia, kde lukostrelec bezne dokaze zostrelit vrtulnik, ci sermiar rozseka tank. to vam potom mierne berie pozitok z hry. a v tomto pripade z filmu. suma sumarum styri a pol hviezdicky. po zaokruhleni je to pat :) PS: dufam, ze sa tento film neinstrumentalizuje zo strany greenpeace, peta a podobnych gangov.

    • 27.5.2013  01:42
    Avengers (2012)
    ***

    nebyt tonyho starka a jeho hlasok, ide hviezdicka dole. pamatna scena: hulk vs loki :)

    • 28.4.2019  20:20

    bolo to fajn, ale 91 percent? comm´on guys! (thor ragnarok bol pribehovo i rezijne o triedu lepsi)

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19