Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Krimi
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Akční

Recenze (60)

plakát

Barokní srdce Evropy - Zahrady a komponované krajiny (2020) (epizoda) 

Dala bych i šest hvězdiček, kdyby to šlo, Je to vskutku krásné a i pro obyčejné lidi. Santini by z toho měl radost, protože mu tvůrci dokumentu porozuměli, a nejen jemu, a dokázali to fenomenálně otevřít i pro nás kunsthistorií nepolíbené. Díky, že si 6thSun dal práci se zapsáním nádherné citace.

plakát

Bez vědomí (2019) (seriál) 

S akribií hodnou lepšího cíle je do obsedantně vybudovaných kulis muzea hmotné kultury osmdesátých let umístěn bizarně nesmyslný špionský příběh (mnoha) místy postrádající i elementární logiku. Figury narýsovány s toporně polopatickou vizuální charakterizací od zrůdně šeredných postav důstojníků KGB (Libezňuk s odpudivou bradavicí na čele), přes jako obvykle neurčitě nesympatického slabošského double a protoministra Myšičku (ODS? Opravdu?), taknějak srozumitelného stbáka Hoffmana, režimně zkaženou, ale sexy estébačku Podzimkovou, dojemně upřímnou tvář nezkaženého disidenta Lněničky, až po křišťálově čistou pravdu hledající demokratickou vílu Pauhofovou. Děj předvídatelně odpovídá vizualitě. Rozkaz zněl jasně: dábelsky perfidní Rusko kuje ve špinavé a nechutné Východní Evropě komplikované celosvětové pikle, předjímající vývoj na čtyřicet let dopředu. A na tento z nějakých nevědomých hlubin produkce HBO (či koho snad ještě? P.Š.T!) vyhřezlý syžet nalepen scénář sepsaný zřejmě v částečném bezvědomí na marihuanovém večírku, jehož účastníci se trumfovali vymýšlením co nejnepravděpodobnějších a nejneproveditelnějších situací (že by se tu scénárista Gabriel nechtěně připodobnil osudu Otakara Ševce?). Možná to bylo původně určeno pro reálie Gruzie či Kazachstánu, ale Pauhofová byla hezčí a Holešovice víc v Evropě, tak v tvrdé soutěži realizačních týmů vyhrála Praha. Zajímavé je, jak lze dokonale realistickými (i pro pamětníka) interiéry a perfektně nasbíranými době odpovídajícími rekvizitami vytvořit dojem jakési pravdivosti i v případě totálně pomateného všemožně drhnoucího blábolu z dílny konspiračního teoretika. Je to snad nějaké nechtěně prosvítající ponaučení z učebnice propagandy? Že by nám chtěli naznačit, že i ten samet byl sabotáží KGB? Mmch ty holešovické šedivé exteriéry, věrohodně ilustrující zmar a beznaděj konce osmdesátek, jsou nasnímané bez nejmenších úprav v roce 2019, jakoby to něco říkalo, ale co, raději nedomýšlet. Pro koho je ten seriál vlastně určen? Amerického vzdělance o zločinnosti Ruska ty usilovně vypracované reálie už nijak víc nepřesvědčí, mj. protože je nezná, pražský liberál je sice zná, ale ten hloupě splácaný děj musí být pod jeho úroveň, nač tedy tolik zbytečně nákladných rešerší a shánění? Pravda, průměrné hodnocení seriálu na tomto webu mě co do jistoty o úrovni pražského liberála lehce zneklidňuje, ale i tak je to záhada. Trochu mě taky mate ta přimíchaná přitroublá role naduté MI5, HBO ovšem je americká firma, tak že by nějaká řevnivost vůči agentovi 007? 1* za opravdové Holešovice.

plakát

Bílý bílý den (2019) 

See all without looking Do all without doing * George Harrison Inner Light (pozor spoilery) Boží Majestát a řád přírody v kontrastu s lidskou porušeností, hříšností a nepřirozeností. Biblický příběh o prvotním hříchu. Úvodní (pro někoho možná nudné) statické záběry nádherné proměňující se krajiny začne rušit lidské jednání. Pokud by film zůstal u těchto prvotních záběrů, vyzněl by pozitivně. Jenže pokračuje dál. Temné tunely, morbidní historky vyprávěné dítěti, šílená tv show, záchvaty zuřivosti. Lidé, pokud nejednají, jsou snesitelní. Nehybný začátek je v kontrastu s urputnou touhou po pomstě a vulgárním koncem podtrženým a znásobeným odpudivým lynchovským anglosaským cajdákem. Ani znamení shůry (padající balvan) člověka nezastaví. Porušený vede nevinné dítě do tmy. Vyvede ho na světlo? A když konečně přichází bílý den a živý může mluvit s mrtvou, přináší to vysvobození a úlevu? Ta, pro kterou všichni truchlí a málem se pobijí, je vulgární, nehezká ženská, Eva, která zničila ráj. Za první část filmu pět hvězdiček, za druhou jednu, celkem 3.

plakát

Čára (2017) 

Vizuálně zajímavé obrázky z východního Slovenska, ale nedají se ohodnotit, protože jsme nedostali návod k použití a knihu vysvětlivek.Všichni, co ten film dělali, zřejmě věděli o co jde, ale nějak to zapomněli do filmu vložit...

plakát

Černé ovce (2010) (seriál) 

Souhlasím s komentářem Mr. Bulánka. Český dabing je naprosto otřesný, nejen zmiňovaný dabing Němců. Lituji, že neumím líp rusky.

plakát

Disco (2019) 

Divný film. Spousta motivů, které všechny vedou do prázdna. Norská filmová nadace má evidentně moc peněz.

plakát

Dívka v pavoučí síti (2018) 

Prachobyčejný akčňák, který mohu sledovat v tv u vaření a o nic nepřijdu, když se otočím k plotně...Nudná bondovka bez bondovského vtipu a lehkosti. Zneužití postavy Lisbeth ze švédské verze. Kdo čeká severskou detektivku, tak může čekat až do konce.

plakát

Dny zrady I. (1973) 

S odstupem téměř 50 let a se zkušeností 30 let „svobodného“ života je možné říci, že film je méně poplatný době vzniku než jsou současné české filmy poplatné době dnešní. A že je to dobře a poctivě natočený obraz o těžkých dnech naší země. Je překvapující, že ani tehdejší ideologické úlitby už dnes tolik nevadí.

plakát

Dny zrady II. (1973) 

Dny zrady II. (1973) ***** S odstupem téměř 50 let a se zkušeností 30 let „svobodného“ života je možné říci, že film je méně poplatný době vzniku než jsou současné české filmy poplatné době dnešní. A že je to dobře a poctivě natočený obraz o těžkých dnech naší země. Je překvapující, že ani tehdejší ideologické úlitby už dnes tolik nevadí. Naprostý souhlas s komentářem uživatele flanker.27

plakát

Dusno (2018) 

Dusno, horko, prach, hluk, beznaděj a strach nejen chudých, rakovina chamtivosti a bezcitnosti kapitalismu se rozlézá, zachvacuje a ničí vše. Sugestivní a skvěle natočený příběh o marném(?) boji s mocnými, příběh se zvláštním koncem, jenž je poukazem k tajemství, k nepoznatelnosti či Božímu úradku, nabízející osvobození od pocitu, že rozum vše vyřeší, že racionalita správně použitými prostředky zajistí dobrý konec. Děsivý konec filmu je výzvou, že my máme ještě šanci.