Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Krimi
  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Thriller

Recenze (227)

plakát

Sám doma (1990) 

Opět jsem si o Vánocích připomněl tuto geniální komedii o malém Kevinovi, který vytrestá dva zlodějíčky. "Harry, jdu do baráku". Tento film už prostě k Vánocům neodmyslitelně patří a nemohu hodnotit jinak než 100 %. Snad jen krátký komentář k chybám ve filmu, které jsou zde zapsané: 1) Buzz sestře říká, že bydlí na nejnudnější ulici celých Spojených států amerických, a přitom na začátku poukazuje na souseda pana Marleyho a říká, že je to sériový vrah. Podle mě se určitě nejedná o chybu ve filmu, protože historku o sériovém vrahovi si Buzz pouze vymyslel, aby postrašil Kevina, z děje však jasně vyplývá, že soused žádným sériovým vrahem není, tedy skutečně se může jednat o nejnudnější ulici, 2) digitální budík Panasonic, který mají Kevinovi rodiče na nočním stolku, má na sobě výslovně napsáno, že je záložně poháněn bateriemi, když vypadne proud. Opět se nemusí jednat o chybu ve filmu, protože záložní baterie mohou být vybité, nebo je třeba Kevinovi rodiče do budíku jednoduše nevložili. Hledejme tedy skutečné chyby ve filmech a nesnažme se za každou cenu hledat chyby, kde žádné nejsou…

plakát

Bohemian Rhapsody (2018) 

Cože, ono je možné dát jen 5 hvězd? Tak je tedy dávám, ale kdyby to bylo možné, klidně bych dal ještě o jednu navíc. Po těch všech sračkách co se každý měsíc valí do kin to byl pro mě po letech konečně film, o kterém mohu s klidem prohlásit, že patří k tomu nejlepšímu co kdy ve filmovém průmyslu vzniklo. Bylo to 134 minut nářezu, který byl zakončen finálním vystoupením ve Wembley, kdy polovinu filmu, zejména při skladbě Radio GaGa, běhá člověku mráz po těle. Nestává se často, že bych film dokoukal až do úplného konce, kdy je na plátně úplná tma. Queen a samozřejmě i samotný Freddie Mercury jsou hudebními legendami a takový film si tato kapela zasloužila. Rami Malek zahrál naprosto fantasticky a Oskara mu moc přeji.

plakát

Hotýlek (1975) (seriál) 

K tomuto není co dodat *****

plakát

Pozadí událostí - Rošády (2022) (epizoda) 

Mně celá minisérie hodně bavila a nemohu moc vytknout. Spokojen s hereckými výkony (Havelka, Issová, Hřebíčková, Haváčová, Trnková, Veselý, Vodochodský, Bambušek i ta Jitka), vadila mi jen Katarzia, kdy její příběh byl vlastně úplně zbytečný, navíc tuto herečku fakt nemusím. Nebyla to taková klasická kriminálka a ta vražda nebyla asi tím nejpodstatnějším. Vraha jsem správně tipl už na začátku druhé epizody, ale závěr byl i tak překvapující. Minisérie zajímavá, dobře napsané dialogy, jen trochu to občas sklouzlo, že jsem si myslel, že jsem se ocitl v jiném seriálu (myslím tím ty dvě nestandardní scény v kanceláři u Čvančarové). Ohledně vyšetřování snad jen vytknout několik nesmyslů, jako že třeba Issová nutí přiznání z Vodochodského a neověří si alibi, když on v době vraždy byl prokazatelně na druhém konci města??? Ale i to odhalení na konci, no to si vážně nikdo nevšiml při ohledání mrtvoly, že to tak nebylo??? Ale jinak spokojenost.

plakát

Osm hrozných (2015) 

Klasická tarantinovská zabijačka. Ve filmu je však jedna kardinální chyba, která dělá celý film naprostým nesmyslem. John Ruth veze Daisy Domergueovou na popravu do Red Rocku, kde mu má být vyplacena odměna 10 000 dolarů a po celou cestu má logicky obavu, že jej může někdo zabít, např. někdo, kdo by mu chtěl vyfouknout jeho odměnu, nebo někdo kdo by chtěl Daisy zachránit. Díky blizardu se musí ubytovat v galanterii u Minnie. V době jejich příjezdu je už u Minnie několik lidí, kteří tvrdí, že jsou cestující z předchozího dostavníku (Tim Roth, Michael Madsen, Bruce Dern) a pak ještě jakýsi mexikánec vydávající se za správce galanterie k čemuž ho měla pověřit Minnie. No dobře, tomu by se dalo i věřit, ale nechybí tam někdo? Ano, určitě tam chybí kočí, který měl ten první dostavník kočírovat. Ač si tedy John Ruth a později major Warren hrají na vyšetřovatele a vžívají se do role Hercule Poirota, moc chytří asi nejsou, když jim nedocvakne a nezeptají se, kam zmizel kočí od prvního dostavníku. Že by šel pěšky do Red Rocku v tom blizardu a pak se zase pěšky pro cestující vrátil? Jednoduše bylo od začátku jasné, že u Minnie něco nesedí. Parta z prvního dostavníku sice ponechala na živu Bruce Derna, aby byla sestava uvěřitelnější, avšak na kočího jaksi zapomněli…

plakát

Rédl - Komu se dá věřit? (2018) (epizoda) 

Nerozumím proč se zde poukazuje na nerozsvícená světla... Pokud Rédl u sebe na chalupě ukrývá důležitého svědka, který je ohrožen na životě, předpokládám, že nechal světla schválně zhasnutá, aby se ujistil, že ho nikdo nesleduje. Osobně jsem se opět utvrdil, že pořádné krimi seriály u nás umí ve větších televizích točit jen Česká televize. Sokol není můj nejoblíbenější herec, ale zde hraje dobře a na roli se hodí. Za mě zatím spokojenost.

plakát

Labyrint - Série 3 (2018) (série) 

Námět, jak se zbavit své starší ženy a zdědit obrovské jmění a vše zamaskovat dalšími vraždami nebyl vůbec špatný. I následné zapojení Adama z léčebny, který kreslí obrázky vražd bylo zajímavé a děj zamotalo. Za poslední rok se jednalo o jednoznačně nejlepší krimi sérii na českých televizích. Bohužel se scénárista s režisérem dopustili vícero chyb a také faulů na diváka, které si dovolím shrnout níže. Čas 16:30 I. epizody – pokud se Marie Stolařová chtěla dostat do léčebny jen kvůli Adamovi, žíly si podřezala v době, kdy ještě nemohla vědět, že je Adam zrovna v této léčebně. Sice policista při prvním záběru v léčebně říká, že byla reportáž v televizi a psali o tom v novinách, pochybuji však, že by uváděli, ve které léčebně se Adam přesně nachází a ohrožovali tím jeho život (byl od krve, nikdo nemohl vědět, zda byl oběť, svědek či pachatel trestného činu, vzhledem k jeho zaostalosti spíše oběť či svědek). Čas 31:30 I. epizody – mladý Pánek popisuje únos, únosce prý ležel na cestě, chtěli mu s otcem pomoci, on na ně namířil pistoli, museli nastoupit do dodávky a pak měl svázat svého otce, poté se pokusil utéct. Pokud by byl únoscem Jonáš, musel by mít po celou dobu zakrytý obličej, nesměl by vůbec promluvit, protože jinak by ho Pánkové poznali, což se nestalo. Toto je velice nepravděpodobné, znali se celý život z vesnice, kde vyrůstali, pravděpodobně by ho poznali. Čas 44:00 I. epizody – muž v kápi (Jonáš) jde dát na hradě vězňům (mladý Pánek a Svobodová) jídlo a následně komunikuje s podzemím. Střih a další scéna se v čase 49:26 přesouvá do vesnice, kdy hrobník Koláčný vstupuje do hospody, ve které mj. sedí i Jonáš u skoro vypitého piva, pak Koláčný dostane nakládačku od místních štamgastů a Jonáš ho vyprovází ven. Střih a opět jsme v čase 51:35 na hradě, kde je muž v kápi (Jonáš). Divák samozřejmě nemůže vědět, jak je na tom v čase, nicméně je zavádějící, že je Jonáš v jeden večer na hradě, za chvilku v civilu ve vesnici a za chvíli opět na hradě. To Jonáše vylučuje z okruhu podezřelých. Čas 53:20 II. epizody – maskovaný muž (Jonáš) chce z nemocnice unést fotbalistu Augustu, uspí ho šipkou, ale pak musí utéct, protože Augustovi se podaří zmáčknout tlačítko, kterým přivolá zdravotnický personál. Tento únos nedává smysl, protože v poslední epizodě v čase 50:20 usvědčená zdravotní sestra vypovídá, že mělo dojít pouze ke čtyřem vraždám (František Pánek, Dana Veselá, Jeroným Valenta a Sandra Konrádová), únos Augusty do děje nezapadá. Čas 22:57 III. epizody – Remeš s profesorem Vrbatou řeší výklad obrázků. Obrázků je celkem 5 (rozřezání pilou, shození z věže, probodnutí, ukřižování hlavou dolů a pak ještě další obrázek u kterého jedna osoba sahá té druhé na rameno), k poslednímu obrázku profesor Vrbata vysvětluje, že by se mohlo jednat o stažení za živa z kůže. Kdo ale tento obrázek namaloval, když v plánu byly jen čtyři vraždy? Čas 50:15 III. epizody – policista Jonáš moralizuje celou hospodu za smrt hrobníka Koláčného. Je dost nepravděpodobné, že by sériový vrah moralizoval své okolí za to, že dohnalo jednoho člověka k sebevraždě, když sám brutálním způsobem zabíjí jiné lidi. Čas 52:57 III. epizody – policista Jonáš na hřbitově potká muže v kápi, ten se následně záhadně vypaří. Je to faul od scénáristy na diváka, protože právě tento moment naprosto vyloučil, aby byl pachatelem Jonáš, kdy nakonec pachatelem byl právě on. Divák si pak měl tento moment vysvětlit tak, že byl Jonáš opilý a byl to jen jeho přelud. Toto vysvětlení je dosti chabé. Čas 06:00 IV. epizody – Remeš a Oliva domlouvají s Markem Doležalem, že bude dělat volavku. Je však nelogické, že pak nikdo volavku nehlídá. Čas 49:37 IV. epizody – Jonášovi někdo volá a v telefonu se přehrávají zvuky, které slyší jen Jonáš na hradě. Opět další faul od scénáristy, kdy opět tento telefon potvrzuje, že Jonáš nevraždí. Není však následně nijak vysvětleno, kdo Jonášovi volal a proč zvuky slyšel. Někdo mu volal určitě, protože vedle něho v autě seděl kolega, nemohlo se jednat o halucinaci. Čas 19:10 V. epizody – při zatýkání falešného novináře (nevlastní bratr Adama) asistují čtyři policejní vozy a další dva dorazí vzápětí po zatčení. Když jede policie ke Stolařovým, vydává se tam celkem pět policejních vozů. Když pak v poslední epizodě jedou zatknout vraha Jonáše na hrad, jede tam pouze Remeš s Fuchsovou a na konci epizody, když jedou Jonáše zatknout do kostela tam zase jedou jen ve čtyřech... Čas 40:10 V. epizody – mladý Pánek s Konrádovou utíkají z vězení, muže v kápi zavřou za mříže, ten se z vězení osvobodí a pak na ně čeká před hlavním vstupem do hradu, takto rychle by se tam nikdy nemohl dostat. Považuji za další faul na diváka, kdy byla divákovi vnuknuta myšlenka, že jsou pachatelé v kápi na hradě dva. Čas 49:31 V. epizody – Jarolím těsně před sebevraždou pokládá na lavičku občanský průkaz, na kterém je napsáno datum vydání 21.10.2012. V tento den však určitě občanský průkaz vydán být nemohl, protože tento den připadl na neděli. Na občanském průkazu je navíc jméno Petr Jarolím, avšak jeho soused Brož v této epizodě dvakrát mluvil o Rosťovi Jarolímovi, navíc i detektiv Bartoš má v počítači složku vedenu jako Rostislav Jarolím. Jedná se o celkem naivní chybu režiséra se záměnou jména. Čas 12:20 VI. epizody – Honza Oliva vidí, jak Jonáš uspí Marka Doležala, vystupuje z auta a chce muže v kápi zatknout, ten ho však omráčí. Tento krok Olivy nedává smysl, pokud by pachatele chytil a ten nevypovídal, nebo kdyby ho zastřelil, pohřbil by tím všechny v té době uvězněné lidi v podzemí hradu. Navíc se potvrzuje, že volavku skutečně nikdo nehlídá. Čas 32:08 VI. epizody – Honza Oliva hází po muži v kápi (Jonáš) petrolejku, kdy Jonáš začne hořet. Toto by nebylo moc inteligentní, protože pokud by Jonáš uhořel, podepsal by Oliva sobě i mladému Pánkovi ortel smrti (pokud by je Remeš zázračně nenašel). Čas 41:26 VII. epizody – policie zaměřila Mertlův mobilní telefon a tím zjistila, kde se nachází. Otázkou zůstává, proč se již dříve nepokusila zaměřit mobilní telefon Jonáše, který měl zcela jistě zapnutý, protože z něho volal právě Mertlovi. Čas 43:03 VII. epizody – policie našla Mertla přivázaného k srdci zvonu. Otázkou zůstává, jak by Jonáš sám dokázal zvednou sto kilového chlapa půl metru nad zem a současně ho přivázat, navíc v kostele improvizoval, kde by zrovna našel takhle šikovný provaz? Čas 48:14 VII. epizody – plán Mertla a jeho přítelkyně (zdravotní sestry) byl podle Remeše takový, že jednou z obětí byla Konrádova dcera, aby se následně zbavili Jonáše a Jonáše měl pak usvědčit mladý Pánek. To však nedává smysl, protože Mertl si nikdy nemohl být jistý tím, že mladý Pánek Jonáše uvidí a pozná a kdyby se Jonáše zbavil Konrád, pak by Jonáš skončil někde pět metrů pod zemí a nikdy by k jeho usvědčení nedošlo a případ by zůstal nedořešený, tedy stále by hrozilo riziko, že nějaká stopa zavede policii k Mertlovi. K tomu lze ještě dodat, že dějová linka týkající se Jarolíma, Bartoše a vědmy Simony byla zcela zbytečná, protože na příběhu nic nezměnila, stejně jako dějová linka fotbalisty Augusty, to byla jen nastavená kaše. Těžko by jeden pachatel unášel lidi a pak je usmrcené instaloval na různá místa, bez toho, aby ho kdokoli viděl, viz třeba únos vědmy Simony z nějakého činžovního domu, to jí jako omráčil, hodil si jí přes rameno a po schodech s ní došel až k dodávce a nikdo ho neviděl? Nikdy se neobjevil žádný svědek, záznam z kamery, vzorek z pneumatik od vozu atd. Těžko by byl Jonáš schopný přes den fungovat jako řádný policista a v noci se z něho stal blázen, který vraždí lidi a nikdo by to na něm nepoznal. Nejvtipnější z celého seriálu byla asi ta prohlídka hradů, kdy u hradu, který je 7 km od místa nálezu rozřezaného Pánka se jen nakoukne do chodby a tím je prohlídka hotová.

plakát

Labyrint - Epizoda 5 (2018) (epizoda) 

Ačkoli se vše v sériích Labyrintu nějak stále opakuje, i tak je to v současné době v tomto žánru jeden z těch lepších seriálů, baví mě a v budoucnu se klidně budu těšit na čtvrtou sérii. Volavka se stále divý, že zůstává bez povšimnutí, ale jak ji má muž v masce chytit, když pořád vysedává na stanici nebo se po městě pohybuje s kolegy, je nelogické, že se sama podílí na vyšetřování a jezdí k případům. Děj se bude ještě rozvíjet a zamotávat, ale osobně si myslím, že pachatelem je policista, který je kolegou Ševčíka. Dnes mě ale zklamala ta odfláknutá prohlídka hradů, chudák děda Valenta v takové nouzi zajistí stopu a policie prohlídne hrady ve dvoučlenných hlídkách, to snad ne, takový šlendrián. Pokud hledám sériového vraha a vím, že další lidé čekají na smrt, muselo by dojít k mnohem větší akci, kdy na prohledávaných hradech by nezůstal kámen na kameni.

plakát

Dukla 61 (2018) (TV film) 

Dvoudílné televizní zpracování této nešťastné události se mně moc líbilo. Vše tady fungovalo, jak má, vynikající herecké výkony s naprosto perfektní Marthou Issovou včele, téma i jeho zpracování, kamera, napětí, které bylo šikovně prošpikované humorem. Proto dávám 4 hvězdy. Pokud bych měl snad něco vytknout, byly by to naprosté drobnosti související s příběhem, jako třeba velmi nedůvěryhodné rychlé přijetí mladého Petra do kolektivu. Kdo dělal rukama, ví, že takto rychle to nefunguje. Hlavní hrdina byl po měsíci staršími horníky prakticky obdivován, každý se s ním chtěl kamarádit, k první výplatě se mu všichni složí na trubku atd. Také vztah mezi ním a těhotnou Janou vzal během pár hodin nepochopitelně za své, kdy Petr od začátku vystupuje jako naprosto zamilovaný mladík, dokonce ještě v den výplaty koupí Janě nové šaty, do rodiny přinese zákusky a první peníze a za pár hodin už se muchluje s jinou ženskou. Také celé hornické řemeslo by se asi učil déle než jeden měsíc, kdy po jednom měsíci rube uhlí jak největší stachanovec (kvůli bytu jde třeba i na dvě směny po sobě, ještě před měsícem nemohl po šichtě ani chodit a teď zvládne dvě šichty po sobě jako nic). Nevím, bylo cílem filmařů udělat za každou cenu z horníka, kterého potkalo neštěstí, superhrdinu? Komické mně přijde rovněž i to, že vše v rodině vyplavalo na povrch v den neštěstí (Jana v noci skoro znásilněna Petrem, následně vyslepičí, že její nastávající tchýně byla na potratu, čímž vznikne konflikt mezi rodiči, pak odchází z domu). Mimochodem pokud se neštěstí stalo 7.7. a z filmu je zřejmé, že to bylo den po výplatě, od kdy se výplata bere šestého v měsíci… Ale nevím, třeba tomu tak skutečně bylo, nejsem takový pamětník. Nechápu, že se tvůrci filmů nevyvarují takovým hloupostem, které člověk najde prakticky v každém filmu. Jak je možné, že v tomto filmu nedostal roli Norbert Lichý :-)

plakát

Vzteklina - Epizoda 3 (2018) (epizoda) 

Ač můžeme seriálu některé věci vytknout, rozhodně ze seriálové tvorby českých televizí patří k tomu nejlepšímu, co se zde za posledních pět let natočilo. Vše má spád, nechybí napětí, postavy i herci mně sedí. Ano, pokud budeme hledat nedostatky, můžeme se zamyslet nad tím proč lidé, kteří vědí, že se v lese pohybuje rozběsněná šelma si v klídku chodí sbírat houby, že mladá holka jede v noci na opuštěnou chatu, kde bylo před časem zavražděno několik lidí, kam bych se bál jet i já, navíc se pořád v lese přece pohybuje ten medvěd a jede tam nepochopitelně sama, že z hajného, který není v druhé epizodě schopen trefit lišku ze dvou metrů je v další epizodě profesionální ostrostřelec (asi si nedal kořalku), že Pudil otevře vrátka, pustí na sebe své psy a celkem hloupě spáchá sebevraždu, ačkoli má v ruce flintu a do toho všeho se zde opět, jako např. v Labyrintu, pohybuje vrah, který je vždy na správném místě, je neviditelný, nepolapitelný, vše mu vychází. Korunu všemu dal pak hlavní hrdina, který se s kamarádkou vloupá na hřbitově do hrobky. I tak jsem ale spokojen a držím u seriálu 80 %.