Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (758)

plakát

Á, bakudan (1964) 

Zábavná, uvolněná, ironická hříčka ve stylu divadelních frašek kyogen, s naprosto excelujícím Yunosukem Item. Starý vůdce gangu je po třech letech propuštěn na svobodu a postupně zjišťuje, že se změnila jak jeho skupina, tak celý svět. Nehodlá se s tím jen tak smířit, ale jeho možnosti značně ochably. O děj tady však příliš nejde, slouží jen jako rámec pro jednotlivé vynikající scény. Hudební složka ve filmu hraje klíčovou roli a je skrz naskrz prosycena příjemně uvolněným humorem. Čekal jsem od Okamota maximální kvalitu a tu jsem opět dostal.

plakát

Abe ichizoku (1995) (TV film) 

Na to, že se jedná o televizní produkci, jde o kousek až Shakespearovských rozměrů - Fukasaku se opravdu předvedl. Něco dobré akce se divák sice dočká (v tomto určitou záruku poskytuje už sama účast "Henryho" Sanady), ale v popředí je dobové drama téměř Kobayashiho ražení (což je z mé strany opravdu velká lichotka). Klasický střet osobních hodnot se společenskými (či starého s novým), je zde poctivě a poměrně neotřele zpracován, v rámci podobné produkce 90. let rozhodně špička. Herecky je tentokrát zajímavý např. Renji Ishibashi (zde nejznámější asi z původní verze Ringu).

plakát

Adamova jablka (2005) 

No, není to ani tak studie křesťanství (nebo nedejbože nacismu), jako spíš altruismu a především optimismu. Vyznění je mrazivě zábavné a ani sebeparodická nadsázka mu neubírá na vážnosti. Nelze nevyzdvihnout hereckou souhru dvou hlavních představitelů. Jensen je originální režisér, který vždy přesně ví, co dělá a jehož žádné dva filmy si nejsou příliš podobné - u nás má trochu podobně našlápnuto Štěpán Altrichter a já pevně doufám, že laťku udrží.

plakát

Adauči (1964) 

Opravdu silná chambara s neotřelou zápletkou. Kinnosuke Nakamura v hlavní roli je vynikající - byť nepatří k mým velkým oblíbencům, zde se naprosto překonává a předvádí doslova mistrné herectví (snad mu k tomu pomáhají i ty vousy, které obvykle nemívá;)). Absurdní trpký konec, Imai se doslova vysmívá určitým normám a zvyklostem a vážný snímek pomalu, ale jistě, ústí k závěrečné mrazivé frašce...

plakát

Ahoj, Terezko (2001) 

Krásná ukázka toho, na jak rozdílné úrovni je porevoluční kinematgorafie u nás a v Polsku. Nechci být skeptičtější než je nutné, ale obávám se, že v dohlednu se žádný současný český filmař syrovostí, věrohodností ani silou aktuálního tématu takovýmto dílkům nemá šanci přiblížit...neumíme to, asi jsme na to vnitřně moc pohodlní.

plakát

Ai no bórei (1978) 

Po sporném, kontroverzním In the Realm of the Senses jde o velmi příjemné překvapení. Oshima sám označoval snímek jako ještě odvážnější, což je jistě relativní, ale pravdou se jeví býti spíše opak. Vynikající téma, rafinované paradoxy a o něco hlubší ponor oproti předchůdci, činí z tohoto ultraoriginálního kaidanu velmi dobrou podívanou - a jde to i bez penetrace;)

plakát

Aisaikun konban wa: Aru kettou (1968) (TV film) 

Krátká, jízlivá, vtipně natočená epizoda o odvrácené stránce partnerských vztahů. Vizuální zkratka byla vždy režisérovou silnou stránkou a ani tento počin není výjimkou. Vzhledem k velmi přívětivé stopáži určitě stojí za vidění.

plakát

Ai to kibó no mači (1959) 

Vynikající raný Oshima, neotřelý a zaroveň bez jakékoli křeče či samoúčelnosti (což se o některých jeho pozdních snímcích nedá tak úplně prohlásit). Těch 60 min. života za to každopádně stojí:)

plakát

A.I. Umělá inteligence (2001) 

Je to jednoduché - kdyby snímek končil v momentě, kdy David pod vodou, hovoříc k madoně, opakuje tatáž slova, byl bych ochoten jít na 4-5 hvězd. Ovšem s tím, co pak následuje - kýčovitý, rozplizlý, zbytečný a zoufale debilní americký happy-end - jsou i *** smířlivé. Pokud budu snímek někdy sledovat znovu, vypnu jej ihned po zmíněné scéně. Je to taková malá Spielbergova příručka na téma "Jak totálně zmrvit film, se kterým jsem si dal spoustu práce".

plakát

A jsou li tu andělé? (1992) (TV film) 

Vynikající film se špičkovým hereckým obsazením, natočený krátce po revoluci, se odehrává na pozadí poválečného nástupu bolševiků k moci a jejich řádění a čistek. Reflektuje každodenní realitu malé vesnice a jejích obyvatel, zejména pak poněkud "problémového" chlapce (byť jde o hlavní postavu, jméno se nedozvíme), zmítajícího se v prostředí disharmonické rodiny (matka upjatá komunistka, otec naopak). Značná obsažnost a výpovědní hodnota, místy mrazivá, místy naopak zvláštně přívětivá atmosféra v malebném prostředí, skvělé herecké výkony (Havelka jako farář, geniální Kemr jako hrobník, Trojan jako učitel - fanatický straník...), to vše a mnohem víc, katapultuje tento film v mých očích mezi jeden z nejlepších českých snímků (dost možná nejen) 90. let.