Recenze (35)
Poslední pokušení Krista (1988)
Netradicni pohled na novozakonni tema. Me se nejvic libil terorista Jidas v podani Harveyho Keitela. Na rozdil od Gibsonovych krvavych a nudnych pasiji je tento film poutavy a vede k zamysleni.
Excalibur (1981)
Zatím asi nejlepší artušovská filmová adaptace. Příběh se drží mýtu a výtvarná stránka je neobyčejná. Na nudné pasáže si nepamatuji a jízda rytířů rozkvétající krajinou za zvuků Carmina Burana je nezapomenutelná.
Něžné sestřenice (1980)
Celkem příjemná, jemně erotická oddechovka o milostném dospívání patnáctiletého Juliena (Thierry Tevini), který je zamilovaný do své o rok starší sestřenice Julie (Anja Schüte). Nejdříve si ho ženy a dívky na rodinném statku moc nevšímají, ale pak začne válka a všichni dospělí muži odejdou na frontu...
Caligula (1979)
Výborný film o šíleném císaři, který shazuje několik nevkusných pornoscén se zpocenými chlupaticemi. Věrné zobrazení života ve starověkém Římě v něm však nenajdete, na to je film příliš stylizovaný a fantazijní (např. monstrózní stroj na sekání hlav, palác jako několikapatrové divadelní jeviště, pankáčský rádce Longinus).
Extase (1932)
Bez nesmyslné a úděsně dlouhé budovatelské scény na konci, by to bylo za ***. Zklamalo i to, že se nahá Hedy nekonala.