Poslední recenze (55)
Četník a mimozemšťané (1979)
Ze všech četníků ten pro mne nejoblíbenější, líbil se mi víc než ze Saint Tropez, který na mne působil jak pamětnický film z prehistorie, a taky víc než Četník a četnice, kde scénáři docházel dech, i když člověka mrzelo, že kruh se uzavírá a prostě chtěl vidět to pokračování. Tehdy jsme soutěžili v "O zemi, kde zítra již znamená včera", člověk se učil různé sputniky a Gagariny, vesmír lákal ... V 80. letech byli mimozemšťani "in", tady v kombinaci s humorem, dobrodružnou zápletkou a Louis de Funès ve vrcholné kondici. Jeho výraz, když vidí kosmickou loď nebo mimozemšťana ve své podobě, je prostě nesmrtelný (a vůbec nevadí, že podobný dvojnický motiv byl ve Fantomasovi). Skvělý film pro všechny věkové skupiny.
Angel City (1980) (TV film)
Film jsem viděl jako dítě, když mi bylo devět let. Tehdy to byl pro mne jeden z nejhorovitějších filmů - ztráta svobody, nemožnost se vymanit z dané situace ... Ačkoliv hrdinové pracují, jejich dluhy narůstají a tím - jak je jim sděleno - nemůžou opustit Anjelské mesto (tuším, že šlo o slovenský dabing) ... ocitají se v bludném kruhu. Naděje na útěk je zmařena, vše nakonec končí apokalypsou. Ač tento film ČST do vysílání zařadila poněkud prvoplánově (zlý americký kapitalismus), hodnotím 5 hvězdičkami za husí kůži, kterou mám i po letech.
Baader Meinhof Komplex (2008)
Mám rád německé filmy, ale tento nepatří k mým oblíbeným. Plusový bod je za poměrně dobře historicky zachycené reálie a za Moritze Bleibtreue. Jinak ale hrdinové jsou pro mne těžko uchopitelní, když usilují o "lepší" společnost teroristickými prostředky, přičemž ženy jsou v tomto boji ještě fanatičtější. Tím, že téma filmu se mi dost příčí, byl i celkový rozsah 144 minut obtížně snesitelný.