Recenze (303)
Catwoman (2004)
Ukázkový příklad toho, jak nejen zkazit komixovou předlohu a ještě nevydělat peníze. Nebýt triků a výstřihu Halle Berry je to nejhorší film roku. Nechápu, jak taková zápletka může ucpat celých 100minut.
Muž, který lže (1968)
Klasický příklad filmu ze ,,zlatých šedesátých,, , film, na který myslíte ještě hodinu po jeho skončení a vymýšlíte co se vlastně stalo, co byla pravda a co lež. Přemýšlíte, kdo byl vlastně zlý, kdo hodný, kdo naivní a kdo chytrý. Skvělý snímek, který jako by provokoval, každého se jen na chvíli nad ním zamyslet. Krásná drama. A je třeba také vyzdvihnout krásu hereček.
What Will Schumi Do Next? (2006)
Schumachera zrovna rád nemám, ale tohle je celkem sranda.
Michael Jackson: Thriller (1983) (hudební videoklip)
Těžko můžu tohle hodnotit jako film, ale rozhodně je to pěkně natočené a za podobnou atmosféru by se nemusel stydět leckterý režisér. Kéž by se takové klipy točily i dnes.
Dvanáct (2007)
Neměl jsem možnost zhlédnout původní verzi tohoto dramatu, tedy 12 Rozhněvaných mužů a nemůžu tedy srovnávat. Neviděl jsem ani jiný film od Nikity než tento a jsem velmi, velmi mile překvapen. Abych řekl pravdu, čekal jsem film, který bude natočen pro běžného diváka a bál jsem se záběrů čistě pro efekt. No a oni tam jsou, tak proč mi to nevadí? Asi protože film jako celek není natočen Hollywoodským stylem. Herecké vyýkonny jsou vynikající, vyzdvihl bych taxikáře, herce-komika, chirurga a vyléčeného alkoholika. Navíc špičkový scénář, letající kamera a vynikající hudba dotváří skvělou atmosféru, která ke konci graduje a umocňuje v divákovi zvláštní pocit. Nikita si s filmem hraje a nejen s ním, ale i s divákem, který neví co si má myslet, protože se jednou směje a jednou přemýšlí. Žádné ruské béčko, ale umění, jakého je poslední dobou málo.
Třetí muž (1949)
Nebylo mnoho filmů noir, které jsem měl možnost zhlédnout. Takže nemůžu porovnat, zda jsou i ostatní tak skvělé jako tento snímek, ale to nevadí. The Third Man má rozhodně jednu nejsilnějších atmosfér jakou jsem zažil. Skvělý a napínavý scénář, hra se světly a stíny v noční Vídni, krásná hudba a výborné herecké výkony. Snímek mě bavil celou dobu, ale závěrečná honička v kanálech mě zvedla ze židle. Nikdy jsem nic podobného neviděl. Měl bych to asi napravit. Ale The Third Man bude vždy jediný.
Kvaska (2007)
Upřímně nechápu, jak jsem u toho celou tu dobu vydržel. Byla to chyba. Nejenom, že film jako takový nemá herce(s výjimkou režiséra), ale hlavně to nemá hlavu ani patu. - Paní Mirijam, prosím vraťte se k točení klipů.
Lovci pokladů (2004)
Překvapivě zábavné. Herci hrají...na asi to co mají hrát, ale nic extra. Scénář i s postavami je celkem zajímavý a poutavý. Režie i s kamerou jsou uzpůsobeny efektu a to se daří. Děj je sice dost stupidní a předvídatelný a navíc přemrštěný happy end. Přece jen je to, ale zábava (kéž by Nova s Primou brali jen takové filmy).
Muž, který sázel stromy (1987)
Krátký poetický snímek o zlu a schopnosti vypořádat s ním. Nenechte se zmást první větou, nejedná se o boj dobra se zlem. Jsou totiž lidé, kteří místo fyzické síly sáhnou po síle psychické. Není to až tak příběh jako spíš báseň, tak krásná báseň, že víte, že tohle nemůže být pravda. Animace není zbrklá ani předvídatelná, jakoby mihotavě plyne a vy se jen unášíte na jejich vlnách. Dokonce i český dabing, dá li se to tak nazvat se povedl a nezbývá tedy než udělit pět hvězd.
Kukačka v temném lese (1984)
Je to hezky, citlivě a všímavě natočeno. Herci hrají přesvědčivě a nepřehrávají. Kamera je velmi poutavá a film není zbytečně dlouhý. To jsou všechno klady. A film sám o sobě skutečně hezký je. Bohužel jeho téma nedovoluje jakákoliv dějová zpestření a může se stát, že film nebude bavit. Film je to umělecký a dějově věrný, není ale zábavný.