USA / Japonsko, 2014, 123 min

Nejznámější impozantní monstrum na světě se ve filmu postaví proti zlým nestvůrám ohrožujícím samou existenci lidstva, kterým vdechla život vědecká arogance lidí. (Warner Bros. CZ)

Videa (23)

Trailer 3

Recenze (1 622)

tron

Mňa toto realisticky stvárnenie legendárnej Godzilly bavilo a teším sa na budúcnosť, kedy sa pravdepodobne dočkáme množstva crossoverov, spin-offov a rip-offov. Monsters šetrilo obludami a nepáčilo sa mi. Godzilla tiež šetrí... a páči sa mi. Presvedčivá, naliehavá a v dobrom nepríjemná, zlovestná (viď. démonicky natočená a ohudobnená pasáž zoskoku parašutistov) a mrazivá vízia. Nie som prekvapený, že mal  práve Edwards takúto víziu, ale som prekvapený, že mu ju producenti nezatrhli. ()

Gilmour93

Po pár desítkách minut mi bylo jasné, že se loňský Del Torův Tichomořský Šprým chytat nebude a pak, někdy kolem havajského „vylodění“, jsem zaslechl sotva patrné křupnutí. To gojira Edwards zašlápla ploštici rodu Emmerich.. Nerd Gareth, jehož Monsters jdou cítit z každého políčka filmu, si zaslouží absolutorium za to, jak se dokázal popasovat s enormním tlakem dvou mlýnských kamenů (hollywoodské zvyklosti, japonská předloha), přičemž jsem si jist, že tím druhým by se nechal kdykoliv dobrovolně rozšmelcovat. Představil decentní reboot o lidské bezvýznamnosti v konfrontaci s „děsivou sílou přírody“, jenž láskyplně vzdává úctu předlohám a který nenabídne žádný rozšláplý Bílý dům, dětinské džouky či amerického prezidenta sedícího obkročmo na střele Trident, což pochopitelně vyvolá v jistém okruhu publika nevoli. Poslední hvězdu bych čistě ze soukromých důvodů přidal, kdyby se ubral plyn u amerických rodinných šablon a více se sešlápl u japonského vědomí nukleárního traumatu (Hirošima, Nagasaki, incident lodě Lucky Dragon a koneckonců i Fukušima), nicméně chápu, že s ohledem na producentské zázemí byla tato mise nemožná a tu pátou hvězdu si můžete de facto připočítat, pane Edwardsi. Arigatö! P.S.: Pobavila scéna, kdy ta gorilí velryba pokojně plula k San Francisku v doprovodu křižníků a torpédoborců. Jen si vezměte - nerezaví, je energeticky nenáročná a nevyžaduje žádnou údržbu. Vzhledem k její zásluze k ochraně vlasti (byť nevědomé) by ji klidně mohli v docích natřít na námořnickou šeď a opatřit nápisem USS Godzilla! Jen si nedokážu představit, že by na jejím hřbetě pořádali veteráni připomínkovou akci k výročí útoku na Pearl Harbor.. ()

Cival

Monsters reloaded. Spousta teasingu, spousta tahání za péra, velké přísliby, a pak málo opravdové radosti. Lákání na neviděné, zastřené a tajemné vcelku zabírá, těch pár velkorysých momentů si člověk užije o to víc. Ale je jich málo a chybí tu ta údernost a nadšení, s jakou se žánr aktualizoval třeba v Cloverfieldu. Godzilla se interesantně posunula a koncepčně obejme v podstatě celou historii monstrfilmů, je ale spíš uondaným řevem do prázdna, než strhujícím nebo nedej bože zábavným letním blockbusterem. ()

Malarkey

Porovnání s předchozí Godzillou být bohužel musí, i když to vlastně ani nejde. Nehodnotím ale filmy jako takové, hodnotím spíš dobu, kdy jsem dané filmy viděl. Dneska bych oba hodnotil nejspíš i stejně, první americká Godzilla ale u mě pořád zůstane s lepším hodnocením, protože jsem na tenhle film nestál frontu ve videopůjčovně a nemluvilo se o něm tak dlouho, jako o tom prvním. Také jsem byl mladší a ty kraviny, co tam Emmerich naplácal jsem tak nějak ani nevnímal. Bral jsem ale fakt, že vše je totálně monumentální a tak nějak si to užíval. Tady třeba beru fakt, že Gareth Edwards to konečně natočil tak, jak nemůže Japonec říct ani slovo. Také se mi líbí, že v rámci příběhu je to úplně jiný svět, u čehož jsem vlastně i rád. Emmerichova Godzilla byla brutální nesmysl a neměla s původní Godzillou nic společného. Také se mi líbí i to, jak Edwards pojal digitální efekty. Každopádně u takového filmu je to možná i dost na škodu. Udělal to tak jako když točil Monsters a nevím, jestli to plno lidem sedne. Tenhle undergroundový způsob totiž Godzille moc nešmakuje, zdá se mi. Noční akční scény, ve kterých nevidím skoro nic mě dost rozčilovali. Na druhou stranu i ty měly své kouzlo, proto zůstávám u lepších třech. ()

Cervenak

Výživná spielbergovina, ktorá pracuje s tušením neznámeho a ľudským pohľadom na epickú skazu, je v každej scéne plná originálnych režijných nápadov a nádherne graduje k mohutnej deštrukcii. Prvotriedna filmárčina, ktorá niekoľkokrát vtipne ide proti diváckym očakávaniam. Desplatova hudba funguje stopercentne. ()

Zajímavosti (78)

• Film byl distribuován společností Warner Bros. po celém světě s výjimkou Japonska, kde se o distribuci postarala společnost Toho. (007.)
  • Doktor Ishiro Serizawa (Ken Watanabe) se podle filmu narodil v roce 1945, jako sedmdesátiletá však jeho postava rozhodně nepůsobí. (Geralt z Rivie)
  • Keď Joe (Bryan Cranston) a jeho syn (Aaron Taylor-Johnson) vstupujú do zničeného mesta, Joe vyberie dozimeter a zmerá rádioaktivitu v meste. Dozimeter mu ukáže hodnotu 0.000 Sv, čo ale nie je možné. Každý dozimeter by nameral minimálne prirodzenú dávku žiarenia, ktorá sa vyskytuje bežne na Zemi a vychádza z pôdy, vesmíru a vzduchu. (ČSFD)