Režie:
Fatih AkinScénář:
Fatih AkinKamera:
Rainer KlausmannHudba:
Josh HommeHrají:
Diane Kruger, Denis Moschitto, Samia Muriel Chancrin, Johannes Krisch, Numan Acar, Ulrich Tukur, Hanna Hilsdorf, Henning Peker, Rafael Santana (více)Obsahy(1)
Život Katji se otřese v základech, když při bombovém útoku přichází o syna a manžela. Rodina a přátelé se jí snaží být v těžkých chvílích oporou, Katja ovšem nemůže jít dál s vědomím, že vrazi její rodiny chodí beztrestně po svobodě. V hlavní roli thrilleru Fatiha Akina o pomstě a spravedlnosti exceluje Diane Kruger. (Aerofilms)
Videa (8)
Recenze (246)
Atentátů ve jménu Alláha s následnou odvetou zpovykaných amerických patriotů tu bylo víc než dost, takže tohle je velmi příjemné zpestření. Pokud se tedy dá v souvislosti s tématem použít slovo příjemné. Navíc tohle ani nebylo tolik o nějaké pomstě, jako spíš o utrpení matky a manželky, která je po zavraždění svých blízkých vystavována tlaku ze strany policie i vlastní rodiny a další muka prožívá během soudního líčení. Scény ze soudu patří vůbec k těm nejlepším. Samotnou mstu Akin příliš nezvládl a upřímně řečeno tady bych dal přednost nějakým Božím mlýnům. Nicméně tenhle nedostatek hravě vyrovnávala naprosto jedinečná Diane Kruger v životní formě, která podala výkon vymykající se všem myslitelným měřítkům. 90% ()
Německo-turecký režisér Fatih Akin se k problematice složitého postavení Turků v západní evropské společnosti vyjadřuje už poněkolikáté. Vsadil na Diane Kruger, která si své odmakala i v Hollywoodu, ovšem herecké kvality ukazuje spíš na evropské scéně. Její hrdinka má za sebou očividně bouřlivější minulost, nicméně ona i bývalý dealer drog, jinak turecký imigrant dnes platí za spořádanou hamburskou rodinku, kterou doplňuje bystrý synek. Jenže parta neonacistů nastražila výbušninu s hřebíky a naše hrdinka se musí vyrovnat s obrovskou ztrátou. Je to patřičně mrazivé a na převrácených soudních faktech jasně vidíme, o co tvůrcům šlo. Zejména v prostřední části je nicméně scénář trochu slabší, na leccos rezignuje, což koresponduje se samotným verdiktem soudu. Přichází artovější/meditativnější závěrečná třetina o morálce jedince, která má své kvality, ovšem úplně neladí s přemýšlením hlavní hrdinky. Tápeme tedy trochu mezi psychologickým dramatem a komorní kriminálkou, a pro někoho finální jednání ústřední hrdinky shodí předešlé dění. Tak či onak, Kruger je skvělá. ()
Vážna téma podaná pomerne strohým spôsobom, bez emocionálneho popudu. Nebyť pasáže v súdnej sieni, neviem či by som vôbec mihol brvou. Je to fakt škoda, lebo vzhľadom k problematike, by mal takýto snímok vyvolať väčší citový “výbuch”, ako si len bezstarostne plynúť. Taktiež ma prekvapilo, že je bez akéhokoľvek “odkazu” či hlbšej myšlienky, čo už na dnešné pomery hádam ani nebýva zvykom. Film je to dobrý, “o tom potom”, no z celkového hľadiska som očakával viac, pričom ani akýsi “záver na náhodu” k celkovo lepším dojmom nenapomohol. ()
Natolik emocionálně působivé a vyšťavující, až se to umí zadřít pod kůži znepokojivým způsobem "co kdyby se to stalo právě vám“. Není tak problém odpustit i to, že speciálně během soudního přelíčení, se to dopouští do očí (uší, nosu, zubů) bijících logických lapsů (původ nového kola, ostatní svědci, kamery, protiargumenty ohledně fingovaného pobytu atd.), jen aby to mělo onen scenáristickým antisystémovým loutkářem kýžený rádoby šokující verdikt. Po něm následuje finální akt, kde to pozvolna naprázdno šumí a šumí až to zcela vyšumí. Má to sice efektní tečku, ale ta je sdělením značně morálně (hned na několika úrovních) problematická. Ona vůbec celá třetí kapitola působí jako „nevíme kam s tím dále, tak si aspoň uděláme na pár natáčecích (tý)dnů výlet k moři, třeba z toho něco bude“. Z osobního filmu o ztrátě je rázem jakože žánrovka o pomstě v jakože artově sofistikovaném hávu. Jediné klady třetího aktu jsou (po celou stopáž) fenomenální výkon zdrcené Diane a zjištění, že sychravá řecká letoviska mimo turistickou sezónu mají podmanivě „neo-noirovou“ atmosféru. ()
Fenomenální herecký koncert Diane Kruger, který je skrz na skrz prodchnut směsicí beznaděje, zoufalství a neschopností soudního systému. Aus dem Nichts zaujme mimo jiné i svým celkovým vyzněním, které dokonale evokuje pomyslnou kulku, kterou Vám tvůrci "vstřelí" přímo do mozku. Jediným nedostatkem tedy zůstává přítomnost hluchých a zbytečných scén, které výsledný dojem lehce kazí. Až na tento detail se však jedná o skvělý a děsivě realistický film, který Vám nedá spát. Skvělá práce! ()
Galerie (39)
Zajímavosti (4)
- Zástupcovia Nemecka zvolili film do boja o nomináciu na Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2018. (MikaelSVK)
- Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v nemeckom Hamburgu, a tiež v Grécku v oblasti s názvom Schinias. (MikaelSVK)
- Film je rozdělený do 3 kapitol – „Rodina“, „Spravedlnost“ a „Moře“. Natáčení se chopil kameraman Rainer Klausmann s kamerou ARRI Alexa a v každé z kapitol se zaměřil na jiný styl. V kapitole „Rodina“ se natáčelo převážně v exteriéru mobilní verzí ARRI Alexa v režimu „Super-16“, aby scény vypadali syrověji. V kapitole „Spravedlnost“ převládaly scény v interiéru a byly použity extrémně ostré anamorfní objektivy od ARRI a natáčelo se ze stativu, nebo z kolejí. Pro kapitolu „Moře“ byly vybrány objektivy s charakterem světla „starý film“ pro změkčení slunečního světla. Domácí video (video na pláži, svatba) bylo natočeno smartphonem. (vojacekr)
Reklama