Armády tyranské moci si brousí zuby na mírumilovnou kolonii na okraji galaxie a jedinou nadějí na přežití jejích obyvatel se stane tajemná cizinka. (Netflix)

Recenze (546)

MrHlad

Že to bude až takový shit, to jsem fakt nečekal, ale už asi hodinu se pokouším najít něco, co by na Rebel Moon bylo alespoň trošku povedené. No dejme tomu, že ty masky a do extrému přehrávající záporák Eda Skreina jsou celkem fajn. Ale jinak jde o naprostou příšernost. Jestli někdo žil donedávna v naději, že Snyder je mizerný autor, pořád by to však mohl být alespoň obstojný realizátor, tak tady o tuhle naději přijde, protože v Rebel Moon se nepovedlo skoro nic. Pochybná kvalita triků by byl ten nejmenší problém, stejně tak jako laciné vykrádání snad všech velkých sci-fi filmů od Star Wars přes Pátý element, Flashe Gordona až po Matrix nebo Jupiter vychází. Větší potíž tkví v tom, že audiovizuálně je to celé ošklivější než patnáct let stará Kronika mutantů, že v akčních scénách není vidět ani prd. Snyder-kameraman pořád spoléhá na už regulérně otravné zpomalovačky, především však nezvládá ani pořádně snímat ty postavy, které zrovna bojují, a že tu žádný z hrdinů nemá osobnost nebo motivaci. Ne uvěřitelnou motivaci, jakoukoliv motivaci, protože verbování galaktických drsňáků obvykle probíhá způsobem „Pomůžeš nám? - Nevím, spíš ne. - A co takhle pomsta? - OK, tak jo“ . Ve výsledku tak dvě hodiny po obrazovce pobíhají nudné postavy, jimž šéfuje dokonale mdlá Sofia Boutella, vše se odehrává v hnusném prostředí a působí to jako dvacet let stará sci-fi, která už tehdy byla špatná. Vzhledem k tomu, že Snyder dostal od Netflixu bianco šek a mohl si dělat, co chtěl a on vytvořil tohle, je evidentní, že je jako filmař v naprostém hajzlu. ()

D.Moore

Mám Zacka Snydera rád, jeho komiksové filmy považuji za to nejlepší, co v žánru kdy vzniklo (ano, mluvím i o těch posledních), a jako člověk je mi sympatický svým zápalem pro věc. Nicméně co mělo sakra být tohle? Nevadí mi, že film vykrádá/čerpá, kde se dá, na to už mě připravila upoutávka, ale proboha proč je to takové... Prázdné? Hloupé? Nafoukané? Nudné? Pokud vás úvodní záběr přiměje k pubertálnímu uchechtnutí a následující monolog, který má vysvětlit, v jakém světě to jsme, vám nevysvětlí nic, vězte, že v dalších minutách, desítkách minut, dvou hodinách se to nezlepší. Snad jen ta chuť se posmívat vás přejde, protože ani za to Rebel Moon nestojí. Takový film by v osmdesátých nebo devadesátých letech skončil v nejlepším případě na videokazetě, ačkoliv by jeho tvůrci byli přesvědčeni o tom, že stvořili veledílo. Tentokrát to nevyšlo, Zacku, a řekl bych, že druhým dílem to nenapravíš. ()

Lima

Bez těch zpomalovaček by to mělo poloviční stopáž. Ale dobrý. Dejme tomu, že první půlku jsem se celkem obstojně bavil na účet Snydera, jak se snaží obšlehnout koncept ´Sedmi statečných´ a naroubovat na to nějakou mytologii, která by obstála i v mnoha dalších pokračováních. Ničím mně to nerozčilovalo, i ty grafické výjevy jak z políček nějakého přeplácaného komiksu jsem nějak bez úhony přežil. Ale pak se začne lítat po planetách, které si vystačí s pár hnusnými CGI prostředími, navíc ještě potemnělými, snad aby ta digitální přeplácanost nebila tak do očí, do toho Snyder nacpe několik generických  bitek, které normálního diváka z křesla nezvednou, bez jakéhokoliv napětí a aspoň špetky atmosféry. A se záporákem a jeho libůstkami, který by se hodil do nějakého fajn sado maso salónu. Vše, co se odehraje po scéně zkrocení toho velkého opeřence, je jeden velký vizuálně hnusný zmar, a tím je vlastně celá druhá půle, s jednou zpomalovačkou vedle druhé, kdy si asi Snyder říkal, že když to fungovalo ve ´Třístovce´, musí to fungovat i tady. Ne, Zacku, opravdu nefunguje, možná tak ve tvých vlhkých postpubertálních snech. ()

Chrustyn

Zack Snyder a jeho velkolepý, westernový Star Potter, který definitivně dokazuje, že režisér nemá soudnost. Rozmáchlé nic, které navíc slibuje další díl, překvapuje tím, jak nudný a špatně vypadající, může trikově přehlcený film být. Rebel Moon bohužel nefunguje ani jako guilty pleasure, kdy by si divák užíval tupost, která se před ním rozehrává a s vypnutým mozkem se pobavil. Rebel Moon je pouze rozmáchlou srajdou, která mohla být zábavným spektáklem ale nefunguje v ní prakticky nic od herců, přes velice marnou trikovou složku až po příběh. Snyder je jedním z mála lidí, kteří se z adorovaných tvůrců, dostali k nenávisti a opovrženíhodnosti. 30% ()

Anderton

V dobe, kedy máte možnosť na streamoch spoznávať nové svety vo vesmíroch Star Wars, Star Trek, The Expanse, Foundation, Lost in Space a mnohých ďalších a v kinách sa čaká na ďalšiu Dunu a o nejaký čas na pokračovania Avatara, je rozhodnutie predstaviť ďalšiu "galaktickú ríšu" originálne ako ponúknuť vlastnú, akože inú verziu rýchlych áut s testosterónovými týpkami za volantmi v novej sérii. Snyder ale zvláda svoj vesmír asi ako Taliani béčkové variácie na Útek z New Yorku v osemdesiatkách, takže baviť je sa stále na čom, čím Rebel Moon vrele odporúčam, pretože nič podobné ste vo vysokorozpočtovom vydaní ešte nevideli. Hviezdičky sú zbytočné, je to skôr buď odpad (ak uveríme, že je to vážne Snyderov výtvor), alebo plná paľba (ak si predstavíme, že to nakrútil Mario Bava alebo Sergio Martino v Cinecittá v osemdesiatkách s dofinancovaním tureckou televíziou). ()

• Natáčení započalo 18. dubna 2022 a trvalo až do listopadu téhož roku. Filmovalo se v Kalifornii, a to konkrétně v okrese Inyo County na místech jako Lone Pine nebo Santa Clarita. Filmaři též zavítali do parku Death Valley. (fiLLthe3DD)
  • Druhý plně digitálně natočený film Zacka Snydera po Armádě mrtvých (2021). Zbytek jeho filmů je natočen na 35mm nebo 65mm film. Důvodem je pravděpodobně spolupráce s Netflixem, který má dlouhodobě pravidlo natáčení na 4K. (KGBelik)
  • Roli záporáka Balisaria měl původně ztvárnit Rupert Friend, ale vzhledem k jeho časové vytíženosti byla postava přeobsazena hercem Fra Fee. (fiLLthe3DD)