Recenze (232)

dO_od

// Ne tak ubíjející jako první díl, větší množství lepší akce, víceméně více toho, co Snyderovi jde takřka za každých okolností. Postavy furt prázdný a děj neoriginální, ale s tím člověk dopředu tak nějak počítá. 5/10 je tady max, na co šlo dosáhnout, což je v kontextu předchozí tvorby režiséra smutný, ale holt this is where we are. ()

VanTom

Oproti ploché, avšak rozmáchlé jedničce jde o propad dolů; to opravdu Snyder neviděl, jak absurdně celá zápletka vypadá?! Během tragicky nemotorně vyprávěné první hodiny má šestice rebelů pět dní na to, aby ručně sklidila a vymlátila obilí (z těch pár políček, co galaktické říši nevystačí na dva chody?), vycvičila farmáře k boji proti armádě a opevnila vesnici, kterou již nazývá domovem, pro nějž stojí za to zemřít. Samozřejmě si najdou čas na oslavy i jalové vyzpovídání z minulosti, jakože backstory. Dobře, tak oproti nule posledně jsou už půlrozměrní; BTW, od prvního klučičího zvídavého pohledu přesně víte, kdo z nich zařve. Poté začne fádní válečná akce, kvůli zpomalovačkám totálně bez rytmu a omezeně lokální (dvě stodoly, dva plácky u mostu). Nudil jsem se, protáčel oči v sloup, ale zvažoval, zda si kvalitní CGI (velkolepé výbuchy) či slušný závěrečný souboj v padajícím křižníku přece jen nezaslouží aspoň slabou druhou hvězdičku. ()

Lima

Když si člověk uvědomí, že Netflix zrušil 3.sezónu Mindhuntera, protože byl pro ní moc drahý a potom násobně zafinancuje tuhle srágoru, která vypadá, jako by jí napsala retardovaná A.I., tak je mi fakt smutno. Jediný důvod, proč nedám odpad, je skutečnost, že borci od VFX si fakt mákli a je to vidět, ale jinak bych poprosil pana Snydera, ať si dá na pár let od filmu oraz a Netflix, ať směřuje své finance do něčeho smyslupného. S nadsázkou řečeno, skoro to vypadá, jako by měl Snyder na šéfa Netflixu nějaký kompro, jinak si jejich marketingovou strategii nedovedu vysvětlit :o). __ PS: Mám opravdu rád Djimona Hounsoua a je mi líto, že se musí motat zrovna v něčem takovém. ()

higuain

Komentář i hodnocení platí k oběma částem, protože v nich nevidím moc rozdíl a protože jsem toho názoru, že to beztak mělo zůstat jen jedním filmem. Snyder je již pěknou řádku let předmětem buď přehnaného uctívání nebo naopak přehnaného hejtu. Osobně tomu moc nerozumím, protože on sám je v jádru vcelku obyčejný sympaťák, který rozhodně nemá zájem vytvářet kolem jeho osoby nějaký kontroverze. To za něj imho dělají jiní lidé na obou stranách barikády jeho fandomu a "hatedomu". Rebel Moon je (dvoj)film, který mě zklamal v kontextu, co jsem od něj čekal již od doby, kdy o něm vyšly první informace, první teasery apod. Bohužel se zde ve velký nahotě ukázalo, že Snyder potřebuje po ruce kvalitního scénáristu a také producenta, který ho sice podpoří v jeho kreativní vizi, ale zároveň ho bude držet při zemi, aby mu jeho tendence naplácat do filmu pátý přes devátý nepřelezly přes hlavu. Ano, Rebel Moon je čistokrevný béčko, se vším, co k tomu patří, včetně přihlouplého scénáře. Utápí se ve slow motion víc než by bylo zdrávo. Postavy jsou v zásadě generický a herci nemají moc co hrát a když už se o to snaží, tak otravně přehrávají, viz Ed Skrein. A ano, roztažení na dva filmy je zde zcela neopodstatněné. To všechno je pravda. Na druhou stranu, když vidím to hodnocení, tak si říkám nakolik jde o skutečně upřímné názory vytvořené bez předsudků a nakolik jde o pozérství spojené s potřebou demonstrovat vlastní inteligenci opovrhováním nad člověkem, do jehož tvorby se účelově strefovat je v posledních letech v módě. A tím ani nechci sahat do svědomí nikomu konkrétnímu, myslím to všeobecně při pohledu na tu místní záplavu odpadů, která je za mě, i přes veškeré výše zmíněné nedostatky, stejně jako roztažení filmu na dva, opravdu neopodstatněná. Rebel Moon (jak jednička, tak dvojka) není moc dobrý film, je to nanejvýš průměrný film a vzhledem k plochosti scénáře si nedovedu představit, co by mohla zachránit ta avizovaná R-ková prodloužená verze (tohle skutečně není BvS ani JL). Ale i tak jde o v pohodě snesitelné béčko, na kterém nevidím nic tak přehnaně otřesného, aby se z toho tolik lidí cítilo natolik znechuceně, že tomu napálí odpad. Objektivní kvality ten film má, minimálně po audiovizuální stránce. S čím s místní "elitou" souhlasím je to, že Snyderovi by asi skutečně prospělo dát si pauzu, vrátit se nohama na zem, přebrat si v hlavě, co stálo za úspěchem jeho dřívějších filmů, jaké atributy v nich lidi ocenili a jaké typy filmů chce vlastně do budoucna tvořit. A na základě toho se obklopit lidmi, kteří by mu pomohli vrátit se tam, kam patří. A začít by měl asi u scénáristů, protože Hatten ani Johnstad opravdu nejsou tím, čím pro něj byl např. Terrio nebo i ten Goyer. PS: Nejsem si jistý, jestli komentujícím píšícím o propadáku dochází, že Netflix zajímá v první řadě sledovanost a ta je podle všeho velmi dobrá. S negativními recenzemi na rottenech, notabene na čsfd nebo vlastně kdekoliv, si můžou v tomto případě v klidu vytřít prdel. ()

Motinski

Snyder mi definitívne dokázal že by nemal písať scenáre. Prvá hodina, nič, druhá hodina bitka. Príbeh z vypredaja. Najväčšou slabinou ale stále ostávajú postavy. Po minulom diely sa podarilo naverbovať partičku hrdinov ktorý by mali byť schopný ochrániť menšiu komunitu osadníkov pred impériom. Divak prirodzene očakáva interakcie a budovanie pevných vzťahov pred finálnym stretom ale nie. Nič také tu nebolo a ja som doteraz nepochopil ako sa mohli spojiť za spoločnú vec ľudia ktorý o sebe poriadne nič nevedia ale idú oddane riskovať životy za cudziu vec. Jediná pasáž kde medzi sebou vedú hlbší rozhovor je približne v strede filmu a spočíva v tom že o sebe každý povie pár viet ako predstavenie a do toho sledujeme flashbacky. Tu som myslel že končím a fakt som sa premáhal ísť ďalej. Celá kompozícia tejto scény bola tak odfláknuta že by ju dokázal napísať hocijaký amatér bez skúseností z filmovej brandže. Aspoň efekty sú nadštandardné, no to len hľadám niečo čo môžem pochváliť aby som sa neopakoval v kritike. Skúsim to skrátiť. Záporak ako z každého druhého béčka, Sofia málo charizmatická na hlavnú ťahačku, akcia ujde ale spomalovačky sú (opäť) na smiech a k ostatným postavám už radšej nepoviem nič. Na konci jasný teasing na pokračovanie ktoré už si určite nepozriem. ()

• O tvorbu vizuálních efektů se postaraly společnosti jako Weta FX, Mammal Studios, Rodeo FX nebo Scanline VFX. (fiLLthe3DD)
  • Natáčelo se od 19. dubna 2022 do prosince téhož roku v americkém státě Kalifornie (Inyo County, Santa Clarita). Filmování probíhalo současně s výrobou první části a společný rozpočet činil 166 milionů amerických dolarů. (fiLLthe3DD)