Režie:
Mike CheslikKamera:
Quinn HesterHudba:
Chris RyanHrají:
Ryland Brickson Cole Tews, Olivia Graves, Doug Mancheski, Wes Tank, Luis Rico, Brendan Steere, Mike Cheslik, Jon Truei, Tobias Christian WongObsahy(1)
Příběh z nelítostné doby, kdy příroda byla ještě nepokořená a plná nebezpečí, pojednává o palírníkovi jablkovice, který přijde o vše, ocitne se s holou zadnicí v divočině a musí se postupně nalevelovat až na nejlepšího zálesáka široko daleko. Při tom poměří důvtip, síly a houževnatost nejen s živly, ale také s roztodivnou zvířenou, v čele s titulními stovkami bobrů. Videoherně vyprávěný survival oživuje pro nové milénium žánr němých grotesek. V této mnohonásobně zábavnější i realizačně nápaditější parafrázi na REVENANT Zmrtvýchvstání místo DiCapria bojuje o přežití novodobý Buster Keaton a jeho zvířecí protivníky ztvárnili lidé v celotělových plyšových kostýmech ve stylu Studia Kamarád. (Aerofilms)
(více)Videa (1)
Recenze (117)
Ááá! *** Nemá ani smysl soutěžit tu s ostatními o lepší popis a soupis všeho, co je v tomhle beze zbytku svérázném díle svěží, novátorské, krutě a chytře vtipné a jaké všechny žánry a učební a herní postupy to propracovaně reflektuje, parafrázuje a důvtipně protíná, ani jak kaskádovitě se tu nalíčené pasti triků, vtipů, akcí a reakcí rozevírají vždy o jeden další svébytně logický úskok dál, takže vás to udrží ve střehu, rozjařené a nadšené. *** Ale asi má smysl podotknout, že to zároveň není bezhlavě kratochvilná, vyprázdněná legrácka. Ta na pozadí soustavně zdůrazňovaná reflexe rozdílu mezi herním avatarem a živou lidskou postavou (nota bene nepříliš bystrým mileniálem, sebestředným jelimánkem, jehož progres by nebyl nijak rychlý či bezbolestný ani v normálním světě, natož ve světě kruté logiky herního učení se, opakování a variování), stejně jako reflexe střetu mezi jedincem a organizovanou masou, je nejen třeskutě vtipná, ale zároveň i sžíravě poučná a smrtelně vážná - a přesto dílo ani na chviličku nevypadne z roviny zábavné grotesknosti (a taky mu ani na jediný moment nedojde dech). *** Smích, který zněl v ustavičných salvách kinem a nahlas tryskal i z mého hrdla, měl každopádně širokou škálu zabarvení, vyvěral z různých hloubek a počítal s porozuměním na základě celkem pestrých zkušeností, a to je velká poklona.*** (Bio Oko, 4. 5. 2024.) *~ ()
Stovky bobrov síce môže klamlivo odkazovať na záslužnú prácu filmára Roberta Rosenberga, ale nie je tomu tak. Je to pocta nemému filmu, kartónovkám (Bugs Bunny z toho len tak dýcha) i takým ako Zeman, no nie toho, čo popradské pivo označil za dobré na čistenie zubných protéz, ale toho, čo prášil. Zábavné to je, ale má to svoje limity. Najmä časové. Z tohto mal byť len krátkometrážny film. ()
Nevkusné, infantilní a téměř nesledovatelné. Humor je ve stylu nejhorší práce Charlieho Chaplina, který prodělal mozkovou aneurysmu, takže jestli vám je 10+ Enjoy. Jde o sérii gagů bez příběhu, které nejsou vtipné, kreativní či inteligentní. Celé se to motá kolem bobrů, pardon lidí oblečené za kostým bobrů a je to vtipné či vede to k něčemu vtipnému ? Nevede. Úsměvná nepřesvědčivá fraška, kde vydržet 2 hodiny byl téměř nadlidský výkon. Modlil jsem se, ať vejde do dveří Jigsaw a ukončí tohle trýznění. Jednou větou Black and White mute crap. Dlouho mi při sledování filmu nebylo tak trapně jak zde. Film má jediné štěstí, že odpady nedávám a ocením, že to muselo dát poměrně dost práce vytvořit, but that´s all- never fuckin more ( možná pod vlivem různých látek to může fungovat) .3/10. ()
Hundreds of Beavers je nízkorozpočtový snímek zasazený do sněhem zasypaného Wisconsinu 19. století, který kombinuje vizuál klasických němých filmů s dynamikou warnerovských animovaných grotesek, k tomu si bere i něco z videoherní estetiky a všechny tyto styly mixuje do skvěle vygradované smršti bombasticky vtipných nápadů a kuriózních situací. Je to hotová masterclass v konstruování scénáře a zejména vytváření, opakování a rozšiřování jednotlivých gagů, které oplývají takovou nápaditostí jako u žádného jiného filmu za dlouhou dobu. Nepamatuji si, kdy naposledy jsem se v kině takhle za břicho popadal. Pro oba hlavní tvůrce jde o sedmimílový skok vpřed od jejich předchozího Lake Michigan Monster a zároveň tu máme opět nádhernou ukázku toho, že za málo peněz můžete mít hodně muziky, pokud v hlavě máte solidní nápady. A že některé zdejší nápady mají na to zkultovnět a udělat z tohohle malého snímku instantní komediální klasiku. [Sitges 2023] ()
Velmi cením kreativitu a nápady, se kterými si Cheslik vyhrál. Jeto jedná velká pocta groteskám, která se vůbec nezastavuje a šlehá to obrovskou kadencí scének, akce. Rozhodně to není pro každého a i mě osobně trvalo, než jsem se naladil na správnou notu. Nicméně za málo peněz, hodně muziky a velký dík Aeru, že to tady dotáhli do kino distribuce......80% ()
Galerie (37)
Zajímavosti (4)
- Variety film popísalo ako: „Druh obrovskej pocty komediálnym tradíciám minulosti, vrátane ságy o Road Runnerovi a Kojotovi, rovnako ako nemého komediálneho humoru, paródie na divoký západ Cannibal: The Musical, priekopníkov filmovej fantasy ako Georges Melies a Karel Zeman a tak ďalej. Na papieri by sa ťažko dalo čakať, že by príbeh ostal zábavný aspoň osem minút, nieto ešte 108. Ale tieto dômyselné domácky vyrobené žartíky nikdy nestrácajú dych.“ (Arsenal83)
- Mikeovi Cheslikovi trvalo štyri roky, kým získal dostatok peňazí na financovanie tohto filmu. (Arsenal83)
- Scéna, kdy na hlavního hrdinu spadne falešný dům, odkazuje na podobnou scénu z filmu Frigo staví dům (1920). (Kaleidoskop)
Reklama