Rebelové se připravují na bitvu proti nemilosrdné armádě Mateřského světa a přitom mezi nimi vznikají pevná pouta a rodí se noví hrdinové i budoucí legendy. (Netflix)

Trailer 5

Recenze (239)

dragon94

Ono to překvapivě není tak stupidní jako první díl. Je to přímočařejší, prázdnější, postavy jsou pořád nezajímavé, má to až příliš generické akce, ale sem tam to vypadá vizuálně opravdu pěkně. A po stránce scénáře mě to neuráželo tak jako první díl. Může tomu dost pomáhat i to, že jsem včera viděl Mortal Kombat (2021), který mi přišel o dost stupidnější. Tady mě sice vůbec nezajímalo co se tu děje, ale těch do očí bijících stupidit tu nebylo tolik. Nebo jsem je alespoň nevnímal, neboť jsem při sledování nedával tolik pozor jako u prvního dílu. Každopádně tentokrát se Zack za ten vizuál u mě vyšplhal na 2* 32% ()

HellFire odpad!

Zack Snyder dostal „blockbusterový“ rozpočet, volnou tvůrčí ruku a šanci napsat a natočit si, po čem nejvíc touží... a vylezlo z toho velké hlučné nic. Oficiálně se tak ukázalo, že Snyder je břídil. První hodina je zcela prázdná a ve druhé se bez přestání střílí a pořád něco vybuchuje. Jenže Snyder už nezvládá ani tu akci, což bylo to jediné, v čem byl kdy dobrý. Blockbusterová komedie. ()

maddy

Neprekvapivo, keďže sa točilo naraz, to isté čo A Child of Fire, akurát tam kde akotak bavil prvý film v prvej hodine (i keď slovo baviť sa v spojitosti so Snyderovou réžiou stáva pomaly urážkou) a absolútne sa rozpadla v druhej akčnej hodine, pri The Scargiver to je presne naopak. Prvá polovica je doslovným utrpením, kde dostávame absolútne zbytočné flashbacky všetkých postáv, ktorých mená si po predošlom vyše dvojhodinovom filme nikto nepämatá a ktoré sú divákovi úplne ukradnúte, nehovoriac o tom, že dej vôbec nikam naposúvajú a jedine čo sa tu deje je, že sa v slow-motion kosí obilie. A v druhej hodine dostávame non-stop akciu, ktorá je oproti prvej časti o niečo viac zaujímavá, trochu lepšie natočená a nepadajú z nej oči z očnej buľvy až rovno na zem kvôli otrasnému CGI, ale pri tomto filme to je aj tak ako schváliť mŕtveho za to, že nedýcha. Inak sa totiž jedná o ďalší sci-fi marazmus, ktorý sa chce silou mocou tváriť ako veľkolepá sci-fi sága, ale pôsobí iba ako nechcená paródia na veľkolepé sci-fi. Chyby z jednička sa tu tak opakujú do bodky presne (opäť neprekvapivo, keďže sa točilo naraz), takže tu máme zase svet, ktorý nebude nikoho zaujímať; s postavami, ktoré si za tie vyše dve hodiny diváka nijako nezískajú ani po druhý krát a s príbehom, ktorý pôsobímň akoby ho napísal desať ročný chlapec nadšený do sci-fi a ktorý navyše nevie čo má filmové dielo obsahovať, takže si odškrtnite aj akúkoľvek prácu s tempom, gradáciou, napätím a vlastne všetkým čo film robí filmom. Ako som napísal pri jednotke, je to len sci-fi Céčko s Ačkovým rozpočtom natočené režisérom Béčkových schopností. A verím, že toto by aj AI vygenerovala lepšie než natočil Snyder. Po posledných štyroch Snyderových filmoch už vážne váham, či mu nabudúce dám ako režisérovi šancu. Kedysi skvelý režisér Dawn of the Dead, Watchmenov alebo Man of Steel je posledných desať rokov tak zalezený vo vlastnej prdeli, že už neviem, či sa odtiaľ môže niekedy dostať a natočiť niečo dobré. CELKOVO: 4/10 ()

Steven47 odpad!

Tragédie, zmar, bída. Snyderovi se povedlo zdánlivě nemožné a po mizerné První části doručil dílo, které je snad ještě horší. Tehdy jsem si neudělení odpadu obhájil tím, že ty dvě hodiny aspoň relativně utekly, ale jinak prakticky nebylo co chválit. Pokračování nezlepšuje byť jediný aspekt a ještě se neuvěřitelně táhne. Nepřekvapivě jsou dvě hodiny na žalostně vybudovanou závěrečnou bitvu příliš, takže půlku stopáže tvoří prázdné dialogy a monology pronášené plochými postavami – umělá inteligence, která píše scénář, jako by se od minule ještě zhoršila. A na jakékoliv budování světa radši zapomeňte. Akce, když konečně přijde na řadu, je potom stejně mdlá jako posledně, takže se z toho velmi rychle stane vyloženě úmorná podívaná, kterou umocňují všudypřítomné zpomalovačky. Chování postav a některá jejich rozhodnutí navíc mnohdy ani nedávají smysl. A když už si tím vším divák projde, dostane asi nejubožejší závěrečný souboj, jaký jsem kdy viděl. Další díly už prosím ne. 0/10 ()

hroubek

Je to blbost a jasná ukázka toho, že Zack Snyder potřebuje producentský dohled jako sůl. Mrzí mě to, protože mám rád Snyderovy filmy - všechny až na ty poslední, co dělal pro Netflix. Myslím si, že Snyder jako režisér na to stále má, ale je nutné, aby měl producenta, scénáristu, a zakázal si hrát si s kamerou. Samotný film je z velké části směšný, první půlka je nudná, ale ve druhé se naštěstí začne alespoň něco dít, a má to slušné tempo, pár dobrých akčních scén a parádní hudbu. Pokud nemusíte, tak na to nekoukejte. ()

• Natáčelo se od 19. dubna 2022 do prosince téhož roku v americkém státě Kalifornie (Inyo County, Santa Clarita). Filmování probíhalo současně s výrobou první části a společný rozpočet činil 166 milionů amerických dolarů. (fiLLthe3DD)
  • O tvorbu vizuálních efektů se postaraly společnosti jako Weta FX, Mammal Studios, Rodeo FX nebo Scanline VFX. (fiLLthe3DD)