Rebelové se připravují na bitvu proti nemilosrdné armádě Mateřského světa a přitom mezi nimi vznikají pevná pouta a rodí se noví hrdinové i budoucí legendy. (Netflix)

Recenze (239)

Motinski

Snyder mi definitívne dokázal že by nemal písať scenáre. Prvá hodina, nič, druhá hodina bitka. Príbeh z vypredaja. Najväčšou slabinou ale stále ostávajú postavy. Po minulom diely sa podarilo naverbovať partičku hrdinov ktorý by mali byť schopný ochrániť menšiu komunitu osadníkov pred impériom. Divak prirodzene očakáva interakcie a budovanie pevných vzťahov pred finálnym stretom ale nie. Nič také tu nebolo a ja som doteraz nepochopil ako sa mohli spojiť za spoločnú vec ľudia ktorý o sebe poriadne nič nevedia ale idú oddane riskovať životy za cudziu vec. Jediná pasáž kde medzi sebou vedú hlbší rozhovor je približne v strede filmu a spočíva v tom že o sebe každý povie pár viet ako predstavenie a do toho sledujeme flashbacky. Tu som myslel že končím a fakt som sa premáhal ísť ďalej. Celá kompozícia tejto scény bola tak odfláknuta že by ju dokázal napísať hocijaký amatér bez skúseností z filmovej brandže. Aspoň efekty sú nadštandardné, no to len hľadám niečo čo môžem pochváliť aby som sa neopakoval v kritike. Skúsim to skrátiť. Záporak ako z každého druhého béčka, Sofia málo charizmatická na hlavnú ťahačku, akcia ujde ale spomalovačky sú (opäť) na smiech a k ostatným postavám už radšej nepoviem nič. Na konci jasný teasing na pokračovanie ktoré už si určite nepozriem. ()

sedm.1

První díl Rebel Moon jsem byl ještě ochoten chránit před hladovými nálety erudovaných filmových supů, pardon, samozřejmě cinefilů, masturbujících u filmových lahůdek, pocházejících z Rumunska, případně z Estonska, či Moldavska, a vysílaných na ČT2 v pozdních nočních hodinách. U druhého dílu ovšem tuto mou ochotu zazdil již samotný Zack Snyder a minimálně kvůli prvním šedesáti minutám mu i přeju, aby si na něm všichni ti rozumbradové pořádně smlsli, jelikož jsem při nich trpěl i já sám, a to už je jako co říct. Skutečně nevím, proč to Snyder raději neprostříhal na třeba jednodílnou tříhodinovou řežbu, která by měla strhující spád, protože toto výsledné roztažení do dvou dvouhodinových dílů je neúnosné a zbytečné, čehož důkazem je právě ona první hodinka, kde se nejeden divák musí posrat nudou, jen hromada patetických keců, nepřinášející vůbec nic, prostě nechápu. Ještě větší kontrast je to pak navíc oproti druhé polovině Jizvonošky, kde se naopak ke slovu dostane v podstatě až do konce jen nepřetržitá akce, která to nakonec celé dost zásadním způsobem zachraňuje a výsledný dojem z druhé části tak díky ní není zas až tak špatný, ale ta hořká pachuť z úvodu prostě zůstává a věřím, že ne každý se do toho filmu ještě dostane. Každopádně já tu první polovinu tedy hodlám zcela ignorovat a věnovat se obšírněji tak budu jen oné akční druhé půlce, která minimálně co se týče akce je opravdu efektní, plná soubojů, přestřelek a výbuchů, nevadily mi v ní ani ty hojně kritizované zpomalovačky, zkrátka kdyby takto vypadal celý film, tak bych byl nadmíru spokojen. Zápletka pak toho zábavného také bohužel příliš nepřináší, je to taková nepřekvapivá tuctovka, co nemá co nabídnout, to samé platí pro veškeré postavy, které též nelze označit jinak než za nezajímavé a nenápadité, a to i díky zatraceně nesympatickému castingu, snad tedy jen s výjimkou Boutelli a hlavně Skreina, který tu jediný dokázal zanechat vážně výrazný dojem. A jelikož tentokrát Snyder ztroskotal i na svém nejsilnějším poli, a to v osobitém stylovém zpracování, tak musím nakonec i já ohodnotit Part Two maximálně tak akorát jako průměrnou podívanou, která vzhledem k jménu pana režiséra vyloženě zklamala a jsem zvědavý, jestli na tom něco změní slibované prodloužené verze, protože tohle mi radost prostě fakt neudělalo. ()

Mrkvič

Dovolím si použít svou větu z recenze 300 "Z toho mála, co nám Zack Snyder předvedl, dokázal vykouzlit neuvěřitelné takřka dvě hodiny. Aby také ne, když každá druhá scéna je zpomalená." jak jsem Zacka Snydera posledních 10 let bránil, tak tady se naplno vrátil ke všem těm svým sračkám. Když má párkrát za film vyvolat wow efekt (jako třeba u Supermana), tak jsou zpomalovačky fajn a umí je jako málo kdo. Jenže když je celý film zpomalený, je to k smíchu. Nebýt těch zpomalovaček, tak si možná divák nevšimne tuny kokotin, kterými je druhý díl Rebel Moon prošpikovaný. Sice byli i v prvním díle, ale děj odsejpal a nebylo tolik prostoru ty hovadiny řešit. Tohle bylo fakt něco otřesnýho. ()

Chrustyn

Snyderovo velké nic vstupuje do druhé (snad závěrečné) fáze a přináší další tunu bezvýznamných zpomalovaček a ukázku definitivní ztráty soudnosti. První hodina nudné a hnusné farmaření, ta druhá, nudná a hnusná akce. Velkolepé zakončení, nicotné sci-fi se nekoná a Zack pouze ukazuje, jak spláchnout prachy do hajzlu a potopit něco, co mohlo být béčkovým ale zábavným blockbusterem. Není prakticky co chválit a snad jen doufat, že tohle Snyderovi zlomilo jeho režijní vaz a my si tak za pár let můžeme vzpomenout, že kdysi natočil 3-4 velice dobré i výborné filmy. ()

Johnny.ARN

Ja už pri jednotke som vravel, že dvojku nepotrebujeme, ale prišla. Sedem statočných v Star Wars šate znovu zasahuje. Prvá polka je na samozavraždenie sa, druhá je full ničiteľská a akčná. Stačí to však? Rozhodne nie. Najsmutnejšie na tom je, že záver odhalí zvrat, ktorý naznačuje trojku, a to už fakt nezvládnem. 1 z 5 ()

• O tvorbu vizuálních efektů se postaraly společnosti jako Weta FX, Mammal Studios, Rodeo FX nebo Scanline VFX. (fiLLthe3DD)
  • Natáčelo se od 19. dubna 2022 do prosince téhož roku v americkém státě Kalifornie (Inyo County, Santa Clarita). Filmování probíhalo současně s výrobou první části a společný rozpočet činil 166 milionů amerických dolarů. (fiLLthe3DD)

Časové pásmo bylo změněno