Režie:
Anthony MinghellaScénář:
Anthony MinghellaKamera:
John SealeHudba:
Gabriel YaredHrají:
Matt Damon, Gwyneth Paltrow, Jude Law, Cate Blanchett, Philip Seymour Hoffman, Jack Davenport, James Rebhorn, Sergio Rubini, Philip Baker Hall, Celia Weston (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (508)
Vskutku neobyčejná herecká pětka v čele s Mattem Damonem a Gwyneth Paltrow se sešla v napínavém dramatu dnes již bohužel zesnulého tvůrce Anglického pacienta (taktéž tento týden), aby divákovi společně přichystala nejednu infarktovou scénu. A přitom to všechno začíná jako malá, zdánlivě nevinná lež, kdy se jeden fešný mladík rozhodne, vydávat se protřele za svého zámožného přítele... Atmosférické krimi je jako dělané pro filmový odpočinek uprostřed pracovního týdne. Mozek však nevypínejte! ()
Málokterý remake se mi líbí. Tento se vyvedl. Úchylný, zamindrákovaný křivák, jakého ztvárnil Matt Damon patří mezi ty nejvíce slizké role vůbec. Obsazení, režie, výprava, lokace a vynikající scénář, to vše mě na filmu baví. Volba Judea Law do role bohatého synáčka, zvyklého na luxus byla perfektním tahem. ()
Solidní psychodrama, příběh odstrašující vychcanosti. Obojetný, nechutně vypadající obrýlený Damon pijavičí a zaplétá se do lží, až se z outsiderské nuly stane (na úkor milionářského synka s ksichtem Jude Lawa) podvodně zaopatřeným bastardem. Ten jeho úsměv už mi ke konci pěkně lezl na nervy... "I always thought it would be better, to be a fake somebody... than a real nobody." ()
Pro mě osobně velké zklamání, propracovaný americký remake rozhodně v žádném směru nepřekonal francouzskou verzi z šedesátých let s Alainem Delonem. Snímek je jistě propracovanější, výprava byla bezpochyby náročnější a dražší, ale to není všechno. Nový kabátek z filmu udělal celkem tuctový thriller, jen s určitým specifickým zabarvením daného příběhu. Tom je líčen téměř jako programový vrah, úplně se vytratila poetika příběhu. Možná, že kdybych viděl tuhle americkou verzi dřív, hodnotil bych jinak, ale takhle jsem se jen ztěží přemluvil ke dvěma hvězdičkám. ()
Psychologický rozbor duševního přerodu z přicmrndávače v tak trochu vyšinutého zabijáka hnaného zprvu věcí celkem pochopitelnou a později už strachem z prozrazení, to všechno s dokonalým Damonem, který je vám nejdřív šumák a potom se vám zhnusí. Jude Law v roli prachatého fracka a záletníka se mu však v mnohém vyrovná a hlavně díky němu (a P. S. Hoffmanovi) je první polovina filmu tak dobrá. Od chvíle, kdy Ripley začne svůj dvojí život, je film syrovější, Ripley nebezpečnější a příběh trochu zmatenější. V některých scénách se ale napětím až tají dech a vy žasnete, jak tomu Ripleymu všechno vychází, takže mu odpustíte, že vás pořád tak vodí za nos. Konec byl hodně dobrý, celkově mistrně zvládnutý snímek s perfektními hereckými výkony. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (24)
- Ve filmu je to opravdu Damon, kdo zpívá píseň "My Funny Valentine". (don corleone)
- První scéna, na které pražské trikařské studio Universal Production Partners pracovala, byla podle jejího ředitele Víta Komrzého "shodou okolností i nejkritičtější, protože nikdo předem nevěděl, jestli je vůbec možné ji udělat. Matt Damon v ní vezme po divadelním představení Cate Blanchettovou na projížďku nočním Římem. A protože Minghella v případě Pana Ripleyho trval na co největší autenticitě lokací, pronajal si štáb na tři dny centrum Říma, což udělalo z téhle scény extrémně drahou záležitost. Kameraman při natáčení exponoval na hranici možného a navíc se stalo to, co se občas stává - totiž že laboratoře při vyvolávání materiál podexponovaly, takže scéna byla zelená, bez detailů, prostě hrozná. Produkce tedy řešila zásadní problém, jestli se s tím dá něco dělat, anebo bude tuhle složitou a nesmírně drahou scénu potřeba přetočit. Myslím, si, že když nám ten materiál poslali, sami nevěřili tomu, že se dá rekonstruovat a že to byla svým způsobem zkouška našich schopností. Pracovali jsme na tom šest týdnů ve dne v noci a nakonec jsme scénu zrekonstruovali tak, že ve filmu je. Byla to ale velmi vyčerpávající zkušenost, protože první čtyři týdny jsme stále jen zkoušeli, jak na to, a oni nám to vždycky vrátili s tím, že to není ono. Byl to depresivní začátek, ale když jsme ho zvládli a prolomili jejich nedůvěru, byl zbytek práce už relativně pohodový." (NIRO)
- Úvodní scéna, která otevírá celý film se natočila původně v Římě, ale pro nespokojenost se později přetočila v New Yorku. (don corleone)
Reklama