Mařenka a Jeníček v lese hrůzy

• USA Gretel & Hansel

Kdesi daleko v zemi pohádek vede mladá dívka svého malého bratra do temného lesa. Zoufale shání jídlo i dřevo. Narazí ovšem na děsivé ztělesnění zla. (Filmbox)

Recenze (183)

David.Darco

Oz Perkins je vážne podivín. Dlho som mal z Janíčka a Marienky zmiešané pocity. Ohromil ma vizuál, páčil sa mi interpretačný posun a svet mágie. Na druhej strane toho deja je tam veľmi málo, chýba (pretože tam takmer nie je) tomu dynamika a paradoxne aj kúzlo. Výsledkom je krátky, ale zdĺhavý film pre veľmi malé percento zvedavých divákov. ()

Davies182

Docela by mě zajímaly statistiky, kolik dětí skončilo psychicky labilních poté, co ve sbírce jejich rodičů našly tenhle filmík, a pustily si jej s příslibem pohádky. Jako líbilo se mi, jak často mi to připomínalo milovanou VVitch. Bohužel to ale zdaleka tolik neděsí, a ani nedokáže udržet permanentní divákovu pozornost: několik těch atmosférou nacucaných scén je prostě až natolik hypnotických, že dokonale uspávaj. [Netflix] ()

verbal

Z krátké pohádky o tom, jak fakani zabloudí v lese, ožerou ježibabě chajdu, bába je chce za to sežrat, ale nakonec ti malí zmrdi sežerou ji, se klasickou cestou moc uvařit nedá. A tak nyní odporná transgender Mařenka a mongoloidní Jeníček pohrdnou perníkem, protože se cestou už sjeli muscimolem z muchomůrek, načež následuje sice poměrně atmosférické, avšak veskrze otravné osmdesátiminutové haluškovité artistické vykrmování v břidlicové funkcionalistické Tugenchaloupce s narkofilosofickým přesahem a nepřekvapivým koncem. Už by taky, kurva, jednou mohlo zvítězit dobro a ta ubohá stařenka se pořádně nacpat dokřupava propečenýma frackama. ()

Makky

Ťažký náraz a precitnutie... to tak človek dopadne, keď uverí traileru. Technická stránka filmu je prvotriedna a Lillis sa usilovne snaží zaujať v inak nikam sa neposúvajúcom príbehu dvoch súrodencov, ktorí zažívali pre diváka najzaujímavejšie situácie úvodných niekoľko minút, kým sa dostali k osudovej chalúpke. Odvtedy všetko smeruje len k finále, ktoré nestojí za tých 87 minút. Striga absolútne nevyužitá. Sklamanie. ()

PKD

Grrrr! Oblíbenec honajz2 to tedy vystihl i za mne. ;-) Zvláště s tím negrem. To jsem vypískl nadšením. Sám jsem na to kókal, jak péro z gauče. WTF výraz, to ani zdaleka nevystihuje. Souč. filmografie je fakt na palici v těchto věcech. Sám se divím, že v geniálním Černobylu, nebyly všichni černí, šikmoocí apod. Já jen za sebe, že.....pro mě silné 3.5 s tím, že II. mohlo se jednati o herecký koncert Sophie Lillis a borgské královny aka Alice Krige, ale zůstalo to (škoda!) na půl cesty. Absolutně se shoduji s drtivou většinou recenzentů, že vizuál, kamera a z toho potažmo...vyplývající atmosféra aka atmosférique (nejsilnější zbraň tohoto snímku) jsou TOP. Velmi zajímavé bylo po dlouhé době, viděti naturalistickou scénu až po hodině! děje (nevím, zda je to zapříčiněno rozpočtem či vizí režiséra) a pak je tam ještě 1 a to je vše. Odvážné. V dnešní době. No, mě to prostě udělalo radost, že film za 5miliónů, se zaplatí a ještě vydělá dalších 16m. To není zlé. Že by ta dnešní zfamfrnělá doba, ještě nebyla zcela nakažena comicsovými apod. tupými trháky, pardon hezky česky...blockbustery? Možná že to má svůj důvod, ale občas jsem si během děje (jo, je tam) vzpoměl na Davida Lynche, kterému by se tohle mohlo líbiti.;-) Osobně jsem si to překřtil na INLAND EMPIRE v lesích, potažmo v budově.:) Ano, je mi naprosto jasné, proč to ani nešlo v našich kinech. Kdo by taky na to (krom mě a dalších 5 lidí) asi tak šel??? Haha. P.s. jsem rád, za konec, i když já osobně....bych ho ještě o pár minut prodloužil, čili rozvedl. Ke konci jsem se totiž bál, že to skončí tak nějak nijak, ale naštěstí se tak nestalo. Dle mého. Byť je faktem, že já jsem měl konec vymyšlen už 15min. před závěrem. Hihi, to už se mi dlouho nestalo. Zkrátka, abych to neokecával a nevykecával se tady zbytečně....jsem rád, že ještě dnes jsou takové nenápadné, přesto svým způsobem silné, filmíky. Jo a můj milášek...francouz Robin Coudert (čsfd se asi stydí zde na jeho profilu uvésti jeho plné jméno, ukázka vysoké profesionální úrovně) aka Rob, po brilantním score k Maniac 2012, opět nezklamal. Byť II. na plné koule to taky nerozjel. V každém př., u takovýchto atmosférických záležitostí, opět někdo logicky pochopil, že sem patří dark ambient score type a ne nějaké rádoby strašidlácké hrátky s orchestrem. Carpenter, Rob a Cliff Martinez... ví. Proto důrazně doporučuji ost maniakům a jiným akům ost, páč v samotném filmu je ta music tak nenápadná (což není míněno jako výtka), že by bylo škoda, příjíti o plný psychedelický zážitek alá houbičky, checht, který trvá pouhých (grrrr! II.) 39min.:( Pozn. mrkněte na obal ost. Stojí fakt za to! Krom svátečních či sezónních satanistů, to jisté skupiny lidí...jistě pochopí.;-) Zdejších současných 49% je opět dokonalou ukázkou, úrovně čsfd. To zdejší procenta apod., ještě někdo bere vážně???? Malá architektonická pozn. na závěr (pokud ještě nepřipíši 20 dalších věcí,checht II.), ale ten dům žůžové paní čarodějnice, co fakt jí děti (bůh/satan jí žehnej), nevypadá jako ze 16.st. ale spíše z 21. ;-) () (méně) (více)