Mařenka a Jeníček v lese hrůzy

• USA Gretel & Hansel

Kdesi daleko v zemi pohádek vede mladá dívka svého malého bratra do temného lesa. Zoufale shání jídlo i dřevo. Narazí ovšem na děsivé ztělesnění zla. (Filmbox)

Recenze (184)

Nach

Jedna ze slabších adaptací slavné pohádky. Bohužel o to více temná, že skoro ani není nic vidět. Příběh je prostoduchý, což bych této verzi ani neměl za zlé. I originální pohádka je prostoduchá, dokonce i více než tento snímek. Bohužel ale linka tohoto hororu nás nevede zajímavými cestami k poznání charakterů a jejich sžití se, aby se probudil náš strach o hlavní aktéry a tedy i nějaké připoutání se k ději. Ne, Mařenka a Jeníček v lese hrůzy je nedotaženým sourozeneckým dramatem s prvkem magie, který se postupně šourá ke svému očekávatelnému cíli, ale je vám celkem jedno zda Jeníček bude sežrán či nikoli. Na druhou stranu ale chválím repliky z úst čarodějnice i celkem zajímavě načrtnutou její dějovou linku. Žel ale přišla až příliš pozdě. 55% ()

Kudly4

Celkem slušně natočená Hororová pohádka o Jeníčkovi a Mařence, čekal jsem to o dost horší. Místy to ale dost nudilo, takže to nebude bavit ani starší děti. Líbila se mi hudba, ta byla fakt výborná. Oz Perkins má na kontě Horor February, který byl rozhodně lepší a možná dám časem ještě tohle, abych to měl komplet. Na první zhlédnutí je Gretel & Hansel fájn, napodruhé bych u toho už asi usnul. ()

JohnCZ

Je fakt, že tady forma totálně nakopává zadek obsahu, protože ač se film po celou dobu tváří jakkoli tajemně, je to stále ve finále jen ta stará klasická pohádka, byť s pár motivy navíc a v dospělém, hororovém a vizuálně velice zajímavém uměleckém hávu. Vizuální estetika (hrátky s architekturou a geometrií zejména) a vypiplaný sound design jsou prvky, které v mém případě zafungovaly tak dobře, že odpustím i prostší rozuzlení a lehce rušivý herecký výkon malého Jeníčka. Nelze ovšem popřít, že potenciál to zcela nenaplnilo a tvůrci mohli ještě daleko více přitvrdit. ()

HorrFi

Pohádka o Jeníčkovi a Mařence byla v dětství jedna z mejch nejoblíbenějších, takže jsem byl na tohle dílo hodně zvědavej, ale bez ohledu na zdejší hodnocení je to pro mě zklamání.. film má pěknej vizuál, ale z hororovýho žánru tam toho bylo podle mě pramálo, je to spíš fantasy a z thrilleru tam toho taky moc nebylo, tohle mohlo dopadnout prostě líp už jenom protože tuhle pohádku slyšel téměř každej.. ()

dubinak

Oz Perkins má hodně zvláštní styl, ale já mu to zatím žeru. V Gretel & Hansel se setkáváme po řemeslné stránce asi s tím nejzajímavějším, co zatím natočil. Po hororové stránce je to taky v podstatě uspokojující, když toho nebude čekat příliš, protože tady se buduje atmosféra spíš pomocí nejistoty, náznaků a uhrančivého temného artového vizuálu.Uznávám, že příbehově je to trošičku slabší a chyběla tomu prostě nějaká ta šťáva navíc. Na to, jak to mělo pomalejší tempo, tak mě to ale i tak dost bavilo, takže přimhouřím oči a přilepším tomu. ()