Režie:
John WooKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Alessandro Nivola, Gina Gershon, Dominique Swain, Nick Cassavetes, Harve Presnell, Colm Feore, John Carroll Lynch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Čínský režisér John Woo (nar. 1946) se prosadil v osmdesátých letech sérií akčních filmů (Lepší zítřek, Killer, Hard-Boiled aj.), jež mu vynesly hollywoodské angažmá. Svou zálibu v pečlivě choreograficky připravené akci a ve zpomalených scénách brutálního násilí zdařile přenesl s výrazně vyššími rozpočty do západního prostředí. Ve svém třetím americkém snímku Tváří v tvář (1997) proti sobě postavil člena protiteroristické jednotky FBI Seana Archera (John Travolta) a psychopatického zločince Castora Troye (Nicolas Cage). Jejich vzájemný souboj, jenž je živený letitou nenávistí, ozvláštňuje speciální lékařský zákrok, při němž si oba protagonisté v podstatě vymění své totožnosti. Režisér se spoléhal především na vlastní vyzkoušené postupy (např. působivá akční scéna s holuby v kostele) a také na herectví obou hlavních představitelů, kteří přesvědčivě zvládají obě polohy svých rolí. Nicolas Cage tímto titulem uzavřel volnou trilogii, v níž ztělesnil neohroženého akčního hrdinu (předtím Skála a Con Air). Není bez zajímavosti, že motiv transplantace nové tváře zločinci byl využit už před lety v českém fantastickém filmu Ztracená tvář (1965), natočeném režisérem Pavlem Hoblem podle námětu Josefa Nesvadby. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (844)
Jenda Woo svoje řemeslo umí, o tom žádný polemiky, soudruzi. Výtečné choreografie obyčejných stříleček (vyvražďovačka v Buzzově domě s podkresem romantické hudby je zkrátka perverzně krásná), efektní kamera, kompozice s Jendovými milenými holuby... kdo by odolal? To se pak ztratí i pouťová zápletka, která je ale rozehraná s takřka komediální lehkostí (výtečný úchylák Travolta a jeho výchovný styl) a na druhé straně s naléhavou zoufalostí (psí oči mukla Nicholase Cage). Celé to funguje brilantně až do posledních vteřin, které však doslova rozmázne pekelný happy-end s jednou z nejhorších Wooových zpomalovaček, co jsem kdy viděl (a to jsem přežil i Živý terč, prosím!). Pokud si odmyslím závěrečnou trapnost, je Tváří tvář hodnotný člen silného akčního trojlístku druhé poloviny devadesátých, bez problémů se vyrovná Con Air, ale na druhou stranu kvalit Skály zdaleka nedosahuje. ()
Cage s Travoltou se předhánějí kdo bude větší frajer a někdy mívám pocit, že snad není možné, aby to oba zahráli takhle skvěle. Oběma totiž jde jak záporná, tak kladná role na jedničku a když připočtu vizuální stránku se scénou se zrcadly nebo vrchol filmu při pohřbu, tak těžko se hledají chyby. Film nadupaný od začátku do konce, nejlepší Woo vůbec a jako třešnička na dortu Dominique Swain, která definitivně zabraňuje jít pod 100%. ()
Nejlepsi Woouv americky film a jeden z nejlepsich akcnich filmu. Ve vetsine akcnich filmu cekate hodinu nez pride akce a dialogy tam jsou vicemene proto, aby spojovali jednotlive prestrelky. To tady je akce v podstate porad, pribeh nenudi a finale je dokonaly. Samozrejme se tu najdou i nejake ty kecaci pasaze, ale nenudi a jsou docela vtipny, i kdyz by vic hlasek neuskodilo. A krome tech klasickejch prestrelek je tu nekolik dlouhejch a naprosto dokonalejch akcnich sekvenci, pocinaje totalnim masakrem v hangaru a konce zaverecnou prestrelkou v kostele a honickou. Cage je tu naprosto dokonalej, jedna z jeho nej roli, takovyhleho perfektniho psychouse jsem uz dlouho nevidel, ale jakmile se "prohodi", zacne bejt i Travolta hodne hustej, ale presto byl Cage lepsi. K tomu si pripoctete perfektni hudbu, perfektni kameru, perfektni rezii Johna Woo, v ramci zanru originalni pribeh a mate dokonalej akcni thriller. Vic takovejhle filmu. ()
Nejlepší Hollywoodský kousek Johna Woo, aneb takhle volné ruce při práci už nikdy nedostal a taky to podle toho dopadlo. Osobně mám dojem, že záporná role Cageovi seděla líp, ale Travolta byl minimálně tak dobrý jako v Operaci: Zlomený Šíp (to znamená hodně dobrý). A Pollux Troy byl prostě kouzelný, na to že to byl paranoidní sociopat:) Bez váhání bych tady udělil Oscara za design zbraní, ty dvě zlaté krásky mě provázejí v myšlenkách na zbrojní pas už pěkně dlouho;) A když je řeč o kráskách - komu se nelíbí Gina Gerschon, ať jde k šípku. Takže... Čau, brácho, a napiš mi někdy...:) PS: OST=John Powell=klasa. PS2: Po deseti letech je to pořád stejná palba jako tenkrát, když mi bylo nějakých patnáct. Ne snad zlatá klasika, ale rodinné stříbro akčního žánru rozhodně;) 80% ()
Neskutečná srágora s podivnou akcí, kdy v jednu chvíli uvidíme Max Payne skákání do stran a skluzy s výstřely a na druhou stranu podivné zkratky a nedotaženost (pif pif pif a pak záběr na mrtvoly na zemi). Z čeho jsem ale málem zvracel byla kladná postava - ať už ho hrál Travolta nebo Cage (oba zahráli v poho) tak to byl ten nejnesympatičtější a nejubožejší debílek, co jsem ho kdy v americkým akčňáku viděl - velitel protiteroristické jednotky, co si neumí udělat pořádek v hlavě ani v rodině - s pedofilními sklony. Možná za to mohl novácký dabing, možná ořez - ale na víc jak 2* to nemá. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (34)
- V jedné scéně je vidět bedna s logem "ingen". Tato fiktivní společnost v příslušném filmu založila Jurský park. (duklak2)
- Scéna s plastickou chirurgií Dr. Malcolma Walshe (Colm Feore) se natáčela v Henman House, 33583 Mulholland Hwy v Malibu. Scéna s lodí v závěru filmu pak byla natočena v San Diegu. (Dragoni)
Reklama