Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie o jednom manželství a trampotách s bytem... Studentka vysoké školy Marta (I. Andrlová) se rozhodne zpečetit svůj vztah se Zdeňkem (V. Dlouhý) tajnou svatbou. Zbývá jen oznámit tento fakt oběma rodičům. Rodiče nevěsty (S. Budínová a R. Hrušínský) jsou velmi zajímavá dvojice – přísná maminka učitelka je velký pedant na pořádek, tatínek, jehož láskyplně oslovuje něžná polovička „tatíčku“, si zase neláme s ničím hlavu a svůj čas tráví skládáním básniček. Rodiče ženicha (Z. Hadrbolcová a J. Vala) momentálně nejvíce zaměstnává, jak co nejvýhodněji provdat dceru Marcelu (D. Veškrnová), jejímž životním idolem je zpěvák Jiří Korn. Do těchto všedních starostí obou rodin jako blesk zasáhne sňatek jejich ratolestí Marty a Zdeňka. Kde asi bude mladý pár bydlet? Marta přichází s praktickým řešením – bydlet budou u jejích rodičů. Co na tom, že přes bývalý dívčí pokojík vede cesta přímo do spíže, a tudíž je mladá dvojice několikrát za noc vyrušena veršujícím tatínkem toužícím po kyselé okurce. Je tedy skoro s podivem, že i přes tyto „bojové podmínky“ se rodina brzy ještě rozroste… (Česká televize)

(více)

Recenze (76)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Vzkvétající normalizace a vehementní shánění potřebného bytu. Kdo si to dnes v době honosných hypoték umí představit. Příběh je odvyprávěn s určitou nadsázkou, kritikou doby a lehkým humorem. Na tomto televizním snímku je příznačný hlavně fakt, že to nesklouzává do divokého komediálního žánru, ale zhola cíleně poukazuje na problém mnohých mladých lidí a rodin své doby. Charaktery všech postav jsou příznačné, což budí nemalí respekt k předloze. Halina Pawlowská to popsala opravdu velmi dobře. Z hereckých představitelů tu nádherně vyčnívá úžasný Rudolf Hrušínský. Kudy chodí, tudy hláškuje a tak vážný problém celého děje značně odlehčuje humorem a herectvím sobě vlastním. Tento člověk je po herecké stránce skutečně nenahraditelný. Na televizních obrazovkách je tento snímek vidět velice zřídka a je to škoda. ()

mfanta 

všechny recenze uživatele

40% - Jak je ve filmu Ivana Andrlova, tak me to negativne ovlivni. Nejak ji nemuzu prijit na chut. Ne ze bych se vylozene nudil, ale tak nejak byl cely film o nicem. Pravda, dnes uz svetem hybou jine problemy, ale presto me film jako do jiste miry pametnika totality neoslovil. Snad jedine jako sonda do mezilidksych vztahu uvnitr rodiny. Trochu pripominaji Diky za kazde nove rano. Kdo ze to psal scenar? ;-) ()

Reklama

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Velmi dobrá komedie postavená na vtipném scénáři Haliny Pawlowské. Zajímavé je, že ač je film, obsazení a dialogy mnohem zábavnější než filmové komedie Co je doma, to se počítá nebo Zítra to roztočíme drahoušku, je hodnocení horší. Obecně ze souboje televize versus film vychází častěji jako vítěz stříbrné plátno. Mělo by to být spíše naopak, protože televize má hendikep formy i nižších nákladů. ()

bubun odpad!

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelný paskvil. Vysvětlí mi někdo, proč je tam ta Veškrnová a proč se jí dává tolik prostoru? A proč je tam Schmitzer, kterej tam naopak dohromady stráví asi půl minuty? Šišlající Žilková je tam taky asi tři minuty, a je to ažaž. V podstatě jde asi o to, že se Andrlová a Dlouhý tajně vezmou, jen za účasti party kamarádů, aby jim to rodiče nerozmluvili nebo dokonce "nezakázali". A pak jde zase o to, že jich je v bytě moc a nemají prostor. Při svatbě, v oddací síni, hrajou varhany ústřední hudební motiv, což mi přišlo fakt vtipný. Poté Dlouhý, asi znaven tou svatbou a dvěma doušky coca coly, během pár sekund usne, ačkoliv ještě před chvilkou se vrhal Andrlové na hrudník. Následuje scéna, kdy jde Dlouhý Budínovou, která zde hraje matku Andrlové, požádat o její ruku - opožděně. A kdeže to jste zaměstnán? Budínová si neni schopna udržet v paměti tak jednoduchou odpověď Dlouhého, že pracuje v projekci, což já bohužel asi už nikdy ze své paměti nevymažu, protože to tam zazní asi osmnáctkrát. Po celý film je Andrová klasicky nesnesitelná, a Dlouhý naprostý ťulpas, většina vtipů je předvídatelná - ne však dějová linie - tedy aspoň ta konečná pointa, ta je tak debilní, že by mě fakt nenapadla. Je taky velmi nepravděpodobné, aby spolu mohla žít dvojice Budínová, která se své dospělé dceři přehrabuje ve věcech, a rozverný alkoholik Hrušínský, ale tady člověk nikdy neví. Společný rodinný poslech audiozáznamu ze svatby je jen příkladem jedné z mnoha trapných scén. Divák se samozřejmě nevyhne rodičovskému promlouvání do duše o bezpečném sexu (kde Budínová vypráví dceři, že tatíčkovi, tedy Hrušínskému, to ujelo jen jednou). Ještě zmíním miniroli Miloně Čepelky, Niny Divíškové a Míly Myslíkové, kterou tam prostě taky museli nacpat. A divné je i to, že Andrlová, když v průběhu filmu otěhotní, má ve třetím měsíci mnohem větší břicho, než pak ke konci těhotenství. Shrnu to tak, že mě moc nepřekvapilo, když se v závěrečných titulcích objevilo jméno Pawlowská. Úroveň lehce nadprůměrné slohové práce na střední škole, kde se to hemží šablonami a klišé (podezírání z nevěry, podkuřování mocnářům na Odboru bytového hospodářství (Jana Švandová) a Jirka Korn). Kvůli čemu možná stojí za to tuhle slátaninu vidět je Trávníček s Kanyzou, zvaným Riki, kteří chtějí s rodinou Andrlové měnit byt. Gay Kanyza v županu, zapalující si Marlborku a odklepávající do popelníku ve tvaru labutě, to asi vážně stojí za to. ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Místy děsná nuda, k nesnesení protahované trapné scény. Ale přeci jen takový p. Hrušínský v nehluboké komedii, to je zajímavý zážitek. Též se mi líbilo, jak hrála pí Veškrnová, byť epizodní roli - to je výjimka, jinak ji jako herečku moc nemusím. Ale málo platné, pí Pawlovská má celý život svůj styl a má i silné stránky. Třeba zobrazení rodičů jako nenápadných, ale regulérních šílenců, to má něco do sebe. Též cením její jasnou myšlenku - bez velkých příkras psát o emancipovaných mladých ženách, které nechtějí vzdát rodinu. Což je současně i hrozný, jak ty lidi se za každou cenu ženili, aniž by byli jen trochu zralí. Z oboru perliček připomeňme cameo p. Vozába a p. Čepelky od Cimrmanů. Pamětník se pobaví nad "nenápadnými" luxusními rekvizitami té doby: hi-fi v obýváku nebo dvoulitrovka koly - tu jsem znal jen z Maďarska. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama