Reklama

Reklama

Epizody(10)

Obsahy(1)

Střelecký útok na brněnské střední škole dramaticky mění životy několika mladých lidí... První hraný seriál, který byl natočen pro web České televize, vypráví o hledání hranic v bolestném světě dospívání a manipulativních sociálních sítích. V deseti epizodách líčí, jak nezdařený střelecký útok navždy ovlivní životy několika studentů jedné brněnské střední školy. Co všechno změní v kolektivu, kde dosud krutá pravidla určovali kluci z florbalového mužstva a jejich obdivovatelky – dívčí parta, která sama sebe nazývá Bitchez? Dívčími hrdinkami vyprávění, které střídá perspektivy postav, jsou aktivistická Mája, jež se díky živému streamu o střeleckém útoku mění z outsiderky ve školní hvězdu, a její spolužačka Nessa, jejíž vysoký sociální kredit naopak utrpí vinou jejího nevlastního bratra – dlouhodobě šikanovaného Tondy. Z klukovských hrdinů je největší pozornost věnována traumatizovanému Lukymu, jehož bezpečný svět rozvrátí problémy s vlastní sexuální identitou, a jeho dlouholetému kamarádovi Pavlovi, jenž se po útoku stává ve florbalovém týmu přirozenou autoritou... TBH se obrací k teenagerům a jejich rodičům s citlivými tématy šikany a definování vlastní sexuální identity. Vyprávění sleduje události z různých pohledů hlavních hrdinů po dobu jednoho měsíce po střeleckém útoku. Vrací se ovšem i do doby před útokem, aby postupně vysledovalo příčiny dramatických změn v jejich životech. Postavy bezradných a manipulativních dospělých jsou záměrně ponechány stranou a do vyprávění zasahují jen okrajově. Teenagerovská optika totiž zrcadlí i selhání dospělých autorit, na které se mladiství hrdinové nemohou se svými problémy a pocity obrátit... Tvůrci přisoudili velkou roli sociálním sítím a moderním technologiím. Bez nich by byl věrohodný obraz současné generace náctiletých neúplný. Řadu informací divák získává prostřednictvím streamů a chatových konverzací. Hrdinové tráví – jako většina jejich vrstevníků – čas s mobilem v ruce. Virtuální svět je pro ně únikem anebo představuje prostředek přepjaté seberealizace. Název využívá zkratky TBH, která i v českém online slangu zastupuje frázi „to be honest“ – „upřímně“. Používá se však často právě naopak: ve chvíli, kdy chce mluvčí zamaskovat lež či upravit pravdu. V souladu s tím nesou ironické názvy i jednotlivé díly. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (68)

petrsv 

všechny recenze uživatele

Trochu SKAMu může po těch letech a x kopiích po celém světě vypadat úsměvně, ale naštěstí to zas tak podobné nakonec není. Spíš je tam víc z DROPu, takže je to našemu prostředí bližší. Ten "střelecký útok" může vypadat jako něco, co patří spíš do americké tvorby, ale opět tvůrci ukázali, že jsme doma. Výborně zahráno, vhodně doplněno hudbou, skvělě vybraná lokace. Drobnou výtku bych měl k příběhu Pavla a Lukáše, kde mi v jisté chvíli úplně nesedělo Pavlovo chování na to, že jsou kámoši od mala. Tady byla evidentní snaha o drama a natažení děje, ač v reálu by to tak nejspíš nebylo. Závěr příběhové linky Roba mi taky úplně nesedl, ale možná je to o to víc reálnější. A když Nessa prohlásila "Ty vole, já se snad rozbrečím", nemohl jsem jinak, než souhlasit. Na naše poměry rozhodně výborný počin! ()

Praxis 

všechny recenze uživatele

Určitě to chtělo trochu odvahy. Rozjet svoje nové Sadomama ivysílání s ryze internetovým veřejnoprávním seriálem TBH potřebovalo trochu dramaturgické koule. Máme tam spoustu sprostých slov, felácké "puberťáky", povinné LGBTQ+ poselství, ale ve výsledku, po celkem napínavém prvním dílu, se z toho stala ukňouraná nuda, kdy se ve stylu Beverly Hills, řeší jenom kdo s kým a proč. Vůbec se nerozjede linka s Tondou, která byla velmi slibná a tak jsme se jenom dozvěděli, že vystřílel školu jen kvůli pohonění. Herci nejsou taky kdovíjak úžasný a jejich toporné dialogy místy dost skřípaly a bylo vidět, že s hraním mnozí nemají pranic žádnou zkušenost. No ostatně, co byste chtěli od oppida zvané Brno. 55% za tu odvahu, že se ČT pustila do neprobádaných dob. ()

Reklama

Vabr 

všechny recenze uživatele

TBH tohle bylo na Česko dost dobrý. Opravdu jsem do 5. dílu uvažoval o 5 hvězdách a udělení titulu Můj nejoblíbenější seriál ever. Vše fungovalo tak výborně - minutáž, herecké výkony, děj, soundtracky, kamera, zvraty atd. Opravdu se mi to moc líbilo, mohl bych to rozepisovat do aleluja. TBH už ten první díl byl legendární (beze srandy). Co jsem ale měl se seriálem za problém v druhé půli, bylo nelogické a wtf chování postav a děj, který se ubral nesmyslným směrem a věnoval se nepodstatnostem, zatímco to hlavní zůstalo nevyřešené v pozadí. Gay linka byla zbytečně upřednostňovaná, Nessyn vztah s Tondou se podivně urovnal, okolo Májy se řešilo jen její sluníčkaření, ale school shooting byl ta tam. V 10. díle se všichni usmířili, Tonda v posledních vteřinách řekne, že neví, jestli by to opravdu neudělal, poté klapka a konec. TBH to podle mě trochu pos*ali. Ale když skloubím první a druhou půli seriálu, můžu přesto v klidu říct, že to je za mě ten nejlepší českej seriál, jenom má nějaké ty chyby. Je vtipný, zajímavý a originální na poli české kinematografie, což snad lidi ocení. Vím, že se asi většina lidí tomu směje a místo TBH říká WTF, ale to si každý asi musí určit sám - zda se řadí do týmu TBH nebo WTF. Vyhodnocení: Nevím, zda to byl záměr, ale Pavel měl extrémně otrvanej přiteplenej hlas ()

Flexaret 

všechny recenze uživatele

Nápad jistě dobrý! . .  . Výsledky nebyly dobré. . .  Základem všeho je vytvoření funkčního fikčního světa, který dokáže s tolika tématy na krátkém prostoru pracovat. Tady se nacházíme ve fikčním světě zvláštní fan fikce pošilhávající po svých zahraničních vzorech (Skins/Euphoria), kterou ale psal někdo kdo záměrně či snad nezáměrně ignoruje české realie. Cliffhangery uzavírající každou epizodu jsou v následujícím dílu vždy vyřešeny tak lehce, až je to na hranici parodie. Možná by bylo lepší eliminovat přehršel témat či nejdřív natočit pilotní díl, zjistit jak to celé funguje, a pak jít cestou delších 20/45min epizod. Kombinací velkého množství témat a příliš utáhnuté stopáže vzniká prapodivná křeč, která působí jako pohled někoho kdo už nebyl na střední škole velmi, velmi dlouho . . . P. S. Znepokojivý je poslední záběr na "střelce," který možná uvažuje o repete. Nebo je to moje overinterpretace? ()

Kerbello 

všechny recenze uživatele

Strašně bych chtěl, aby to bylo výborné. Naše kinematografie trpí utkvělou představou, že všichni obyvatelé ČR zbožňují seriály o rozvedených detektivech na prahu čtyřicítky a tvorba pro náctileté tu systematicky vznikala naposled v době, kdy byli jejími aktéry Kotek s Mádlem. Dnešní situace je tristní. Jestliže vám je 12–30 a máte plné zuby kriminálek, české historie a rodinných komedií, nemá vám česká tvorba co nabídnout. Už to, že se tu vůbec někdo pokouší natočit něco pro mladé, je krok vpřed. Projekty jako #martyisdead nebo Semestr ukázaly, že nějak to jde, k mnohým se však nedostaly. TBH má dobře našlápnuto a v zádech Českou televizi. Jde ale bohužel spíš o dobrý pokus, než o dobrý seriál. Scénář má nosnou myšlenku a naťukává dobrá témata, má však problém s tempem a dávkováním příběhu. Mnohem radši bych viděl tři díly po 45 minutách, které mají silný konec, než 10 epizod, které často vyšumí do prázdna. Konec celé série má přehnaně optimistický tón - z chování ve třídě jasné, že tenhle chill vydrží tak do druhého dne, nejdéle do pozítří. Z hereckých výkonů je bohužel až moc často poznat, co si mohli mladí herci "dát do huby sami" a co jim vnutil scénář. Martina Jindrová zaslouží respekt za to, že v jejím podání znělo přirozeně vše. Čili - děkuji, že TBH vůbec existuje a prosím Lucii Kajánkovou, aby pokračovala. Jen to bohužel ještě bude chtít trochu času a péče, než z toho budou druzí Skins nebo SKAM. A silnější motivaci pro diváka zapnout další díl. ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama