Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Nová verze filmu ze 70. let s Budem Spencerem a Terencem Hillem, ve které se po pětadvaceti letech znovu sejdou dva bratři, aby se přihlásili o otcovo milované vozítko. (Netflix)

Videa (2)

Trailer

Recenze (56)

JFL 

všechny recenze uživatele

Proč vznikl remake v jistých zemích a pro jisté generace kultovního bijáku "Jestli se rozzlobíme, budeme zlí"? Stačí si odpovědět jedním slovem: Netflix. Ano, koproducentem je tento ekvivalent 80s drekařů Cannon Films, který ale na rozdíl od svých předchůdců postrádá nejen elán, a brakovou autenticitu, ale i upřímné filmařské srdce. Online videopůjčovna, jejíž PR maska progresivity a odvážnosti padla a odhalila vypočítavost podloženou algoritmy se po celém světě pídí po značkách, které by mohla levně a rychle vytěžit a skrze vyvolání nostalgie i hněvu motivovat lidi k pořízení předplatného. Stejně jako v případě "Cowboy Bebop" tady nebyl důvod cokoli předělávat. Remake představuje trochu dražší, ale pořád velmi výhodný způsob, jak diváky přimět ke sledování originálu, který bude ve stejnou chvíli také překvapivě k přehrání na totožné platformě. Jinak je zajímavé vidět, jak se mladý videoklipař pokouší popasovat s dědictvím originálu, a to především v rovině stylu. Původní "Jestli se rozzlobíme, budeme zlí" mísily slapstick raných grotesek s estetikou sedmdesátkových populárních komedií. Tentokrát se tvůrci rozhodli přijít se zběsilým mixem trailerové formální zběsilosti (včetně bezdůvodných kresebných vsuvek, asi ve snaze působit víc komiksově) a cirkusácky rozjařilé kašírky maskující všudypřítomnou lacinost produkce. Přiznejme si, že originál není žádný skvost kinematografie a jeho obliba spočívá v tom, že jsme jako děti neměli americké animované grotesky, tak jsme byli vděční za jejich italský hraný ekvivalent. Ale současně v mantinelech přízemní lidové zábavy pořád měli Spencer a Hill svou nepopiratelnou osobitost a šarm v jasně čitelné mimice a rozmáchlých gestech, které remake marně zkouší replikovat a fatálně při tom dostává na hubu. Navíc teda těmi peckovačkami, závody a dalšími fyzickými atrakcemi nový film hodně šetří na úkor žvanění a pitvoření. [projekce na filmovém trhu v Cannes] ()

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Režie: Younuts - LOL, to by vlastně jako komentář stačilo. Filmy s Budem Spencerem a Terencem Hillem nikdy nebyly moc inteligentní a většina z nich byla vlastně jen blboučkým čekáním na chvíle, kdy začnou lítat facky a kladiva (přičemž dotyčné scény mají z dnešního hlediska dost neobratnou jak komediální, tak i "zápasnickou" choreografii). Do toho pár hlášek a příběhy o vytrestaných mafiánech. ALE! Něco ty filmy přece jen měly - byli to právě sami Spencer a Hill, jejichž charakterističnost de facto definovala vlastní komediální subžánr. Oba byli fyzicky výrazní, oba měli kvalitní komediální dikci a mezi sebou během dekád vytvořili unikátní chemii. Stali se světovými, ač se totéž nedá říci o žádném jejich filmu. Z toho vyplývá, že když se v dnešní době pokusíte natočit sequel/remake TAKTO definovaného fenoménu, potřebujete dvojici obdobně výraznou. Tenhle film ji nemá (zatímco Pesce alespoň nějaké sympatie s odřenýma ušima uhraje, Roja je hrůzostrašný castingový omyl). A nemá vlastně - kromě asi dvou vtípků, schopných vyvolat nostalgický úsměv - vůbec nic. Už úvodní představovačka charakterů děsí přebytkem zbytečných postav a všechno ostatní působí dojmem, že si parta fanoušků spencerhillovek půjčila pár motorek a šla si po deseti pivech ke světským natočit pár videí na instáč. Ani si neumím představit, jak strašně otravný a k posrání nudný zážitek tohle musí být, pokud divák původní filmy nezná. A pro fanoušky ještě hůř. Mně, jakožto kompletně nezaujatého diváka, umlátila především ta zoufalá nijakost. ()

Reklama

charles3 

všechny recenze uživatele

Na klasiky a kultovní filmy se (ohledně jejich pokračování, prequelů či remaků) prostě nesahá. To se týká nejen Barbara Conana, Souboje Titánů, Bodu zlomu, The Omen atd., ale také Fondatova téměř 50 let starého originálu, který baví dodnes. Nicméně... Neznat jej, dal bych tomuto nejspíš 3 a možná i 4 hvězdy jak za námět, tak za jeho zpracování. Se znalostí je to samozřejmě o dost horší. Nejde ani o remake (navzdory pár téměř přesně okopírovaným scénám) ani o pokračování, spíše o jakýsi moderní variaci pro ty, kteří o originálu nikdy neslyšeli a k filmům starším než vlastní věk chovají odpor. K hercům: Pesce docela dobrý, Roja mě celou dobu iritoval, mafián a jeho syn obstojní a šéf jejich goril jaksi podivný, ten by se hodil spíš do jiného filmu. K formě: solidní širokoúhlá kamera s občas pěknými záběry. Děj chvílemi prezentovaný jako comics. Nechyběly ani obě původní písně; na De Angelisových hit Dun Buggy dojde až v poslední čtvrtině, přičemž se během závěrečných titulků dočkáme i jeho nijak moc vydařené moderní předělávky. Zarazila mě také mezititulková scéna - "příslib" možného pokračování mě upřímně vystrašil. Sestřih nepovedených záběrů během titulků byl už celkem zbytečný. Poměrně nesourodě působily četné odkazy na jiné filmy: Leoneho westerny (včetně variace na Morriconeho), 300: Bitvu u Thermopyl, Coppolovu Apokalypsu, comicsové filmy, gangsterská dramata i lupičské komedie. Celkově lze doporučit pouze mladším divákům neznalým originálu jakožto reklamu na něj. ()

HanzoBureshi odpad!

všechny recenze uživatele

Já se rozzlobil a budu zlý, protože jak může někoho vůbec napadnout udělat tak tupý remake na skvěle zachovalou komediální klasiku ze 70. let? A pak se Netflix diví, že přichází o své fanoušky, to člověk nikdy nepochopí. Pamatuji ty vtipné plechové zvukové efekty, ale tady zvuk nehraje roli, jen si dávají do držky a to mi už vtipné nepřijde. Co by na to řekl Bud Spencer... ()

Untentrauer 

všechny recenze uživatele

Je třeba hned na začátek uvést, že jde o pokračování, kde štafetu Buda a Hilla převzali jejich filmové "děti". A tak si to musíte říkat a opakovat po celý film a snažit se nehledat mezi nimi podobnost. Jsou to jejich děti, jsou to jejich děti, vždyť to jsou jenom jejich děti....Já vím, nejde to! Mohli si odpustit snahu udělat za každou cenu z Budova (Edoardo Pesce) syna stejnýho tvrďaka, jako byl Bud. Nemuseli mu říkat "špekoune", když nemá žádnýho banďoura. Jinak si umím představit, že bych si na něj zvyknul. Ovšem to se nedá říct o roli a celkově osobnosti, kterou stvárnil (Alessandro Roja) tedy Hillův "syn". Je to tak protivný, nesympatický člověk, že ho prostě nemůžete mít rádi! Navíc mu dali zrzavé vlasy? Prostě zde casting naprosto selhal. Tenhle člověk by celkově neměl nikde a nic hrát. Dvojice pak společně působí křečovitě, jsou k sobě navzájem zbytečně násilnický a Roja hraje spíš blba, než mazaného vysmátého chytráka. Ve filmu hraje i (Alessandra Mastronardi) moc pěkný ženská v roli cikánky, která jí perfektně sedne. Záporáci jsou taky dost dobře obsazení zvlášť pak vůdce motorkářů (Massimiliano Rossi) je to prostě skvělá figurka. A teď to hlavní - rvačky. Tento film vyvrací keci blbů, kteří filmy s duem SaH brali jen za pouhé fackovačky. Proč? Protože i to se musí umět! SaH měli tu výhodu, že hráli většinou se stejnými kaskadéry a tak byli sehraní. Tady to prostě drhne a není to zábava. Takže opakuji, že není snadné dát facku tak, aby to pobavilo a ještě těžší je ji přijmout. Rvačky zde jsou spíš nudné. Nicméně je tu i pár zábavných, úsměvných scén. Songy, který jsou okopírované z původního filmu jsou skvělé, ale veškeré ostatní jsou velmi špatné a k filmu se vůbec nehodí! Pokusy kde se Pesce snaží zpívat jsou vtipné dokud se tam neobjeví Roja....Na závěr chci říct, že při sledování filmu jsem si uvědomil, že to není tak špatný, dokonce to není ani špatný nápad natočit pokračování. Jenže by se to dalo a hlavně se to MĚLO udělat mnohem líp, zejména casting zde pokulhává. Byla by to moc pěkná vzpomínka na SaH, která by si jistě našla mnoho nových fanoušků. ()

Galerie (41)

Reklama

Reklama