Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (619)

plakát

Půlnoční vlak (2008) 

Když v metru uklouznete po kaluži krve a pak se v ní ještě vyválíte, nepomůžou vám k očistě ani vlhčené ubrousky. Dezert Metro, Metrosexuál, Metro-vrah. Bradley Cooper je sympaťák a Rocket voice. V noci se v metru pohybují divní týpci, úchylové, ožralové a násilníci a Vinnie Jones s kufrem plným hraček. Pokud někoho takového uvidíte, jděte radši pěšky, nebo si vezměte tágo. V opačném případě vás totiž Vinnie může praštit palicí do palice tak silně, až vám vylítnou oči z důlků. Film vsadil na hektolitry krve a brutální záběry, jenže mě to přišlo absurdně komické, natož aby to navodilo hororovou atmosféru. Zejména to, jak tam všichni klouzali v krvi a mazali se jí, jak opalovacím krémem - bylo to prostě příliš. Ale hlavní je, že na našem masákovi s palicí nikdá neulpěla ani kapička a to i přes to, co vše s nimi pak dělá (nebojte není to nekrofilní film) – jak to ten chlap sakra dělá? Řekl bych, že autory pohltila vlastní fantazie a namísto, aby vytvořili slušný thriller, který by měl opravdu hlavu a patu udělali absurdní, přemrštěnou podívanou s infantilní zápletkou (protože už malým dětem je jasné, že se lidi tepelně upravují a pak papají viz. ježibaba) založenou pouze na bezmyšlenkovitém vraždění.  Film mě tedy naštval, protože mohl být opravdu dobrý, měl k tomu vše potřebné. Mohl mít mnohem hlubší zápletku a reálnější děj. Prakticky každá scéna v metru byla zbytečně vyhnaná do extrému. A v podstatě stejně absurdní je i nepřekvapivě rozuzlení. Měl to být krimi thriller a basta! A jak to hodnotit? Já nevím…To že jsem od toho čekal něco jiného je jen můj problém. Nadruhou stranu se brutální scény povedli a seděli by do konceptu mých oblíbených hororů….Musím si to promyslet.

plakát

Vzkříšení démona (2015) 

Já na duchy, démony a podobný entity moc nejsem. Mám rád padouchy, které lze zabít, zranit a jednoduchou brutální silou porazit. Mám rád pocit, že má každý šanci. Tohle je takové zoufalé a nevysvětlitelné cosi, co může dělat cokoliv a vy dopředu ani nevíte, co vlastně všechno tato bytost může a zmůže. A pak ještě musíte složitě přijít na způsob, jakým to zastavit/porazit. Filmový plankton pro démony. V tomto filmu atmosféru klasicky dotváří světlo, což je recept každého amatéra. Už mi opravdu vadí filmy, ve kterých je všude stále a pořád šero. Dobrý tvůrce musí udělat temnou atmosféru i za bílého dne na rušném náměstí. Tento film má jedině zajímavou myšlenku, která nebyla dobře realizovaná.

plakát

Metro (2013) 

Pěkně zpracovaná nehoda, následná panika a projevy lidských povah.

plakát

Noční incident (2011) 

Film/kamera má velmi pěkný filtr, který dotváří atmosféru. Námět, kdy parta kluků pracuje v kuchyni léčebného ústavu pro psychicky labilní je klišoidní (myslím ASYLUM ne práci v kuchyni víme?), ale přesto lákavý - tutovka hororového žánru pokud se povede dotáhnout. První záběry pacientů a vydávání jídla jsou opravdu znepokojivé a povedené. Za takovou sbírku exotů by se nemusel stydět ani Forman. Tetelil sem se blahem a očekáváním! Bouřka, výpadek proudu a uvěznění v budově s chovancema. Opravdu velmi povedená zápletka. A ano, opět možná klišoidní, jenže dobře udělané a hlavně zábavné. Vše se pokazí v momentě, kdy vrchní dozorce požádá naši partu kuchařů o pomoc s odvedením chovanců do cel, jelikož ostatní bachaři jsou uvězněni v jiné části budovy. Chovanci jsou k bachařům opravdu nemilosrdní a mě docela mrzelo, jak dopadl vrchní bachař. Byl na chovance sice tvrdej, ale jako postava působil rozumně a sympaticky. Nutno podotknout, že naši kuchaři si také žádné srvítky nebrali. Obecně se druhá polovina filmu zvrhne o holý a velmi brutální a krvavý boj o přežití. Celkově se tento film velice povedl i když konec se nemusí líbit všem je opravdu brutální, nečekaný, ale zajímavý. P.S. To jídlo co tam kluci vařili vypadalo dobře. P.P.S Máte fazónu a figuru na to, hrát chovance ústavu?

plakát

Virus (1999) 

Není nic opuštěnějšího, než širé moře, byť je ve vodě víc života, než na zemi. Téma osamocené, prázdné lodě duchů plující si volně oceánem mi přišlo vždy velmi atraktivní. Už samo o sobě mi to přijde vyloženě hororové. Obsazení filmu je jednoznačně „tříáčkové“. Nicméně já tu Jamie Lee vidím jen v erotickém spodním prádle. Nedokážu se toho stigmatu z Pravdivých lží zbavit a tak v každém záběru očekávám, kdy se už svlékne? No nic, takže posádka obchodní lodi objeví na širém oceánu monstrózní čínskou satelitní loď, která je zdánlivě opuštěná. Kapitán obchodní lodi – jedinečný Donald Sutherland – vyšle členy své posádky s brokovnicemi – (na co mají sakra na obchodní lodi brokovnice? Na žraloky? Na piráty přece ty voe…), aby zjistili, co se to kurva doprdele sakra stalo! Po ohledání místa a zjištění, že nikdo nepřežil se rozhodnou vzít opuštěnou loď do vleku, aby z ní vytřískali „výkupné“ od ruské vlády. Odhadovaná cena je 30 milionů dolarů. Kapitán vypadá natolik odhodlaně až z něj mám pocit, že i kdyby našel na palubě někoho živého, radši by ho hodil do moře, než aby o tuto jedinečnou kořist přišel.  V námořních praktikách se nevyznám, ale pokus od odtažení obrovské lodi, lodí mnohonásobně menší mi přijde absurdní. Po několika „nehodách“ samozřejmě  najdou blábolící přeživší, která mektá cosi o mimozemšťanech a nebezpečném viru. Přes všechny pozitiva, jako je zajímavý námět, obsazení, kamera, nemůžu překousnout fakt, v co se film transformuje a sice v prosté a sprosté Bčko s robůtkama. Kdyby se autoři radši drželi první poloviny a dali tam zápletku ve smyslu chamtivého kapitána vs přeživší, byla by to absolutní pecka!

plakát

Vraždící buldozer (2009) 

Upřímně, co od tohoto filmu s tímhle názvem čekat? Špičkovej Áčkovej horor? Perfektně zpracovaný film? Nebo zábavnou Bčkovou srágoru? Tenhle film je potřeba brát takovej, jakej je, protože si nehraje na nic víc, než je. A tak jsem si ho teda s očekáváním srajdy pustil. A světe div se! Byla to srajda. Jenže já nemám důvod být zklamaný. Film je pěkně nechutnej, možná by to mohl být nový žánr. Transformace obětí bagru je povedená. Vyjídání vajíček z bagru je taky slušnej ekl! No a to závěrečný sklapnutí toho chlapa!

plakát

Noční letec (1997) 

Já mám rád TV zpracování dle předloh Kinga a v podstatě sem nebyl nikdy zklamaný. Tento námět mi už od začátku nepřišel nijak atraktivní. Spíš bych řekl, že je přímo odrazující, nebýt právě toho Kinga. Obsazení je ucházející , zejména Ferrer se hodí na roli vlezlého, protivného reportéra, který je schopný naprosto všeho, jen aby měl svůj článek na hlavní stránce. Počáteční zápletka, respektive klasická nesnášenlivost mezi reportérem a šéfredaktorem, která byla na začátku naznačena se mi  nelíbila a přišla mi tam vyloženě na sílu a zbytečná. Samotné vyšetřování je většinou tvořené formou videosekvencí ze vzpomínek svědků. Film vyzařuje sice jakousi atmosféru, ale já nevím, jestli to není spíš dobou ve které byl točený, než záměrem filmařů. Tohle je jednoduše slabší Kingovina, bez složitých monster a vznešenějších cílů. Nicméně druhá polovina není úplně tak zlá a vyšetřování je zábavné. Jednohubka pro milovníky filmů z 90. let.

plakát

Případ Asunta (2024) (seriál) 

Průměrný seriál s celkem sympatickým obsazením. Největší přidanou hodnotu tomu dává fakt, že je seriál točený na zájladě skutečné události. JP.S. Herec, který hraje soudce vypadá tak trochu, jako Michael Keaton.

plakát

Dobrý tramp Bernášek (1933) 

Lamač s postavou hromotluka a s fazónou i sestřihem, jako propuštěný recidivista nemůže hrát roli zmatkářského stydlína a nešiky. Role jako ušitá pro Haase. Jinak jsem film viděl v takové kvalitě, že je naprosto jedno jestli byla příroda tehdy panenská, protože to není prostě poznat. Překvapilo mě, že Steimarová byla oholená v podpaždí…zajímalo by mě, jestli to tak bylo i dole.

plakát

Cesta (2014) 

Chlapovi ukradnou nějací týpci auto, protože se v tom svém vymlátili a zasekli v klubku kabelů. Okradenej chlap nasedne do toho jejich „vybouraného“ auta a v klidu s ním odjede a pronásleduje je. Nutno podotknout, že auto, které získal touto „výměnou“ je mnohem vhodnější do světa ve kterém se pohybuje. Takže teda i přes to všechno chce náš „hrdina“ pouze svoje auto. Když dohoní zloděje a dojde ke konfrontaci oni ho i přes to, že můžou nezastřelí a při tom problém se zabíjením nemají – jen našeho chlapa pohodí stranou od silnice, přeparkují vedle něj to svoje starý auto, položej vedle něj klíčky a kamsi odjedou. Náš chlap se probudí a chce jen zpět svoje auto. Kvůli svému autu neváhá zabíjet liliputy, kteří mu nic neudělali. Protože chce svoje auto. Docela pěkná ženská, kterých bude v pustině jako šafránu si s ním chce zasouložit, ale on nechce. Protože chce svoje auto. Při cestě nabere retardovanýho Pattinsona, který tomu vůbec nepřidá a spíš naopak. Nechápu proč by v tom filmu měla hrát retardovaná postava, ale měl sem dojem, že by se náš chlap vyspal spíš s tím retadrem. Nakonec se všichni postřílí teda samozřejmě až na našeho hrdinu. A co že to bylo vlastně v tom autě? Kokain? Zlato? Ne ne ne. Byla tam mrtvola psa. Film je plný dlouhých záběrů bez střihu, obsahuje mlčenlivé zbytečné scény….Byl by to vizuálně zajímavý film, nebýt naprosto fatálního scénáře a prázdnoty některých scén a zdánlivě marného děje. Nechápu důvod vzniku takovéhle nesmyslné odnikud nikam slátaniny. P.S. V jedné recenzi, jsem četl, že v tomto filmu není třeba mluvit, protože herci vše vyjadřují tím, jak se tváří. A jak se tváří? Jako kokoti.