Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V supertechnické budoucnosti, kdy svět ovládají nadnárodní společnosti, středisko LETAC, které má na starosti zavádění moderních technologií do služeb zákona, vytvoří pod vedením dr. Darrela Lindenmeyera jakéhosi novodobého Frankensteina počítačové éry, speciální verzi tréninkového programu pro výcvik policistů. Jde o SID verze 6.7 (sadistic, intelligent, dangerous - tedy sadistickou, inteligentní a nebezpečnou) virtuální bytost, která vznikla sloučením osobností více než sto padesáti zmapovaných psychopatických a sociopatických sériových vrahů. Středisko má v plánu trénovat policisty jejich nasazením proti SIDovi ve virtuální realitě. Než je však program výcviku schválen, je třeba provést testy s využitím vězňů. Jedním z dobrovolníků je také bývalý policista Parker Barnes, odsouzený za to, že vzal spravedlnost do vlastních rukou a zabil psychopata, který předtím zavraždil jeho manželku a dítě. Jenže pak se SIDovi podaří s pomocí nanotechnologií uniknout z virtuálního světa do světa skutečného, kde rozpoutá děsivé peklo. Zdá se, že Barnes je jediný, kdo může v ulicích Los Angeles toto novodobé Frankensteinovo monstrum zastavit. S pomocí psycholožky Madison Carter se Barnes dostane z vězení a pustí se do pronásledování své ďábelské kořisti. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (79)

choze 

všechny recenze uživatele

Šílený virtuální vrahoun poskládaný z x skutečných mordýřů unikne v nanobotím regenerujícím se těle do normálního světa, kde po něm jde policajt, kterému jeden ze zmíněných vrahů zabil rodinu. A vrahoun se musí dopovat sklem. A hraje ho Russell Crowe. Wow. Soudě podle tohohle filmu, někteří scénáristé fetují víc než je zdrávo a někteří dobří herci snad vůbec nečtou scénáře, ale kdo by čekal od Bretta Leonarda (MRTVÁ JÁMA, TRÁVNÍKÁŘ, SKRÝŠ) normální film. Ten námět je náhodou fajn, i když to bohužel znamená, že se ve virtuální realitě moc neohřejem, Crowe si svého záporáka požitkářsky užívá a člověk žasne nad tím zástupem známých tváří stepujících v pozadí, ale celé to až na pár světlejších momentů dost nudí. Ještě že tu pořád někdo někam zpomaleně padá. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Kuriózne scenár s hercami, ktorí nemajú v takejto vtákovine čo robiť. V roku 1995 každopádne obaja páni ešte (s prepáčením) veľa neznamenali, takže sa niet čo čudovať, že prijali hlavné úlohy v trikovom béčku béčkara, ktorého životným veľdielom je sračka Trávnikár. Nakoniec ale viac-menej práve oni dvaja robia z tejto trikovej blbosti pozerateľné béčko. ()

Reklama

Han22 

všechny recenze uživatele

Nejklasičtější devadesátkový akční sci-fi film, jaký si dovedete představit. Nezastavitelný psychopatický záporák (v tomto případě navíc androidní, který se regeneruje ze skla) je na svobodě a proti němu stojí jediný polda, který ho dokáže zastavit a který kvůli němu má trauma z minulosti. Něco jako Demolition Man - mínus humor a zajímavá vize budoucnosti - plus dva skvělí herci v hlavních rolích. Crowe je mladičký a psychouše si užívá, Washington hraje trošku drsnější verzi jeho oblíbeného inteligentního poldy. Akce jsou tu fajn, efekty slušný, taneční hudba v americkým filmu potěší (aspoň jednou něco jinýho než hiphop nebo rock) a celkově si myslím, že Virtuozita by se jako jedna z mála sci-fi béček roku 95 neztratila ani v kinech. ()

koza3 

všechny recenze uživatele

Cyberpunk history 106: V rámci vzdělávání a přípravy na replay CP2077 sjíždím top perly cyberpunk univerza. Duo Russel Crowe a Denzel Washington mělo vítr v plachtách. Russel jako záporák a šlo mu to moc pěkně. Zajímavý setting, ale béčkovost z toho čpěla až za roh. Přestřelky, závěr, chyběla tomu jen ta velká pusa ve finále. Příjemné, ale průměrné. ()

BLabaKAn 

všechny recenze uživatele

Určitě né tak špatná scaj-faj sága, jak se možná na první pohled zdá. Náhodou Washington ve vězení s dredkama na hlavě působí jako nejkrutější zabiják, ale jěště hustší je ve filmu Crowe, který zde ztvárnil opravdovýho šílenýho magora, který rád na sebe upoutává pozornost. Děj je vložen do budoucnosti, kdy lidi jak jinak než exprementují a tentokrát se jim zachtělo vytvořit jakýsi treninkový program, který je samozřejmě jak jinak zkoušen na vězních jak v něm obstojí, co vyladit a tak. Ale ve virtualním světě se dá vytvářet cokoliv, třeba i pořádné nadržené čičinky. Jo to jednou někdo z povedených vědců dostal nápad, jak čičinku vytvořit, tak aby byla "skoro" jako člověk, na dotek použitelná . To se samozřejmě zvrtne a z počítačového světa vyleze Crowe jako nekompromisní zabiják SID 6.7, který je zkombinován z několika desítek mozků masových vrahů a jedním z nich byl i vrah, který zabil Washington rodinu a hon začíná. SID žere sklo, je stále v pohodě ,ale taky jednou skončí jako každej. Konec filmu je dobře vymyšlený. Jako scaj-faj snímek to mohlo být určitě o dost lepší, ale rozhodně nemůžu zapřít nápad filmu, který určitě není špatný. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (4)

  • Russell Crowe (SID 6.7) později - už coby velepopulární držitel Oscara - vzpomínal na svou první spolupráci s Denzelem Washingtonem (Parker Barnes): "Virtuozita fakt není něco, na co bychom byli hrdí. Mě tehdy ještě nikdo neznal, Denzel už byl samozřejmě veliká hvězda. Dodneška si vzpomínám, jak jsem v jedné scéně řval nějaké pitomosti a přitom mi z pusy odlétla slina a hezkým, ladným obloučkem přistála Denzelovi rovnou na rtu. On byl mimo záběr, ale choval se jako absolutní profík. Nehnul ani brvou, zatímco já to musel dohrát s plným vědomím, že jsem flusnul na Denzela Washingtona!" (NIRO)
  • Na obrazovke televízie sa v jeden moment objaví seriál Star Trek (1966). (fefee)
  • Ve scéně, kdy jede Sid (Russell Crowe) v dodávce unést dceru Madison Carterové (Kelly Lynch), hraje v rádiu skladba "The photograph kills". Tu nazpíval Russell Crowe se svou skupinout The Ordinary Fear Of God. (Ice123)

Reklama

Reklama