Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(10)

Texas, konec 19. století. Django, osamělý pistolník, přijíždí do odlehlého pustého městečka na vrcholu kráteru: Nového Babylonu. Městečka vyděděnců, obývaného muži a ženami všech původů, ras a vyznání. Django tu hledá muže, kteří vyvraždili jeho rodinu, ale místo toho nachází svou ztracenou dceru Sáru. Ta ovšem se svým otcem nechce mít nic společného. Chce, aby odešel, a to navždy. Django se s tím nedokáže smířit a není nic, co by neudělal pro druhou šanci na jejich vztah. (Canal+ Action)

(více)

Recenze uživatele MickeyStuma k tomuto seriálu (11)

Django (2023) 

A tak pro propagaci BLM, BLM Lebensborn a samozřejmě LGBT… byla zneužita také významná postava starých dobrých spaghetti westernů Djanga. Pocta? Hned v první části scény s rakví byly doslova výsměchem. Možná to i vyděsí, že bude Django v rámci genderového vyvážení ženská, ale naštěstí se od toho tvůrci oprostili. Každopádně použití známé rakve ve zcela jiném účelu je spíš trapas než pocta. Ale že tu černoši souloží s běloška a že třeba do samotného Djanga je zamilovaný homosexuální bratr jeho ženy, který to hystericky dává najevo, je už současný tradiční tvůrčí holý fakt. A co ten sázkový zápas taktéž hned v první části, kterého se účasní samotný Django? To se také musí cpát všude? Proč se tato minisérie jmenuje Django je záhadou, protože on centrem dění vůbec není. Je jen postava pohybující se v místě dvou rivalů, o které se celé dějství zajímá především. Minisérie používá současnou dějovou šablonu, což znamená, že jsou tradičně použity retrospektivy, které však v rámci vývoje děje vytváří hlavně zmatek. Samozřejmě se ve finále retrospektiva propojí s hlavní dějovou linkou, ale ani tak to žádná výhra není. Dějový vývoj je často nadměrně natahovaný, čímž vytváří neskonalou atmosféru nudy. Námět je samozřejmě o toleranci a boji proti fanatismu, ale je úsměvné, když se jedná o svobodné městečko, ve kterém si jsou všichni rovni, ve kterém hned v prvním díle černošské obyvatelstvo lynčuje bílého Djanga. Ano, takže další protirasistický seriálový počin zvýrazňující rasismus naruby. Ono vůbec není potřeba přemýšlet nad logikou chování mnohých postav, neboť žádná logika v tom, chtě nechtě, prostě není. Však už dávno víme, že v takovýchto počinech o logiku v žádném případě nejde. Hlavní je, že jsou všude nacpaní černoši až po okraj a že jsou obsaženy zcela zbytečné scény o homosexualitě. Zkrátka a dobře, postava Djanga byla v rámci současného propagandistického indexu skutečně naprosto zneužita a od tohoto názoru neobměkčí ani účast Franka Nera ve dvou kratičkých scénách, coby představitele Djanga původního. Tento Django nemá s tím původním vůbec nic společné. Tento Django je naprostý omyl. ()

Nový Babylón (2023) (E01) 

Úvod hned objasní, že se jedná o další rádoby protirasistický seriálový počin, po seriálu 'Bojovník' (2019-20), v další westernové adaptaci. A samozřejmě nechybí ani tolik populární BLM Lebensborn. Začíná se scénou zápasu, ve kterém si lidé vsázejí na vítěze. To musí být také všude? A tak se tím představí hlavní hrdina. Django, ke kterému se černoši, v 'rovnoprávném' městečku, chovají, jako jinde běloši k černochům. BLM ideologie v plné palbě. Zajímavá vražedná scéna s Elizabeth, s tváří Noomi Rapace, vyvolávající tajemný otazník. ()

Dáma (2023) (E02) 

„Náš svět je rozdělen na pány a služebníky.“ „Stvořitel nestvořil na Zemi různé rasy, aby silní ničili slabé.“ Jak je vidět, rasismus je prostě viděn všude. Každopádně, co se týče Elizabeth, už víme, co je zač. Retrospektivní dějová linka začíná být otravná, ale je to typická dějová šablona vyobrazující vztah a historii postav, o které jde především. Na závěr nechybí ideologie ohledně sexu. Sex bělošky s černochem je normální, ale masturbace, v tomto případě ženská, už je boží hřích. ()

Nagadoches (2023) (E03) 

Po dějové stránce se toho nového zase až tak moc nestalo. Další nutný dialog milujícího otce s nenávistnou dcerou a další přepadení. I když je fakt, že na konci přestřelky je prozrazená další BLM Lebensborn zajímavost. A vlastně ohledně ideologie tohoto seriálu nepřekvapující. A začínala někomu chybět propaganda LGBT…? Ale jistě. Na závěr tohoto dílu se dočká. To by bylo, aby to i v tomto seriálovém počinu nebylo. ()

Naleziště (2023) (E04) 

Do Djanga je zamilovaný homosexuální bratr jeho ženy. Bizár prostě musí být a tak hned na začátku máme mezi nimi hysterickou scénu. To je ale jen vedlejší naprosto zbytečný LGBT...  efekt. Hlavním dějovým centrem je rivalita mezi Elizabeth a Elisem, při kterém se zase od Elizabeth dozvíme jednu zásadní novinku. Jako celek je to už jinak dost otřepané a jen to dává dojem natahovanosti příběhu. ()

Chambersburg (2023) (E05) 

Rodinné dohady rodičů se svými dětmi už začínají být také unavující. První polovina této části o ničem jiném není. K tomu retrospektiva z doby občanské války, zřejmě kvůli doplnění akčnosti. A v druhé polovině této části se šnečím tempem dál rozvíjí hlavní děj příběhu. Co k tomu víc dodat. Prostě nekomfortní seriál uměle natahovaný k dosažení stanovených částí. ()

Proces (2023) (E06) 

Django bojuje za práva černochů. No, ještě, aby ne, v takovémto protirasistickém seriálu. Tato část je vůbec silně protirasistická vůči černochům. Samozřejmě opět nechybí ani BLM Lebensborn. Mladá bílá holka chodí s mladým černochem a otec oné holky souloží s matkou onoho černocha. Propaganda vzniku jedné rasy prostě musí být vždy, všude a za každých okolností. Vlivem retrospektiv z doby občanské války víme, že příběh má ohledně Djanga jeden zádrhel, který se přímo vyobrazí v samotném závěru. Takže vzniká otázka, jakým směrem se dějový vývoj vydá. ()

Obr (2023) (E07) 

Výcvik obyvatel vesnice v rámci přípravy k boji. Je vidět, že slavný klasický westernový snímek „sedm statečných“ má na tvůrce stále vliv. Jinak se toho dohromady opět moc nestane. Jen z retrospektivy se dozvíme jednu další zajímavost ohledně charakteru určité postavy. Téměř hodinová stopáž, ale kdyby se dějový vývoj tak netáhl, stačilo by to sotva na půl hodiny. ()

Plechovka (2023) (E08) 

Hlavní dějová linka s Djangem, která je opět dramatičtější a akčnější, není ani tak zásadní jako retrospektiva, která zase osvětlí jistou událost, která je především na samém konci této části. A vlivem toho, jak už úmyslně vytvořená skládačka do sebe zapadá, je znát, že už se blíží konec teto minisérie. ()

Maškaráda (2023) (E09) 

Ano, jak už to u takovýchto dobrodružných příběhů bývá, blíží se střetnutí. Avšak děj v této části by ve své skromnosti vystačil na pouhých dvacet minut. Ne, naopak se to muselo natáhnout na plných minut padesát. Nuda rdousí, ale když to má být seriál a scenáristická dějová ochablost je markantní, co jiného s tím dělat. ()

Západní moře (2023) (E10) 

Finále je tedy ve znamení propojení všech osudů a událostí a konečného střetnutí. Dozvíme se tak, že si všichni mají blíž, než by sami tušili a že ať se děje co se děje, či se dělo, všechno souvisí se vším. Když už tedy vzejde na světlo, jak se věci mají, následné chování postav je zcela nelogické. Scenárista se svým nápadem dostal do absolutní pasti. Kdyby nejdříve došlo ke střetnutí dvou hlavních rivalů, nemohlo by později dojít k válečné vřavě a záporná postava by tak vzešla vniveč. Takže k očekávanému střetnutí dojde, avšak co se týče právě hlavních rivalů, také se to nějak podivně vyvinulo. A tak vznikl podivný závěrečný dějový chuchvalec bez náboje a rozumu. ()

Reklama

Reklama