poster

Stopy ve sněhu

  • Česko

    Cit slečny Smilly pro sníh

  • Dánsko

    Smilla's Sense of Snow

  • Německo

    Fräulein Smillas Gespür für Schnee

  • Slovensko

    Stopy v snehu

Thriller / Drama / Sci-Fi / Akční

Dánsko / Německo / Švédsko, 1997, 121 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    ****

    Skvělá atmosféra a vidina netradičního závěru. To jsem očekával a to jsem dostal. Už z počátku bylo jasné, že meteor, který spadl na Grónskou pláň bude mít nějaký význam, ale více jak hodinu a půl dlouhé čekání na ten význam jsem popravdě nečekal. Naštěstí zde byla krutě upřímná a citlivá Julia Ormond, která jako hlavní postava táhne snímek velmi příjemně vpřed. Vedle ní je Gabriel Byrne jen další drobnost, která potěší. Překvapilo mě i vcelku netradiční prostředí,. když se film odehrává v převážně zamrzlých nebo zasněžených místech, které s jemnou hudební složkou a Julii Ormond dotváří skvělý celek. Docela mě teď zajímá kniha...(31.12.2008)

  • Stanislaus
    ***

    Kniha nadprůměrná! Film průměrný! Stopy ve sněhu není bůhvíjaký zázrak, ale zase nejde o katastrofu. Kamera je trošku rozpačitá, ale hudba je pěkně udělaná. Tvůrci nechali základní dějovou linii naštěstí nepozměněnou, ale dalo by se zde najít pár nesrovnalostí (mechanik) a hlavně spousta nedostatků - moc osekaná část Moře a Led. Zkrátka film, který neohromí, ale na druhou stranu ani nenaštve.(11.12.2010)

  • Radyo
    ****

    Příběh jako vystřižený ze seriálu Akta X. Mysteriózní zápletka, podepřená výbornými herci (Gabriel Byrne je skvělý vždy, ale mile mě překvapila Julia Ormond) dokáže diváka vtáhnout do děje a udržovat jej v napětí po celé 2 hodiny. K "husté" atmosféře snímku přispívá i to, že se celý děj odehrává na drsném severu, kde je sníh stejně běžnou věcí, jako vzduch.(21.6.2003)

  • D.Moore
    ***

    Předlohu jsem nečetl, ale podle toho, jak vypadá adaptace, bych ji tipnul na něco ve stylu (nelangdonovských) záležitostí od Dana Browna. Což není minus. Na film se dívá dobře, překvapilo mě sympatické herecké obsazení v čele s velmi dobře chladnou Julií Ormond, ovšem ve chvíli, kdy hrdinka nastoupí na loď a vydává se do Grónska, se ze zajímavého thrillérku se solidní atmosférou stane podivně tupá přehlídka zvláštních situací, jež vyvrcholí závěrečným výbuchem a (neukázaným) útěkem před lavinou, který by působil neuvěřitelně snad i v bondovce. Bohužel. Velké plus je však hudba pánů Gregson-Williamse a Zimmera - dosud jsem ji neslyšel, ale působí na mě jako jedno z jejich vůbec nejlepších děl.(4.11.2013)

  • MontyBrogan
    ***

    Prvá polovica bola veľmi slušnou adaptáciou, kde sedelo takmer všetko a hádam nič podstatné nebolo vynechané. Všimol som si len taký detail. Keď Elsa Lübing zavolala Smillu späť do bytu a odôvodnila to znamením, ktoré našla v biblii. Vo filme to pôsobilo trochu sektársky. V knihe bola táto postava však vykreslená až na jej bigotnosť ako celkom rozumná. A preto aj vysvetlila, že keď v živote čelí nejakej dileme, snaží sa jednoducho nájsť odpoveď na ľubovolnej strane Písma. To ešte neznamená, že by videla všade démonov. Ale to bola fakt len drobnosť. Asi v dvoch tretinách knihy však nastala najtemnejšia časť označená veľkými čiernymi písmenami, na ktorých stálo: MORE. Tento úsek trval takmer do konca a hlavná hrdinka tam vzdorovala nepriazni osudu v podobe niekoľkonásobne väčšej fyzickej sily, keď sa ocitla sama proti všetkým na lodi plaviacej sa nevedno kam v ústrety nekonečným hordám vody, ľadu a intríg. A to jej mal tento výlet pôvodne slúžiť (okrem pátrania po smrti chlapca, okolo ktorého sa celý dej točil) na únik pred inštitúciami, ktoré jej plány chceli prekaziť. Každopádne, táto sekvencia bola vo filme veľmi skratkovitá. Netvrdím, že všetko čo sa jej tam prihodilo, muselo byť pre príbeh dôležité, ale všímavejší divák sa mohol napríklad pozastavovať nad tým, ako rýchlo sa na palube zorientovala. Nie, nemalo to tak byť. Najprv prišla do nemilej konfrontácie takmer s každým členom posádky. No a koniec bol síce takmer doslovný, až na to, že veľa slov vyrieknutých nebolo. Totožné ostali len udalosti. Ale jej vnútorné monológy, ktoré dodávali knihe čaro a robili zo Smilly Jaspersonovej nielen silnú, ale aj veľmi zaujímavú a inteligentnú postavu, boli asi až na jeden vynechané úplne. Nechýbali tam spočiatku ani mne. Knihu vlastne delila od dokonalosti len tá občasná vata. Ale aspoň záver si zaslúžil okrem pohľadu plného zadosťučinenia aj pár slov napríklad o tom, ako ľad nikdy nie je možné pokoriť. Spomenutie všeobjímajúcej moci prírody, oproti ktorej je človek príliš malý aj keď je jej súčasťou, mi pripadá pre vyznenie myšlienky celkom nepostrádateľné.(9.7.2014)

  • - Snímek byl natočen na motivy knihy "Cit slečny Smilly pro sníh" od Petra Hoega. (mauinka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace