Obsahy(2)
Hlavní hrdina absolvuje ve svém sportovním voze zběsilou jízdu probouzející se Paříží. (Snorlax)
Recenze (36)
Tak tou závěrečnou pointou si to u mně autor trochu podělal - ale budiž - jízda je to velmi zběsilá a velmi realistická (tedy vlastně naprosto reálná - bez umělého omezení provozu v místech, kudy auto projíždí, atp.) - jen ten konec, ten konec... (asi jsem na něj zrovna nějak neměla náladu - moc velký slaďák) ()
Filmový experiment/test, ketrý se ve své době stal prvním automobilovým virálem, jakých dneska udělá každý kluk Gopročkem a svým autem hafo a pak s ním oblažuje na You Tube či Vimeu. Ale tehdá, léta páně 1976 to bylo ještě objevování nových světů a možností jak sugestivně nafilmovat akční záběry automobilové honičky s těžkou filmovou kamerou přidělanou na nárazník auta a pouhými 9-ti minutami záznamu. Lelouch šel trochu dál než ve své době Bullittův případ či Francouzská spojka. Jízda je to hustá přes celou Paříž, přes spoustu červenech semaforů a vše samozřejmě načerno bez povolení, natož zajištění bezpečnosti. Nenechte se ale mýlit zvukem, ten je tam dodělaný stejně jako kvílení pneumatik. Stejně tak pokud kamera skoro líže asfalt pak najednou detaily dlažby ubíhají daleko rychleji než jsme zvyklí a připadá nám to jako šílená rychlost i když tomu tak není. Hledání pointy u kamerovýho testu je trochu nesmysl, ale závěrečná schůzka je milá. :) Filmeček ve své době vyvolal kontroverzi a byl prý zakázán a režisér snad i zatčen při prvním promítání což mu pomohlo, aby se stal legendou. Natočeno na jeden záběr, jednu špulku filmu bez střihu. Poznámka: kamera není na motorce protože to by se pak záběr va zatáčkách nakláněl a hlavně by ta motorka asi neunesla těžkou filmovou kameru s gyroskopeam a akumulátorem. ()
Nemusím umět francouzsky, aby byla pointa z názvu filmu jasná. První půlku jsem si furt říkal, no a co? Tohle přeci točí každej motorizovanej hňup, navíc třeba takovýmu Ghost riderovi to nesahá ani po kotníky - to ovšem dokud jsem si nevšiml data výroby. Takže 4*, protože se snažím filmy posuzovat v kontextu doby a jsem přesvědčen, že v 70.letech zrovna moc takových záznamů nevznikalo, tady to je navíc okořeněno jakýms takýms dějem a poznávačkou Paříže...Ačkoli vzpomínám si na jeden prastarej francouzskej film, kde byla do asi 3 minut smrsknutá cesta do Paříže z nějakého poměrně vzdáleného města...ale kde je tomu konec to nevím... ()
Pointa? Záver? Myšlienka? Kde preboha? Taky slabulinký odvar Getaway in Stockholm (žeby inšpirácia ?), ktorý by som ťažko nazval filmovým umením. Proste si týpek dal na motorku kameru a prefrčal Paríž. Ende. Pozerať sa na to dá tak dve minúty a potom už len left, right, left, plný, brzda, left a stále dookola. Nuda! ()
Mě tou závěrečnou pointou naopak docela dostal, ale uznávám, že to asi pochopí jenom chlap ;o) V době počítačových her už jsme asi příliš navyklí na podobné záběry a tak úplně neoceníme netradičnost téhle filmové miniatury. Také není špatné se zhruba orientovat v tom, kde dotyčný právě projíždí, jo a rozhodně to není auto, nýbrž motorka. Ale to jen tak na okraj ;o) Celkový dojem: 75% ()
Galerie (2)
Photo © Les Films 13
Zajímavosti (12)
- Jenom dva lidé věděli, kudy Lelouch pojede. Jeho první asistent Elie Chouraqui, který ho měl vysílačkou informovat o situaci na nepřehledné křižovatce u Louvru (vysílačka ovšem selhala), a jeho přítelkyně Gunilla Friden, které zavolal a řekl, ať se dostaví za 10 minut k Sacre Coeur a objeví se při jeho příjezdu. (Hawaj)
- Film neobsahuje žádné střihy. (Jiri_Jaros)
Reklama