Reklama

Reklama

Zrada a pomsta

  • Čína Tian guo en chou (více)

Vůbec první kung-fu film, který byl uveden v českých kinech v říjnu 1987. Odehrává se v Číně v sedmdesátých letech devatenáctého století, krátce po zániku „Nebeské říše velké rovnosti“. Hlavním hrdinou je potomek Opičího krále Jü-lung, odhodlaný pomstít smrt svého otce a znovu pozdvihnout prapor povstání. Léty usilovného tréninku však získá něco, co jeho protivníci postrádají – morální sílu, která v rozhodujících chvílích znásobí jeho fyzickou zdatnost a houževnatost. (NFA)

(více)

Recenze (55)

Tsukikage 

všechny recenze uživatele

Moct to nechápu. Čínské filmy mám docela dost rád, ale tenhle mi přišel jako kdyby ho natočili šašci a cirkusáci. Na mě přemíra pathosu, ječení a nelogiky. Zabili jsme je, co s jejich koňma nechme je tu kdo by se s nima tahal. Máme hłídat aby se na popravu nedostali zrádci, ale tuhle holku co umí perfektně kung-fu pustíme, protože umí hezky zpívat. V popisku píší: "opírajíci se o dobře zorganizovaný policejní aparát" to asi mislí tu bandu k ničemu s tím chlapíkem s šavlí. No Paj mi nepřipadal jako "všemocný vladař", brzy totiž pochopil že se dvěma tucty vojáků nic proti čínskému lidu nezmůže. ()

Pulper 

všechny recenze uživatele

Klasika a de facto reklama na kung-fu, které je tu představeno v celé kráse. Čert vem ohraný příběh, patos, trapnou hudbu a nic moc herecké výkony. Tenhle film je jen a jen o boji a nutno dodat, že až na pár zbytečných scén, které to kazí, jako třeba různé nereálné výskoky, tu odvedli všichni zainteresovaní skvělé výkony. Vyloženě lahůdkou jsou různé styly boje, ať už v provedení komanda smrti hlavního padoucha nebo těch hodných. Obzvlášť se mi líbil styl opilce, o kterém jsem jen četl, ale viděl ho až tady. ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Dnes je tento snímek pro mnohé nostalgicky hlavně vzpomínkou na dětství, neboť se jedná o první kung-fu film, který se dostal do československých kin a to dokonce ještě v dobách totalitní moci. Pamatuji se, jak ho také pomlouvali v Televizních novinách tehdejší československé televize. Bylo to něco, co do té doby ještě nikdo, nikdy, nikde neviděl a tak na to každý koukal jak na zjevení. Film je to kvalitní nejen úžasnou přehlídkou bojového umění, ale hlavně je výjimečný svým silným příběhem. To nebývá zase až tak často. O čem je děj již napovídá samotný název, což je motto téměř všech dalších. Příběh plyne zcela přirozeně a srozumitelně, což je velké plus. Určitého kýče se tvůrci nevyhnuli, ale těžko říci, jestli to nebylo úmyslně. Jedná se o jeden z mnoha výborných asijský počinů a je veliká škoda, že je u nás pořád opomíjen. Vydání alespoň na DVD by mnohým udělalo radost. ()

Stejšn 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem to kdysi, v osmdesátém šestém, na pionýrském táboře. Tenkrát to bylo něco naprosto nového a jako dítě jsem z toho měl oči navrch hlavy. Po23 letech jsem to našel tady na ČSFD a podle vzpomínek jsem tomu dal 3 hvězdičky. No a pak jsem to viděl znovu - včera. Příběh je slaboučký a předvídatelný, v podstatě je všechno řečeno už v názvu filmu. Herecké výkony nejdou hodnotit, asijské herectví je prostě úplně jiné než euroamerické. Jde tu především o kung-fu, které tu je ovšem v míře větší než obrovské, a provedené k úplné dokonalosti. Celkově je ten fil MNOHEM lepší než novodobé čínské historické velkofilmy (jako třeba matrixovský Klan létajících dýk) a hodnocení jsem neopravil - i po skoro čtvrt století stále 3 hvězdičky. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Miliónkrát prevarený koncept, ktorý je aj v názve filmu, no spracovaný veľmi dobre. Scenár nemá výraznejšie slabiny, čo je na film tejto kategórie vzácnosť. Chybičky sa samozrejme nájdu - výskok hlavného hrdinu visiaceho na skale, aj pri súbojoch to občas pokrivkáva, keď hlavne pri súbojoch s palicami a šabľami vidno synchronizované pohyby, keď útočník čaká na pohyb súpera, aby sa na neho mohol zahnať, ak by reagoval prirodzene, tak by už nemal súpera... Ale väčšina súbojov je natočených pekne. V rámci kategórie jeden z TOP. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (2)

  • Akční režii měli na starost Li Kai-Ming a Lu Yong-Bin. (Epistemolog)

Reklama

Reklama