Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Život s Felixem Ungarem (Jack Lemmon) není vůbec jednoduchý. Felix je totiž hyperalergický neurotický muž - vysavač, posedlý uklízením, oprašováním a čištěním všeho, co je po ruce. Není proto divu, že jeho žena jednoho dne ztratí nervy a Felixe vyhodí z domu. Zoufalý hrdina najde útočiště v prostorném bytě Oscara Madisona (Walter Matthau), svého stoicky klidného přítele z pokeru. Oscar je zapřísáhlý starý mládenec, takže si může dovolit bezstarostnou nepořádnost. Jenže ve Felixovi se zakrátko probudí jeho přirozenost a začne uklízet a moralizovat. (Oskar)

(více)

Recenze (78)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Podivný je pro mě spíše velký úspěch průměrného filmu. Nevadí mi, že jde o nízkorozpočtový snímek dle divadelní hry, ale jestli by to v takhle mdlém tempu probíhalo i na jevišti, asi by nejeden divák v hledišti usnul nudou. Uznávám, že sitcom nikdy nebyl mým oblíbeným (sub)žánrem a přiznávám, že ze stejnojmenného seriálového počinu z let 1970-75 jsem nic neviděl, ale jestli by jednotlivé epizody seriálu působily tak vyčpěle jako půlka "epizod" v tomto filmu, asi by se z Podivného páru nestal v Americe takový kult, který samo sebou udělal legendární záležitost i z tohoto předchozího filmu. Ty epizodky, u kterých bych se býval bavil, tvořily slabší polovinu, zejména v první polovině pro mě převládala nudná vata a rutina. Z příběhu o společném bydlení dvou mužů s naprosto odlišným přístupem k pořádku a ke světu jsem čekal jaksi víc, než sérii více či méně otravných hádek, podivných dialogů a k tomu rámování nekonečnými karetními dejchánky a námětem pokusu o sebevraždu, který v zdejším podání pro mě vyzníval spíše trapně, než silně či dokonce vtipně... Z hlavní dvojice měl zejména Jack Lemmon pár opravdu světlých chvilek a pak epizodka s dvojitým randem v bytě patří k vyvedeným (a naštěstí výrazným) momentem celého filmu. Slabší dvě hvězdičky tedy zaokruhluji nahoru díky hercům a přihazuji třetí za nezapomenutelné osvěžení v podobě návštěvy Cecile a Gwendolíny. 55% ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Není to špatná komedie, ale je chvilkami na můj vkus "moc ukecaná", i když dialogy jsou vtipné. Jack Lemmon jako nesnesitelný milovník pořádku a uklízení, to nemá při společném soužití u svého kamaráda (Walter Matthau) vůbec jednoduché. Ten je na tom, ale v tomto případě jěště hůř, přichází o svou pohodu a ležérnost. ()

Reklama

MarekT 

všechny recenze uživatele

Příjemná, avšak ne úplně bezchybná komedie, osobně mi z filmů podle scénáře Neila Simona přijde tento jako zatím nejslabší. Víceméně běžný kohoutí zápas není nijak zvlášť okořeněný (byť takový uklízecí maniak, jakého ztvárnil Lemmon, se jen tak nevidí), úvodní expozice směrem k naší story je poměrně dlouhá a nevím, čím to bylo, ale Felixovy starosti jsem zrovna toho večera měl chuť si brát osobně a přepadala mě melancholie. Nicméně, Walter a Jack ztvárnili opravdu skvostný podivný pár (skoro bych řekl až svazek manželský), až mě samotného překvapuje, že jsem je v stavu pospolném viděl poprvé až nyní (snad mi bude za tuto chybu odpuštěno). I díky nim se jedná o celkem slušnou večerní zábavu a s nadějí vyhlížím pokračování po třiceti letech. "Znám ho dobře. Zabije se naschvál kvůli mě. Pak se jeho duch vrátí a bude mě pronásledovat strašením a uklízením." ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Scénarista Neil Simon mi zde nadobro potvrdil svůj neskonalý talent na komediální bytové konverzačky. Podivný pár je perfektně vystavená pecka. Už úvod s Jackem Lemmonem bloudícím městem a jeho pokusy o sebevraždu a neústalými bolestmi je skvělý. Následuje neméně dobrá pasáž s večerní hrou karet, kde se skupina přitel snaží vymluvit Lemmonovi (Felixovovi) sebevaždu. A pak to příjde. Opuštěný Felix se nastěhuje k Oscarovi (Mattthsu) a střet jejich povah na sebe nenechává dlouho čekat. Vychozí motiv uťápnutý hypochondr vs. bohém je naprosto k sežrání. Humor je založený převážně na kontrastu hlavní dvojice a jejich bytových hádek ale funguje to dokonale. Oba herci jsou fajn ale při vší úctě k Walterovi Matthauovi králem snímku je pro mě Jack Lemmmon. Sice jsem bordelář ale s jeho postavou jsem i přesto jaksi souznil a zároveň mi jeho chování způsobilo několik solidních výtlemů smíchu. Vrcholem filmu je asi skutečně návštěva dvou dam ,,holoubátek´´. Jinak se ale Podivný pár nedá vnímat jen jako čistá prvoplánová sranda. Mezi velkým počtem podivných dialogů se možná skýtá i jakási smutnější či tragikomická vrstva, o tom jak si hlavní duo vlastně leze na nervy ale nedokáže se od sebe odtrhnout a kompenzuje si tak své nezdařilé manželské vztahy.....ale bla, bla, bla, to teď neřešme. Ta legrace zde jinak určitě převládá a pár vážnějších prvků ji určitě neuškodí. Precizní záležitost po všech směrech, kde se mi samozřejmě líbil i krásný duch doby, který na mě z filmu dýchl. Tohle je prostě nádhera. Pro podobné americké retro komedie se učím mít vážně slabost a byla to krásná éra. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Tak tohle teda byla komedie. Utrápený muž (Lemmon), kterého po 12 letech vyhodí manželka se chce zabít a místo nachází u svého flegmatického kamaráda z pokeru (Matthau). Zpočátku mě byl příšerně nesympatický Matthau, který kromě toho že je bordelář a salámista mě přišel jako bezcitný blbec, který nechápe, že kámoš co žil pro rodinu prostě nehodí 12 let manželství jen tak za hlavu. Pak se to otočilo, protože Lemmon předvádí nejen zdeptaného muže, ale pedantskou, hystarickou, kontrolující hospodyňku, chovající se hůř než většina ženských a na konci neváhá sáhnout i po odporném citovém vydírání. A moc se divím, že ho ta žena vyhodila až po 12 letech. Dobré dialogy, dobře zahrané, ale místo smíchu by z tohohle filmu člověk dostal depresi. PS: A fakt by mě zajímalo, jak se dva takto odlišní lidi vůbec stali kamarády, to je trošku z prstu vycucané. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (10)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v meste New York. (dyfur)
  • Jména sester z Anglie Cecily and Gwendolyn byla převzata z hry "Jak je důležité míti Filipa" od Oskara Wilda. (facojurka)
  • Když v čase 00:43:29 zvoní telefon, Oscar (Walter Matthau) drží v ruce bagetu a chystá se do ní zakousnout, ale v okamžiku, kdy kolega telefon zvedá, Matthau píše oběma rukama na stroji a bageta nikde vidět není. V dalším okamžiku už bagetu zase drží a na stroji vůbec nepíše, ale sleduje zápas. (Stefi_836)

Reklama

Reklama