Reklama

Reklama

Příšera ze starého Soulu

(seriál)
  • Jižní Korea Gyeongseong Keuricheo (více)
Trailer 1
Jižní Korea, (2023–2024), 11 h 32 min (Minutáž: 65–78 min)

VOD (1)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Dvojice mladých se snaží přežít temné jaro roku 1945 a zničit přitom netvora, který se zrodil z lidské hamižnosti. (Netflix)

Recenze uživatele Martrix k tomuto seriálu (10)

Nadžin (2023) (E01) 

Korejské seriály mě bavily mnohem dřív, než Netflixu došlo, jak velký potenciál mají. Na jednu stranu jsem rád, že teď dostávají větší prostor, na druhou mám obavy, že se pomalu přetransformují do unisračkoidního západního modelu, který mi leze krkem. Pokud se tvůrci budou snažit přizpůsobit všedivákovi a budou servírovat na co je "zvyklý" z americké produkce, tak budeme ochuzeni o jedinečnost, emoce, bezprostřednost, zajímavé nápady a jinakost...o to osvěžující, co mě na jihokorejských seriálech bavilo. Oceňuji parádní výpravu, i za dabing jsem rád, ale první epizoda mě zklamala. Smrdí výše popsaným. Doufal jsem, že tak jako byla Godzilla vypořádáním se Japonců s atomovkami, bude tento seriál korejská mohyla nad obětmi  útvaru 731. Už jen zmínka o nich má znaky hororu...tohle japonští diváci rádi vidět nebudou. Doufám že to nebude vlivem Netflixu poníženo na přiblblou mainstreamovou zábavu jako to udělali amíci. Nebudu zbrkle odsuzovat po první epce, ale ten západní puch mě začíná lechtat v nose. ()

Matka (2023) (E02) 

Žánrová čalamáda je jedním z typických rysů jihokorejské tvorby, takže těžko si stěžovat na komediální scénku z recepce, nebo na romantické momenty. A to přestože o chvilku předtím a o další okamžik potom, dostanete hororový ťafanec ze sklepení. To míchání tempa a nálad je na úkor atmosféry, o tom žádná. Takže jasně, žánrově čistý krimi horor bych uvítal víc, ale i takhle je to ok, protože scény s potvorami dávají na to občasné šaškování zapomenout. Prostě je potřeba nesnažit se napasovat tento seriál do nějaké škatulky. To vás pak nepřekvapí ani zcela mimózní song v závěru. ()

Signál (2023) (E03) 

Toho západního čmuchu je tam naštěstí málo, takže zatím dobrý. I když je jasný, že příšery, okupace, odboj a to všechno kolem, je tady tak trochu křoví pro lovestory. Kdo se trochu orientuje, ten překvapený není. Tihle tvůrci mají zkušenosti s jiným žánrem, než je horor. ()

Imprinting (2023) (E04) 

To je holt to jejich typickoidní žánrové kimchi. Korejci zvládnou do záchranné akce nacpat melodrama a klidně to celé zakončit masakrem vojáků příšerou a zakončit epku tak, že hned zapínáte další. ()

Beznaděj (2023) (E05) 

Rodinné drama v této epizodě převažuje. A přesto, nebo právě proto je to bolavější, než kdyby mělo navrch násilí japonských bestií, nebo trny té z Gyeongseongu. ()

Chaos (2023) (E06) 

Emocionální petelice. Tak má gradovat seriál. A to jsme prosím jen kus za polovinou. ()

Štvanice (2023) (E07) 

Koukám, že Korejci měli před osmdesáti lety vzduchotechniku, ve které by se mohly pořádat i dostihy velbloudů. Škoda, že tvůrci nenechali diváky delší dobu dumat, kdo že má v sobě prevíta. To distributoři byli drsnější a zvolili záludné dávkování...v nejlepším příděl epizod přerušili. ()

Probuzení (2024) (E08) 

Tak ta pauza se ukazuje jako dobrý nápad, protože příběh se vlní, negraduje tak, jak jsme ze západních seriálů zvyklí. Je to díky střídání poloh. Dostanete malinko melodramatu, které plynule přejde do thrilleru a hororu. Laskavost, přátelství a pravda jsou konfrontovány, z bezohledností a krutostí tak bezprostředně, že je to emocionální bublanina, která empatické diváky chvilku dusí a chvilku sytí. Tak to umí asi jen Jihokorejci. ()

Zvěrstvo (2024) (E09) 

Na mě byla první půle přeslazená, ale dejme tomu. Ta druhá opět zamíchala kartami a jsem velmi zvědavý, jak chtějí tvůrci vysvětlovat a uzavírat, když jim na to zbývá tak málo času. Ledaže ... jde jen o první řadu, takže budu mit rozkoukaný další k-seriál. Už asi pátý.... . ()

Slza (2024) (E10) 

Co na to říct? Část problémů vyřešil dynamit, zbytek scénáristický slalom mezi nimi. Mix ucintanosti a nechuti ukončit příběh přímo. A těžko říct, jestli to bylo pro dobrý pocit diváka, aby to nekončilo polotragicky, nebo pro tvůrce/netflixaccountery, aby mohli pracovat na druhé řadě. Díky přežití čtyř důležitých postav a zrodu nové, je asi správně za b. Trochu zklamání, byl bych raději za čisté ukončení. ()

Reklama

Reklama