Obsahy(2)
Snímek inspirovaný v Americe kdysi velmi populární básní Hugha Antonie d´Arcyho o malíři, který, když ho žena opustí s jiným, namaluje její portrét na podlahublíkého baru. Verše básně nahrazují v originální verzi podtitulky. Melancholický tón, který převažuje, dává filmu spíše charakter dramatu než veselohry. Postava nevěrné manželky se tu vynořuje ve zpětném ději. (formelin)
(více)Recenze (17)
[2,5*] "And before a month had flown, my friend had stolen my darling." Krátka groteska z Chaplinoveho raného obdobia v štúdiu Keystone, ktorá je veľmi netradičná svojou smutnou náladou a tiež veršami, ktoré ju sprevádzajú. Charlie tu ako zlomený muž rozpráva zaujímavou retrospektívnou formou svoj smutný príbeh. Celkový dojem, žiaľ, kazí záverečná hromadná okopávačka a fackovačka, bez ktorej by sa zrejme žiadna keystoneovka nezaobišla. Videná verzia z roku 2010 s veľmi dobrou posmutnelou hudbou Erica Beheima. ()
Další nudná a nijak zajímavá Charlieho raná keystonská groteska. Nezáživné a navíc i zoufale nevtipné (není to totiž komedie, nýbrž spíše drama a ukazuje trošku vážnější stránku Chaplinova herectví - tedy něco, co jsme viděli mnohém později a mnohem lépe) a i když má tenhle film poměrně zajímavě řešené flashbacky, zase se řadí k těm, které prostě nijak neutkví. Opravdu tam není ani jeden jediný vtip! Kdyby aspoň to. ()
Veselá tato němá groteska moc není. Obejde se téměř bez gagů, pár zaškobrtnutí, vykopnutí z baru, štětec v puse, to nemůže vynahradit. Neobjeví se ani typické honičky, potyčky či pošťuchování v baru tolik pro Chaplina typické. Pro mě nejhezčí scéna v parku, kdy Charlie potká rodinku s pěti dětmi a na tváři se mu objeví něco mezi oddechnutím a úšklebkem. ()
Dějově dost náročná chaplinovka - v době jejího promítání pravděpodobně rozdávali divákům báseň "Face on the Bar Room Floor" Hugha Antoine D'Arcyho. O tom jak malíř Charlie přišel kvůli bohatému zákazníku o "svoji" Madelaine a jak kvůli tomu truchlil. Film se odehrává snad i v retrospektivách a má "několik" časových rovin. Dost zajímavé a celkem komické. ()
Tvář na barové podlaze upoutá melodramatickou strukturou, ale stavbou neohromí. Nejzajímavějším poznatkem filmového dílka Charlieho Chaplina je skutečnost, že básník francouzského původu Hugh Antoine d'Arcy byl stále živý a aktivně činný, básnická předloha byla napsána v New Yorku dvacet sedm let před vytvořením filmové podoby. Vedle Charlieho role malíře zaujme jeho životní múza Madeleine (Cecile Arnold), malířův bohatý zákazník a spokojený zloděj múzy (Jess Dandy), další křehká modelka malíře (Vivian Edwards), či provozovatel baru (Edward Nolan). Film Tvář na barové podlaze aneb Chaplin malířem je možným příslibem Chaplinova tvoření do budoucnosti a tím výčet veškerého nadšení končí. ()
Galerie (3)
Photo © Keystone Film Company
Reklama