Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

Tomco 

všechny recenze uživatele

Sme to ale blbci. Plne hodnotenie za maximalne originalny napad a jeho skvele prevedenie. Určite to splnilo svoj ucel. A tym nasratym jedincom, ktori sa isli na tej luke potrhat zlostou odkazujem: BOLO TO PRESNE PRE VAS A O VAS... Nech som tam nazivo ja tak sa idem pothrat smiechom na tom, aky som zmanipulovany debilek. Ako studentsky projekt neskutocna kvalita. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Bojujeme-li proti konzumu českým dokumentárním filmem, jdeme na to z principu špatně. Zkoumaná skupina nikdy žádný dokumentární film neviděla a neuvidí. Natož český. Takže popojedem a zůstanem u toho, jak rádi na FAMU vyhazují peníze vzduchem. Zápočty za návrhy na podobné projekty ano, ale realizace není třeba. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Nic proti samotnému nápadu, ale mám dost problémů s jeho zpracováním. Jelikož se autoři stali i hlavními představiteli svého „filmu“, je to víc o nich dvou než o českém národu. Nejzajímavější mi přišlo nakouknutí pod pokličku práce reklamní agentury. Na konci bublina praskla a ukázalo se, že reakce lidí byly dvě a obě byly jasně předpokládatelné už předem. Kdyby bylo alespoň vidět v jakém byly poměru, dalo by se to sledovat jako sociologický experiment, ale to se také nedozvíme. Akce byla zajímavá (a myslím že i správná a potřebná), ale filmová dokumentace za moc nestojí. ()

castor 

všechny recenze uživatele

VYNIKAJÍCÍ nápad, pohříchu bohužel dostatečně nevyužitý. Tehdy na jaře léta páně 2003 se v masivní reklamní kampani objevil jakýsi hypermarket, který za nebývale příznivé ceny nabízel řadu zajímavých výrobků. Koupěchtiví se toho rána v hojném počtu shromáždili v pražských Letňanech, čekajíc, co bude dál. Tradiční přestřihnutí pásky, rozevření zábran a.. po stovkách metrů travnatou loukou na přítomné (zejména starší lidé) čekalo nemilé překvapení. Jen namalované průčelí s logem názvu hypermarketu. Nic víc. Rozhořčení lidé, zdvižené prostředníčky, všetečné otázky – vše je vyvrcholením mystifikačního dokumentu mladíků z FAMU. Výsledek ale víceméně zklame. Dvojice filmařů, která to celé vymyslela a dala celému projektu tvář, po celou dobu příprav jen o něčem hovoří, ale nakousnuté nedokáží dotáhnout do smysluplného názoru a jejich úsilí se tak převrací v alibistické řeči. Právě v těchto momentech divák úplně prahne po tom, aby kamera nezastavila, aby se dozvěděl něco dalšího, hlubšího, zásadnějšího.. a to od drtivé většiny "účinkujících". Klusák s Remundou se ale raději nechávají zkrášlovat v prestižních kadeřnických salonech (jako je tomu v úvodu celého dokumentu) a PŘEDEVŠÍM o celé připravované akci lidé kolem (zejména z reklamní společnosti) velmi dobře (bohužel) vědí!! Následují reklamní slogany, reklamní „hymna“, televizní spoty.. a osudný den, který sice má své klady, ale místy je jen honbou za reakcemi naštvaných zákazníků a zásadních obhajob se ze strany (do té doby vzadu se krčících) iniciátorů nedočkáme. Opět!! Hlavním záporem je nakonec zřejmě ta skutečnost, že si dvojice autorů nestoupla raději za kameru a jejich pohled na věc nereflektovala třetí osoba (s plynulejším, nápaditějším a ROZHODNĚ jistějším verbálním projevem), která by za ně vystupovala. I proto by si pak získali značný nadhled a odstup od celého nápadu. Závěrem nás poté jen provedou mediálními ohlasy na celou událost, bez významných vodítek a odpovědí na (z úvodu) jasně formulovanou otázku a vlastního pohledu na danou věc!! Přesto musím smeknout před odvahou mladých filmařů (i když asi netušili, do jak vysokých míst se jejich jednání dostane), zřejmě to byl záměr, ale jak jsem výše avizoval, nic kloudného se z jejich konání nedozvíme!! Chybí jim hravost, naopak zcela dokonale zvládají technické provedení celého projektu, od kamery, hudbu až po střih. Přesto dokument má něco sdělovat, v tomhle případě ale logicky smýšlející divák ví, jak se věci mají a řadu věcí si dokáže bez bolesti domyslet!! Za shlédnutí ale rozhodně stojí!! ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Michael Moore po česku! :) Filip Remunda a Vít Klusák nastavili zrcadlo českým obyvatelům, kteří jsou s vidinou levných cen ochotni podniknout cestu za svým "snem". Překvapilo mě velmi, kolik lidí si představuje ideální strávení svého volného času nakupováním. Použiji slova mé kamarádky.."idea geniální, děj, pointa, a především výsledek..kruté, ale POTŘEBNÉ"! Samotného mě překvapilo (i když..vlastně nepřekvapilo:), kolik nachytaných lidí to nechápe..nechápou, co tím chtěl autor říci. Proto chci ke slovům mé kamarádky přidat ještě jedno adjektivum..smutné..tím VÍC POTŘEBNÉ! ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Rada pro reklamu posuzovala kampaň Český sen z hlediska etičnosti. Nakonec se usnesla, že Český sen není reklama, protože nic neprodává. (dinamit_1)
  • Miroslav Grebeníček si u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání stěžoval na účast České televize v projektu. (dinamit_1)

Reklama

Reklama